• Mirri

Värmlänningar?

Såg att den gamla tråden stängts så jag startar en ny.
    Finns det fler nya och gamla värmlänningar som har lust att haka på så är ni välkomna Det är ju alltid lite lättare att hjälpa varandra när man har lite koll på samma geografiska område

• Svar på tråden Värmlänningar?
  • Mirri

Hej akela25 och välkomen!!
    När, var och hur blir det om allt går som planerat?

• ollesmamma

hej alla glada!
    nån som har koll på vart man kan hitta råsa dekorsand?? ska ha till ljuslycktorna på bordet men hittar ingenstans... eller har ni möjligen nåt bra tips på vart man kan hitta rispåsar som e billigare än hon callegraphen? såg att dom hade på panduro... men de va fortf dyrt... slipper man portot på callegraphen om man åker tid o hämtar? ligger ju inte så långt från karlstad

• Mirri

ollesmamma: har du kollat på blomsteraffärer? De har sånt ibland. Kolla på blomsterlandet eller plantagen. Det kan hända att de har och då är det generellt billigare än panduro

• Mirri

Nej hörrni brudar! Vart har ni tagit vägen?

Här står det lite still, både i tråden och min egen bröllopsplanering. Det är bara jobb för hela slanten. Det som är aktuellt just nu är att vi tar emot osa för fullt och jag ska försöka komma ihåg att ringa och avboka en av de två lokaler vi bokat. Det känns ju onödigt att ha båda Så om ni vill vara i prostgårdslagårn på det populära datumet 2/8 så är det snart ledigt igen... ska bara komma ihåg att ringa...

• GME76   080802

Ja här är det lugnt . Ska sova nu men bra att du håller igång tråden, Mirri. återkommer .

• Snitte- 5/7-2008

hej hopp!

hihi Mirri, ja liiite onödigt med 2 lokaler kanske

Hmnnn jag har köpt dekorsand på dimoda,... anars brukar typ plantagen, obs osv ha....

rispåsar.... det är nog billigast att köpa tyll och klippa till cirklar själv.... annars kan man köpa på brollopsbubblor.se också...

• AnRo09

vi2alltid - Såg att du sökte en manlig "soloartist". Jag har en fd arbetskompis som brukar sjunga på bröllop. Vet inte vad han kostar men det kan man ju alltid ta reda på.....

• Mirri

Snitte: Absolut, vi är ju typ samma som hänger på båda trådarna nu men den förra tråden fyllde en funktion eftersom det var fler utbölingar med i den som är värmlänningar men inte Karlstadbor. Vi kan bli lite K-d centrerade ibland

• Lilla Fröken Fräken

hejhej

tittade in här för ett tag sen, har sedan dess inte haft tid med så mkt bröllopsplanerande, men nu är jag på banan igen!!

Har nu bokat kyrka, men inte lokal. Någon som har något att säga om Strandgården i Kristinehamn? Någon som varit där? Bilder? Erfarenheter? Annars känns det svårt att hitta bra alternativ till egen lokal i kr-hamn. Ölme orästgård är ju supermysigt, men blir mmmmmmmkt dyrt (man kan tex inte ha egen alkohol...)!

Andra alternativ? Hur långt måste era gäster åka mellan fest o kalas? Från kalaset o hem?

• Hoppfull2008

Lilla fröken fräken: Norrgården i Kristinehamn är jättefint! Va där och kollade lite i helgen. Starndgården har jag inte kollat upp tyvärr.

Svar på tråden Värmlänningar?