• Jenniecarlsson

Många som tar lån?

Är lite nyfiken på om många tar lån för att ha råd med sitt drömbröllop? Har sett att vissa har en budget mellan 100.000:- och 150.000:- kr och jag kan för mitt liv inte förstå vart man får dessa pengar ifrån annars? Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Många som tar lån?
  • lycklig78

Vi lånar upp det sista, men avsäger oss presenter och önskar oss bidrag till bröllopsresa ist.

• Tessa P

Vi kommer också önska oss bidrag till bröllopsresa istället för presenter!

• Finkan

Vi är ju unga (21 år) och bara en av oss har jobb = inga undanlagda pengar.
    Vi tog ett lån på 5000:- som går/gick till bla bröllopet & ny dator

• Finkan

Nej inte femtusen kronor, utan femtiotusen kronor ska de stå!

• malous

Vi är också unga (förlovade oss vid 21, starx innan 22 för drygt åtta månader sedan). Vi har nu sparat ihop ca 50-60 000. Vi är båda studenter på heltid.

Min fästman extrajobbar. (ca 5000 till spar per månad)
    Vi har sökt och fått stipendier för våra studieprestationer. (36 000).
    Vi kommer förhoppningsvis få jobb (som affärsjurster) innan bröllopet står.

Med ring kommer vårt bröllop att kosta ca 100' tror vi. Utan resa dock. Vi trycker hellre ner budgeten än sparar hursomhelst. Även om vi verkligen har förutsättningarna för att kunna betala tillbaka senare eftersom vi som jurister har en snabb löneutveckling.

• Jenniecarlsson

Vi tar inget lån, vi gör vad vi kan av det vi sparat ihop.

• Tooticki

Vi tar inga lån. Vi sparade ca 10 000 kr/månad från det att vi blev sambo, när vi sedan började planera bröllopet hade vi redan pengar till det och en hel del till. Nu är jag student och tar inget studielån så nu sparar vi ca 2000 kr/månad. Vi väljer dock att ha ett litet bröllop då vi inte är mycket för stora, pampiga tillställningar. Kommer lägga 40 000 kr på bröllopet och ca 100 000 kr på resan.

• tolonta

Hur skiljer man på lån för hus och lån för bröllop när man gör båda samtidigt? Vi har i alla fall lagt sparade pengar motsvarande 3 gånger våran bröllopsbudget på vårt hus, för att skjuta upp lånet. Så vi har (hade?) pengarna... Det bara blev allt samtidigt, och även om äktenskapet är viktigare än bröllopet vill vi ha en trevlig dag att minnas, och fira den med nära och kära.

• aprill bröllop

Vi har tagit lån på 35,000 av 50,000 som vi räknar med att vårt bröllop går på.

Vi åker hela familjen 2 vux 2 barn till teneriffa 1 vecka där vi gifter oss.
    Naturligtvis ger inte banken lån om man inte kan betala tillbaka.... Vi har hus,bil, hund,sommarstuga efter 15 år tillsammans.......... Behöver inte mer så för oss känns det bra att låna även om jag e super ekonomisk till vardags och absolut inte tycker om lån.

Kram på er alla

Svar på tråden Många som tar lån?