• Jenniecarlsson

Många som tar lån?

Är lite nyfiken på om många tar lån för att ha råd med sitt drömbröllop? Har sett att vissa har en budget mellan 100.000:- och 150.000:- kr och jag kan för mitt liv inte förstå vart man får dessa pengar ifrån annars? Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Många som tar lån?
  • Lövings

Jag måste hålla med Smilgot. Tycker det är lite dumt att ta lån till ett bröllop och jag skulle aldrig göra det men alla tycker olika.
    Gör ni det om ni vill.
    Men vi respekterar att ni ta lån, då kan ni respektera att vi tycker det är dumt att ta lån.

• 26juli2008

Lövings: kunde inte sagt det bättre själv! Håller med dig helt å hållet!

• Lövings

Hihi, kul att vi är några som tänker likadant=)=)=)

• 26juli2008

Ja visst är det? ibland kan man känna sig rätt ensam!

Nä, skämt åsido.. det skulle nog kännas rätt surt om vi hade tagit ett lån och sen hinner vi skilja oss innan det är avbetalat! Därför känns det faktiskt bäst att betala bröllopet med pengar som man faktiskt har! Nu säger jag inte att jag kommer att skilja mig (just nu känns det som om det är vi för alltid) men man vet ju aldrig!

• Lövings
    26juli2008 skrev 2008-02-25 21:31:05 följande:
    Ja visst är det? ibland kan man känna sig rätt ensam! Nä, skämt åsido.. det skulle nog kännas rätt surt om vi hade tagit ett lån och sen hinner vi skilja oss innan det är avbetalat! Därför känns det faktiskt bäst att betala bröllopet med pengar som man faktiskt har! Nu säger jag inte att jag kommer att skilja mig (just nu känns det som om det är vi för alltid) men man vet ju aldrig!
    Nu kommer folk kommentera att du skrev skilsmässa=) haha, nää men det är sant. Jag tror inte att det är många som är villiga att ta lån till ett bröllop. Många sparar eller så betalar föräldrarna det. För mig har inte ett lån ens slagit mig. Heller avstå och vänta. Jag skulle nog inte ens tänka tanken, men visst..
  • 26juli2008

Ja, det betyder säkert otur att skriva så!

Lån har inte funnits på tapet för oss heller, då väntar vi hellre. Sen så har vi inte direkt nått jätteflådigt 100 gästers-bröllop som kostar en mindre förmögenhet, utan nöjer oss med att bjuda den närmsta familjen på en trevlig middag på ett fint ställe. Det är tur att vi alla nöjer oss olika för tråkigt vore det annars! Tänk om alla skulle ha lika bröllop, då skulle det ju inte finnas nått BT

• Lövings

nej precis.
    Man kan faktiskt vara överens om att inte vara överens..
    hihi, om man inte har några pengar, fixa en vanlig fest där man gör maten själv och allting.
    Skulle jag gjort...

• Limbolight

Håller med!
    Har själv varit ganska insyltade i en massa lån med höga räntor, så jag vet hur jobbit det blir.. Nu är detta uppklarat, vi har fortfarande en hel del lån, men till rimliga räntor och med god möjlighet att betala tillbaka.

Skulle därför aldrig kunna låna pengar till mitt bröllop, skulle inte kunna njuta ett dugg av det.

Det positiva med att vi har en hel del lån, är att vi får tillbaka en hel del på skatten, vilket gör att vi i princip skulle kunna finansiera hela bröllopet med dessa pengar. Dock gör vi inte så, utan vi sparar så gott det går, och det som fattas när dagen är inne, tar vi från skattepengarna. Och detta gör vi enbart för att det ska kännas bra för oss, för att vi ska vara nöjda med vår insatts!!

• 26juli2008

Det skulle inte jag göra, för då skulle hela gänget bli matförgiftad! Tänk vilken fest det skulle bli!! Jag är så usel på att laga mat! Som jag sa till min m2b "på vår bröllopsdag ska vi i alla fall slippa min mat, den får vi nog av ändå!". Skulle jag kunna laga god och ätlig mat, skulle det dock vara ett superbra alternativ!

• 26juli2008

Limbolight: för det är ju ändå det som är meningen med bröllop, att man kan och ska njuta av dagen!

• Smilgot

Håller med dig fullständigt

26juli2008 skrev 2008-02-25 21:31:05 följande:
    Ja visst är det? ibland kan man känna sig rätt ensam! Nä, skämt åsido.. det skulle nog kännas rätt surt om vi hade tagit ett lån och sen hinner vi skilja oss innan det är avbetalat! Därför känns det faktiskt bäst att betala bröllopet med pengar som man faktiskt har! Nu säger jag inte att jag kommer att skilja mig (just nu känns det som om det är vi för alltid) men man vet ju aldrig!
  • MrsThurhagen

150 000??!! Folk e ju galna!! :)

• Zynxen

Vi tog inget lån utan vi sparade ihop under ett år.
    Ca 160k gick vårat på.

Man väljer själv vad man vill lägga pengarna på och vad man tycker det är värt.

Svar på tråden Många som tar lån?