Att byta ut riktig mat mot godis är nog inte alls bra, tänk bara så mycket mer godis man kan äta om man är hungrig...
Har i omgångar lyckats med sockerfria veckor, ok inte helt sockerfria eftersom det finns tillsatt socker i nästan allt, (se fruktyoghurt + flingor som exempel) men utan godis, kakor, chips, saft, läsk mm.
Mitt tips är - drick mycket vatten, många gånger när man är sötsugen/hungrig är man faktiskt törstig istället.
Dessutom får man springa på toa mycket mer vilket får bort tankarna på godiset + ett par extra steg i motion =)
Ha en burk gurk/morotsbitar i handväskan - alltid! Perfekt när man vill stoppa något i munnen.
Och håll ut - efter en vecka ungefär så är suget borta!!
Sista tipset - allt du köper eller har hemma kommer förr eller senare hamna i magen. Ha inte godis, kakor mm hemma, för de funkar som någon sorts magnet. Fattar inte hr det gick till men flera gånger kom jag på mig själv med att sitta i soffan med en bulle i handen och undra över hur i hela friden den hamnade där.
Min man som behöver gå upp lite i vikt gömmer sina påsar med jordnötsringar på de mest konstiga ställen som resultat av detta.
Jag är verkligen inte stor, 161 cm lång och väger ca 58 kg så jag ville ner ca 6- 8 kg bara.
Under vår bröllopsresa lyckades jag gå upp 6 kilo och mannen gick ner 3 kilo - snacka om orättvist!!!