• Crazy bride

Växjötjejer!

Hej!

Hade varit kul att ha en tråd där alla Växjötjejer hade kunnat samlas och utbyta idéer. =)

Åhh, jag är så glad. Äntligen ska vi gifta oss! Känns som jag inte gör annat än planerar bröllop just nu.

• Svar på tråden Växjötjejer!
  • lillasmilla

Ja, kolla upp försvarsgården.
    OBS! Det är INTE 3.5 mil till kalvsvik!
    Till bygdegården är det MAX 25km från stan,
    17 km från teleborg.
    Visst är det bra att fixa transport, menar bara att det kan vara svårt att synka tiden med allas önskemål...
    Om det då kostar 100 kr att åka en viss tid, kanske man hellre väntar tills man själv vill åka, och betalar 120?

Ska bli jätteskoj med mässan!
    Hoppas att man kan få lite tips och så! =0)

• MåM

Hej!

Jag och min sambo kommer också gifta oss i Växjö i år! Tycker också att det är svårt att hitta en bra lokal. Jag är lite inne på Försvarsgården, tycker det skulle vara skönt att slippa tänka på transporter...Är det någon som har varit inne på Försvarsgården? Är det någon som har/ska ha catering som vet någon prisvärd sådan?

• sowa65

cafeboden smått & gott i rottne. fantastisk service och god mat till bra priser. har sina cateringpriser på nätet och inga extra kostnader tillkommer. kan leverera både varm och kall mat och vi har bokat dem inför vårt bröllop efter ha varit på bröllop där de varit anlitade.

• yoyo78

Ah, en småländsk sajt. Jag testar min fråga på er. Jag ska gifta mig i Sävsjö. Någon som vet något manikyrställe där? Vetlanda, Vrigstad... Växjö och Jönköping känns för långt bort.

Tacksam för svar.

• brud09

Har varit på bröllop i försvarsgården där ca 60 gäster var bjudna. Det blev väldigt trångt upplevde jag. Så ska man ha många gäster rekommenderar jag inte försvarsgården.

• Gillis

nån som har fotat secret box i växjö? och hur går det till? Är jättesugen på att göra en till min 2b!

• tessimessan

Hej! Nej, Försvarsgården blir nog tyvärr lite trångt tror jag också. Har kollat lite med vänner som varit på bröllop där.. Hjälp vad det ska vara svårt att hitta en bra lokal! Kan man inte ha stora bröllop i Växjö utan att vara på restaurang? Jag tycker ändå inte att vi har ett särskilt stort bröllop, ca 80-90 personer.

Är det någon som varit på Nöbbele eller Bergs bygdegård? Ligger de långt ifrån stan? Fräscha lokaler?

Är det någon som vet vad det skulle kosta att hyra transport till sina gäster? Ca 3-3,5 mil tur och retur.. Finns det andra sätt än buss?

• Tutik och Prasart

Hej Tessimessan.
    Jag har varit på Bergs bygdegård en sommar och fickade.
    Det är ju himmla fint där, men det var ett bra tag sen jag var där.
    Jag tror att det är ca 2-3mil dit.
    Du ska ju igenom ett antal samhällen.
    Sänder med en länk så kan du ju titta.

www.bergsocken.se/bygdegarden/index.asp

När det gäller transport så finns det bara buss eller taxi eller personbilar. vi har inte så mycket mer.
    Om du inte vill hyra Londonbussen som finns i växjö vill säga.
    Vet inte riktig vad det kostar att hyra den och om den är kvar.

Sen har du ju grimslövsfolkhögskola.
    De har ju kök och en stor lokal.
    Du kan ju ringa ditt och höra. sänder oxå med en länk dit.
    Såg på deras kaländer att det är någon som ska ha ett bröllop där.
    www.foreningslokalen.se/

Andra lokaler som jag har hitat är följande.

Här kommer en lokal till för 100personer
    www.tegnaby.se/valkommen.html
    tyvärr vet jag inte riktigt vart det ligger.

hittar ett ställe till som kan vara värt att titta på är
    Wilhelmshill.
    Vet ej hur stort det är.

Wilhemshill är avsett för kommunens pensionärer och kan hyras för fest eller andra aktiviteter. Huset är beläget på en udde vid Evedals södra del och är öppet under sommarmånaderna. På första våningen finns en stor sal, dusch och toaletter som är anpassade för rörelsehindrade, kök med full utrustning och en inbyggd glasveranda. På andra våningen finns fem stycken rum. Wilhelmshill är öppet maj-augusti. Telefonnummer till Wilhelmshill är 0470-639 90 Telefontid maj-augusti klockan 12.00-18.00

Där får man ta med sig egen dricka, en de vill stå förmaten.
    www.ipcatering.se

Ill, de står oxå för maten men inte drickat.

lägger till fler länkar om jag hittar några bra ställen.

• bröllopsdag

Tips: Kvarnhagskällaren i Växjö

Svar på tråden Växjötjejer!