• Millie84

Fler augusti -09?

Är jättelångt kvar till augusti -09, men har smått börja planera ändå :) Finns det flera som slår till då?

• Svar på tråden Fler augusti -09?
  • laris

Nu är det endast 1 år och 2 månader kvar

Nedräkningen börjar!

• AnRo09

Hej på er.
    Har smygit på er att tag.... Har inte riktigt vågat visa mig.

090808 kommer att bli vårt datum.
    Eftersom vi föröker hålla det lite hemligt än står det inte så mycket i min/vår press. Bara närmsta familjen som vet om än.
    Vi kommer att skicka ut Save-the-date kort i slutet av september. Någon mer som har eller ska göra det?
    Lycka till med allt, Kramiz

• brud2009

AnRo09
    Vi har samma datum Vi ska också skicka ut "save the date" kort men vi kommer skicka dem tillsammans med julkorten. Allt är väldigt hemligt fram tills de korten skicks ut, ska bli så kul med alla reaktioner!!!

• AnRo09

Brud2009
    Roligt! Har du kommit långt med planerigen?
    Vi har kommit fram till antal personer och vart vi ska ha bröllopsfesten och att vi ska gifta oss i kyrkan. Jag håller på med save-the-date korten nu. Håller också på med planering av festprogrammet. Men det går i perioder. Vissa veckor gör jag inget och sen får man ett ryck och gör jätte mycket

• brud2009

AnRo09
    Vi har bokat kyrka och festlokal "restaurang".
    Håller på att leta (går i perioder) fotograf och band som ska spela på festen. Har hittat flera intressanta, svårt att välja!
    Save the date korten har jag pysslat lite med men just nu ligger det mesta på is känns det som.
    Vad ska ni skriva i era kort?

• AnRo09

Brud2009

I våra kort står det så här:
    SAVE-THE-DATE
    Boka den 8 augusti 2009
    i almanackan redan nu!
    För då gifter vi oss!

Mer detaljer och inbjudan
    kommer senare

Avslutar med våra namn.

Hur ska ni skriva?
    Sen har jag inte kommit fram till hur jag vill ha själva inbjudan, men det är ju ett tag kvar tills dess....

• brud2009

Jag har inte bestämt mig riktigt men att av alternativen är ungefär så här
    Framsida:
    Vi har något att berätta....
    Insida:
    Vårt datum
    Är dagen vi vill dela med dig
    Är dagen vi blir ett
    Är dagen Ni ska boka in I DAG!

Alla detaljer kommer med inbjudan
    Våra namn

Hinner nog ändra mig många gånger fram tills det är dax att verkligen bestämma mig hur de ska se ut

• AnRo09

Brud2009

Ja, det där med att ändra sig känner jag igen. Jag tror att jag har gjort 5 el 6 olika kort men nu har jag bestämt mig. Har börjat tillverka många nu så att jag inte hinner att ändra mig igen

• ekpo1

Hej!
    Vi ska också gifta oss i augusti 2009. Närmare bestämt -
    1 augusti 2009 i Dalarna.
    Har inte börjat planera så mkt än, men har redan kollat på lokaler och funderat på vilken klänning jag vill ha.

• brud2009

ekpo1
    Var i Dalarna ska ni gifta Er? Vi hade ett tag en tanke om att gifta oss i Rättvik för det var där vi blev tillsammans Men som men många andra ideér rann den ut i sanden.

• ekpo1

Vi funderar på at antingen gifta sig i Svärdsjökyrka eller i Falun...men det lutar mot Svärdsjö...det är mysigt där. Det är fint i Rättvik...men vi har ingen anknytning till orten så det blev Svärdsjö...där i närheten kigger också vår sommarstuga.

Svar på tråden Fler augusti -09?