• Waersta

EN dag utan socker..

Ska jag ha imorgon.. vet inte när jag hade en enda dag utan något sött senast. Jag minns julen 06, jag tänkte "Nu ska jag äta massor av godis för när det är jul får man det" Sen dess har jag nog ätit godis varje dag.. imorgon SKA jag klara en hel dag utan choklad, dricka eller annat sött. Jag ska ta med frukt till jobbet, jag äter en måltidsersättning till lunch där.
    GAH! Måste klara det! Det kan låta fjantigt men jag är lika beroende av socker som av BT, då kanske ni känner igen er.
    Håll tummarna för mig imorgon!

• Svar på tråden EN dag utan socker..
  • förhoppningsis

Knopan
    tackar för medhållet, men du lär ju knappast behöva gå ner i vikt, du måste ju ha ett BMI långt under 20.

Jaja jag vet att BMI inte är det optimala sättet att räkna men det ger en bra hint och funkar om man inte är tex kroppsbyggare eller så. Samma som "110 regeln"...

• Julienne

Jag kan tänka som så att vi blir pådyvlade vad farligt det är med socker, sockret framställs som värsta giftet. Jag tänker inte som Knopan att man är beroende för att man äter lite socker, bl a för att det är enormt svårt att undvika. Vi ser oss ju oftast inte som beroende av alkohol för att vi tar ett glas vin ibland.
    Självklart har jag haft perioder när jag försökt undvika socker helt, men i linje med att jag vill vara "snällare" mot mig själv överlag så har jag börjat ifrågasätta även detta.

• Knopan

förhoppningsvis: det stämmer,jag har ett BMI en bit under 20...men det är ju - som jag tidigare skrev - en smaksak om man vill gå ner i vikt eller ej. Sen finns det ju fler anledningar än just vikten att ge sig (eller åtminstone minska) med sockret...diabetes m.m
    Sen har jag en son som fyller sex år i år som jag försöker predika för att man ska hålla sig till lördagsgodis bara. Så jag får smygäta,så han inte snart kommer och säger: -"Practice what you preach"

• Knopan

Ha ha... gerej din knäppkorv

Waersta skrev 2008-01-15 15:47:37 följande:
    Gah!! Jag har ALDRIG vägt så lite i mitt vuxna liv! NU känner jag mig ännu tjockare!
  • Jonna83

självklart menar jag ju inte att man ska hoppa över mat o äta godis istället! Hjälp, det hade nog inte skipper gillat.

Det jag menar är att om man äter godis en kväll så kanske man ska hoppa över de där 4 rostade mackorna med marmelad på, eller om man äter en chokladkaka som mellanmål kanske man inte behöver äta en panpizza eller yoghurt (den väldgt söta sorten) OXÅ! Men hoppa över maten, nej, då mår man nog inge vidare.

• Pärnerstedt

Försöker också sluta med allt sött. Har inte ätit sen i lördagskväll. Men har ett enormt sug just nu, men har gett mig sjutton på att klara det till lördag. Då äter jag lördagsgodis med barnen.Ska också gå ner 3 kilo till juni.

• Waersta

Haha, vad roligt det blev. Jag jobbar på en körvfabrik.

Knopan skrev 2008-01-15 16:17:49 följande:
    Ha ha... gerej din knäppkorv
  • Knopan

Fräsigt Då kan det ju bli korvfrossa på ditt bröllop...eller korv-ätar-tävling

Waersta skrev 2008-01-15 22:12:51 följande:
    Haha, vad roligt det blev. Jag jobbar på en körvfabrik.
  • Waersta

Stämmer!

*sparar bilderna som favorit*

Bellanote skrev 2008-01-15 22:23:10 följande:
    waersta lithells?? kolla in dessa bilder .trashthedress.wordpress.com/de måste fått världens reklam idag för vart så imbade av de orginella bilderna..
  • Waersta

Som tur är så jobbar inte gubben kvar där.. därimot är han bror och min moster anställda där med. Mycke körv blir det. Det blir garanterat korv med bröd som vickning.

Knopan skrev 2008-01-15 22:35:47 följande:
    Fräsigt Då kan det ju bli korvfrossa på ditt bröllop...eller korv-ätar-tävling
  • Waersta

Idag har jag ätit en semla. Supermums!!

• Knopan

Oooh,just ja...det är la semla-tider snart va?

Waersta skrev 2008-01-16 15:54:32 följande:
    Idag har jag ätit en semla. Supermums!!
  • Bellanote

waesrta va f*n det är la inte FET tisdagen på en onsdag heller ??

• Knopan
    Bellanote skrev 2008-01-16 19:35:24 följande:
    Jo,om man har försovit sig suuuuperlänge
  • Waersta

Jag är inte så mycket för det där med dagar och grejer. jag äter lördagsgodis vaaaaarje dag.

Bellanote skrev 2008-01-16 19:35:24 följande:
  • Bellanote

va e det de säger på tv, fredag heeela veckan lång!!

• Waersta

Det låter bra det med. fast jag gillar alla dagar i veckan faktiskt.

• Knopan

Sen räknas ju inte kalorier och sånt skit om man äter med vänster hand

Waersta skrev 2008-01-16 20:11:25 följande:
    Jag är inte så mycket för det där med dagar och grejer. jag äter lördagsgodis vaaaaarje dag.
  • Bellanote

visste ni detta om morgon gåva?

Morgongåva
    När brudparet gått i säng och alla rättsregler därför iakttagna, fanns det ytterligare en viktig, speciellt för bruden, sektion kvar; det vill säga överlämningen av morgongåvan, priset för kvinnans jungfrudom.

Denna gåva var egentligen avsedd som en typ av änkeförsörjning och utföll först när mannen var död. För allmogen var det vanligare att gåvan var ett smycke, ett klädesplagg eller lite jord då de flesta inte hade råd med sådana exklusiva gåvor som det skulle vara möjligt att försörja sig på.

Svar på tråden EN dag utan socker..