• Vinterbruden 08

Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??

hej tjejer!! Våran gamla tråd var avstängd så vi startar på nytt här!!

• Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??
  • Bridezilla Light

Äntligen fredag! :) Skickade mail med bingo mm igår. Vet inte vilka låtar vi kommer ha i festhäfet av de som jag har samlat ihop... vilka tycker ni är roligast? Ska nog ha 4-54 låtar tror jag.

Bara 29 dagar kvar nu... börjar bli lite nervös :P

• Nora080809

Briezilla light, har inte fått något mail. Kan du skicka igen?
    Vinterbruden 08, har du koll på hindersprøvning? Skickat in hær i Norge men vet inte om vi ska skicka in i Sverige också?

• EnaOline

Nora angående hindersprövning så behöver du inte skicka det i både sverige o norge, det räcker med att du skickar det på ett ställe, men om du gifter dig i sverige så blir det smidigast om du gör det där. Så sa de till mig på personregistret i både sverige o norge..

• Nora080809

Ok, tack før svaret. Nu har jag skickat till Norge før några veckor sen så då struntar jag att skickat till Sverige. Måste jag gøra något speciellt då?

• EnaOline

ring folkeregistret så får du svar på alla dina frågor. Vi ska vigas här i Oslo o det vi behövde göra var att skicka in ansökan om hinderprövning samt ansökan om två vittnen, men vi ska ju vigas här i Norge. tfn: 800 80 000
    jag rekommenderar att du ringer skatteverket i sverige också... för säkerhets skull :)

• EnaOline

tfn numret går till likningskontor säg till dem att du har frågor kring en vigsel så lotsar de dig vidare..

• Bridezilla Light

Nu har jag skickat mailet igen, råkade svara bara till Carrosan :)
    Jag gjorde hindersprövning i Sverige, men de ville ha kopia på pass och utdrag från Norges register så fick göra en komplettering innan det gick igenom. Men byta namn ska jag göra i Norge först, och sedan i Sverige. Får se hur det går..

• Vinterbruden 08

Jag har koll på blanketterna!! Hindresprövningen kan du ¨ta här i Norge, gäller hela skandinavien men sen för att du ska bli gift i bägge länder så måste du själv sända in vigselbeviset till Norge, till sverige sänder prästen in.. Samma med namnändringen den måste göras dubbelt upp.. Massa papper hit och dit Har en vännina som gifte sig med en svensk (hon e norsk) i Norge, dom flyttade till sverige sände in alla papper sen skilde dom sig i sverige men iår (har flyttat tillbaka till Oslo) så stod det på hennes selvangivelse att hon är gift, skillde sig för 3 år sen.. Så nu var det bara att sända in alla papper här i norge också, så dubbelt upp av allt men inte hindersprövningen!! Och skilja sig det ska ju ingen av oss göra iaf

• Nora080809

Tack før alla svar! Nu har jag också koll. Hænder så massa med brøllopsplaneringen nu så jag børjar bli lite nervøs.

• EnaOline

någon som känner någon som tar fina foton i Oslo? vi har inte hittat fotograf än.. :(

Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??