• Waersta

EN dag utan socker..

Ska jag ha imorgon.. vet inte när jag hade en enda dag utan något sött senast. Jag minns julen 06, jag tänkte "Nu ska jag äta massor av godis för när det är jul får man det" Sen dess har jag nog ätit godis varje dag.. imorgon SKA jag klara en hel dag utan choklad, dricka eller annat sött. Jag ska ta med frukt till jobbet, jag äter en måltidsersättning till lunch där.
    GAH! Måste klara det! Det kan låta fjantigt men jag är lika beroende av socker som av BT, då kanske ni känner igen er.
    Håll tummarna för mig imorgon!

• Svar på tråden EN dag utan socker..
  • FhjärtaH

Härligt, duktig du är!! Jag kämpar också för att få sätta en grön prick i almanackan... det hjälper ju inte till att vi hade julgransplundring på jobbet idag å att det delades ut godispåsar till allt och alla. Har bara ätit upp russinen än så länge

• Waersta

Nu ska jag ta ett äpple!!
    Det svåra blir ikväll, vet att det finns after eight kvar.. Gah!

• jelikr

Mitt stora problem är att jag är allergisk mot en hel del frukt , stenfrukter.
    Precis sån frukt som är bäst om man är jättesugen tex äpple , päron osv.
    Jag behöver gnaga på nåt om jag blir för hungrig eller sugen och så blir jag så less på morötter och bananer.
    Vad gör man då med mellanmål???
    Det går alldeles för lätt att ta en macka eller en chokladbit då...

• matildaochniklas

Jag är också allergisk mot stenfrukter, såå himla jobbigt! Va gör man?

• hondafreak

Halloj W !
    Det här låter konstigt, men sköter jag mig och äter frukt varje dag , helst 2 st av äpple eller päron, så märker jag enormt väl att sötsuget försvinner dagen efter !!!! Som idag, nu har jag stoppat i mig några Noblesse-skivor, och jag åt ingen frukt igår !! Har testat detta hur många gånger som helst och det ÄR såhär !!!! Testa och se hur det är för dig !!! Jag har 3 kg som ska bort helst före sommaren. Kommer gå på viktväktarkost (bra för familjen, man äter bättre mat då) ett tag tillsammans med gubben som ska ta 15 kg eller så.

• Knopan

Kan du inte slänga dom då?

Waersta skrev 2008-01-14 15:27:26 följande:
    Nu ska jag ta ett äpple!! Det svåra blir ikväll, vet att det finns after eight kvar.. Gah!
  • Waersta

Hm... intressant teori! Återstår att se imorgon!

hondafreak skrev 2008-01-14 15:44:08 följande:
    Halloj W !Det här låter konstigt, men sköter jag mig och äter frukt varje dag , helst 2 st av äpple eller päron, så märker jag enormt väl att sötsuget försvinner dagen efter !!!! Som idag, nu har jag stoppat i mig några Noblesse-skivor, och jag åt ingen frukt igår !! Har testat detta hur många gånger som helst och det ÄR såhär !!!! Testa och se hur det är för dig !!! Jag har 3 kg som ska bort helst före sommaren. Kommer gå på viktväktarkost (bra för familjen, man äter bättre mat då) ett tag tillsammans med gubben som ska ta 15 kg eller så.
  • Waersta

Du är ju inte klok!

Knopan skrev 2008-01-14 15:47:01 följande:
    Kan du inte slänga dom då?
  • Knopan

Ha ha ha! Jo,för tusan! Klok som en uggla,you know vettu Du får fixa några tabletter från Thailand så rasar du i vikt!

Waersta skrev 2008-01-14 15:50:38 följande:
    Du är ju inte klok!
  • Waersta

Vet inte om jag klarar av det här faktiskt.. after eight asken står och ser rysilgt god ut..

Svar på tråden EN dag utan socker..