Växjötjejer!
Hej!
Hade varit kul att ha en tråd där alla Växjötjejer hade kunnat samlas och utbyta idéer. =)
Åhh, jag är så glad. Äntligen ska vi gifta oss! Känns som jag inte gör annat än planerar bröllop just nu.
Hej!
Hade varit kul att ha en tråd där alla Växjötjejer hade kunnat samlas och utbyta idéer. =)
Åhh, jag är så glad. Äntligen ska vi gifta oss! Känns som jag inte gör annat än planerar bröllop just nu.
Cesi: Ni var jättefina! Låter toppen med Kalvsvik. Tog du några bilder?
Vi har ännu inte bestämt oss för vad det blir för lokal... Är på jakt efter en lokal med lite herrgårdskänsla. Har kollat på Osaby, Willhelmshill (bara utvändigt), Försvarsgården, Nygatan 6, Villa gransholm och Slottsruinen. Någon som har något annat bra förslag. Priset ska helst inte vara allt för högt.
Nabben: Vi kommer att bjuda mellan 60-75 gäster. Beror lite på vad vi kommer att välja för lokal...
Till alla: Vilka datum har ni bestämt?
14 juni är datumet som gäller för oss!
Och vi gifter oss den 2/8
Crazy bride
vi kommer nog att bjuda ungerfär 85 personer sen kommer det nog några fler till kyrkan som jobbarkompisar och så... tänkte först att det skulle kännas alldeles för stort men jag tror att det kommer bli bra iallafall...
Tack för tipsen!
Vi kommer säkert bli uppåt 100 personer så vi måste duka i båda rummen på Osaby. Det är det enda negativa med Osaby. Annars är det en jättevacker byggnad (både ute och inne) och ligger så vackert vid Vedeslövssjön.
Tankte fraga vilken florist ni ska anvanda om det ar nagon som kollat sant an...Ocksa hur mycket blombukett kan tankas kosta?
Och tarta, vart ska ni bestalla det och vad kostar det?
Tårta undrar och också över!
Jag har itne heller bestämt mig för vilken frisör jag ska gå till. Eftersom jag redan gift mig och "bara" ska bröllopsfest så är jag inte intresserad av att lägga 3000 kr på håret. Det billigaste stället jag hittat än så länge är Kajsa C/O, de tog 630 kr i timman. Resten i stan skulle ha från 750 kr upp till 900 kr.
Oj vad dyrt Cesi...Jag har tur, har en kompis som e jatteduktig pa bade har&makeup sa hon ska gora mig fin for dagen Ska kopa nagot fint till henne som tack tankte jag.
26/4-2008 är datumet för oss! =0)
Florist blir maja på norremark.
Frissa blir Lotta på Aquaspa i Diö
Smink och naglar blir Sofie på Aquaspa
Foto blir MLIfoto
Tårtan ska beställas från Toftastrand
Maten fixar vi själva, vi känner en kock.
Drickan kommer att inhandlas i tyskland...
Har ni koll på musiken än??
Jag skulle gärna vilja ha en trubadur eller DJ, det känns fjantigt att ha ett band när vi inte är så många... Man vill inte att det ska kännas som att bandet är fler än gästerna...
Någon som har koll på någon, till bra pris?? =0)
Tack! och lycka till!
Förresten, hur många blir det i Kalvsvik, och vilka datum??
Så jag kan smyga förbi en sväng?? Hihi...
Bor i Kalvsvik.... =0)
Nu har jag börjat komma igång!=)
Tårta kommer inhandlas på Skåres.
Hår blir nog Kajsa C/O.
Naglar har jag inte bokat, tänkte glida förbi den nya salongen som öppnat vid båtsmanstorget, vid parkeringen.
Sminket fixar jag själv.
(Vi ska ha festen i Kalvsvik den 1 mars.)