• Crazy bride

    Växjötjejer!

    Hej!

    Hade varit kul att ha en tråd där alla Växjötjejer hade kunnat samlas och utbyta idéer. =)

    Åhh, jag är så glad. Äntligen ska vi gifta oss! Känns som jag inte gör annat än planerar bröllop just nu.

  • Svar på tråden Växjötjejer!
  • Dottertrotter

    Var också på bröllopsmässan på Öjaby herrgård. Tycker det är synd att företagen inte går ihop och gör en stor mässa istället för flera små. Vi var där i ca 30-40 minuter och då hade vi varit på vissa ställen två gånger...

  • MrsWelch

    Jag var oxa dar, blev med lite besviken faktiskt...Forvantade mig lite mer. Man hade ju inte sa mycket val sa att saga, men sa ar vi ju bara i lilla Vaxjo och det finns ju inte sa stort urval har av nagot...

  • sowa65

    jag var också där. saknade konkurrensen! så lite av varje gjorde det ointressant och oinspirerande.... ville ha mer! ville ha mycket! inspiration alltså!!

  • Tutik och Prasart

    Ni som har gjort festprogram vart har ni tryckt dem?
    jag tycker det blir lite många om man ska dra ut alla på skrivaren hemma.
    Någon som har något för slag och vet vad det kan kosta om man vill lämna in dem någon stans?

  • lillasmilla

    vill gärna med veta något bra tryckeri.
    annars blir det skrivaren hemma som får jobba jobba.... =)

  • Gillis

    jag tryckte på arkitektkopia, jag gillar dem trots att trycket inte blev bra första gången , de gjorde om alltihop samma dag, mycket samarbetsvilliga!

  • Tutik och Prasart

    Gillis
    vad kostade det att trycka på arkitektkopia?

  • Gillis

    mitt kort kostade 500:- att trycka. då tryckte jag upp 55 st på tjockt papper, men det beror på vilket papper man väljer också.

  • Tutik och Prasart

    500kr var ju inte så farligt.
    Var det för hela festprogramet då eller var det bara första sidan?
    Hur många sidor?

  • Gillis

    det var inbjudningskort, cd-fodralsstorlek och tryck på båda sidor på det tjockaste pappret,men det kan hända att jag fik lite rabatt då företaget där jag jobbar trycker endel hos dem

  • Ystad 20070727

    Hej på er! Vi bor i Malmö, men kommer att gifta oss i växjö den 26 juli! Vigseln blir i Tävelsås kyrka och festen på Teleborgs slottjag tar tacksamt emot tips på vilket bageri som är bäst i stan...vill ha en riktigt trevlig å fin tårta.

    Annars blir det AM hårdesign som står för frissa och smink och Asta blommor som gör brudbuketten...

  • lillasmilla

    Toftastrand! Utan konkurrens! Heeeelt underbara!
    Tips är att boka en söndragsmiddag där.
    God mat med EFTERRÄTTSBUFFÉ!Hur gott som helst!
    AM tycker jag verkar var hutläst dyra, med de kanske är så duktiga så att de är värda sitt pris?
    Asta är säkert bra...

    Ystad 20070727 skrev 2008-02-25 22:28:35 följande:


    Hej på er! Vi bor i Malmö, men kommer att gifta oss i växjö den 26 juli! Vigseln blir i Tävelsås kyrka och festen på Teleborgs slottjag tar tacksamt emot tips på vilket bageri som är bäst i stan...vill ha en riktigt trevlig å fin tårta.Annars blir det AM hårdesign som står för frissa och smink och Asta blommor som gör brudbuketten...
  • Ystad 20070727

    Tackar för tipsen...Toftastrand - är det samma som Villa Vik? (har inte lärt mig Växjö än) På Villa Vik var vi på (lördags)middag, och de hade oxå jättestor efterrättsbuffé, men maten var tyvärr inge bra alls. Men jag skall absolut kolla upp Toftastrand. Tack för tipset! Ni som inte bestämt mat - Kök 11 rekommenderas starkt!

    AM var inte så farligt, jag hörde med dem, salong gränslös och någon till jag glömt namnet på, och AM lät bäst - de tar ungefär 3000 för både hår och smink (från MakeUp Store) och då ingår dels provomgång, och dessutom får man en hel brudsalong för sig (och sina brudtärnor) för sig själv + ett glas skumpa

    Förresten någon som känner till någon tjej/kille som gärna sjunger i kyrkan?

  • Tutik och Prasart

    Ystad 20070727 skrev 2008-02-26 17:47:31 följande:


    Tackar för tipsen...Toftastrand - är det samma som Villa Vik? (har inte lärt mig Växjö än)
    Toftastrand är det som ligger vid vägen.
    Så det är bara att ringa dit och så kan du bestäma en tid med dem.
  • Carlen
    Crazy bride skrev 2007-12-20 23:29:47 följande:

    Cesi: Ni var jättefina! Låter toppen med Kalvsvik. Tog du några bilder?

    Vi har ännu inte bestämt oss för vad det blir för lokal... Är på jakt efter en lokal med lite herrgårdskänsla. Har kollat på Osaby, Willhelmshill (bara utvändigt), Försvarsgården, Nygatan 6, Villa gransholm och Slottsruinen. Någon som har något annat bra förslag. Priset ska helst inte vara allt för högt.

    Nabben: Vi kommer att bjuda mellan 60-75 gäster. Beror lite på vad vi kommer att välja för lokal...

    Till alla: Vilka datum har ni bestämt?


    Hej! för info så går Försvarsgården inte längre att hyra!
Svar på tråden Växjötjejer!