• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • Andie

    lillamillan
    Jag är likadan.... som i ett stort vakum men det beror nog mer på att det inte finns så mycket mer att göra....
    Men jag är i dekorations helvetet just nu... mina planer på hur allt skulle dekoreras i lokalen har blivit lite snevridet så jag har ingen aning om hur jag ska göra....

    Ser att ni har pratat om att gå på toaletten i bröllops mundering. Jag vet inte om jag kommer att ha lika svårt som er. Min klänning är inte så "fluffig". Men jag tar nog med mig en kompis när jag ska in på damernas om så skulle vara fallet.

    *Panik* just det min m2b håller på att bli riktigt sjuk oxå.. inte så kul måste jag säga! Vi tror att han blev förkyld i lördags när han var på svensexa och var ute och sprang på stan när de gick sin bar runda... Några snabba tips på hur man blir frisk?

    Snart är det dags!

    Idag ska vi åka och köpa maten till bröllopet med svärmor. Och dekorationer... Och imorgon ska vi träffa prästen igen och sen så kommer mina systrar med familjer. (den ena bor i söder och den andra i norr a.k.a. lång resväg)

  • lillamillan

    Andie!!

    Kan Jang, 2 msk /dag....det brukar bli bättre eller helt bra inom 3 dagar(beroende på hur långt det hunnit gå)
    köp hem det ögonblickligen!!
    Finns på COOP /Maxi o andra matvarubutiker

  • lillamillan

    Förrutom det emst viktiga så känns det som att det som inte är gjort nu, det får vara.
    Jag vill knappt titta runt här inne på BT med risk för att få ångest över sånt vi inte hinner fixa.

    Fyyy....
    vill ha fredag och få bort lite göromål iaf.
    Allt står mig upp i halsen :(

    Jag är så trött på kvällarna och vill inte ta mig för att göra någonting. Och när lillan sover så sitter jag här o stirrar mest.
    Imorgon kväll ska vi till lokalen och börja ställa iordning lite.

    Och imorgon är artikeln om Mathias (och mig) i tidningen.
    De som inte vet på jobbet nu, de kommer ju att veta imorgon.
    Lite kul:)

    Dagarna går för fort, men endå för långsamt.
    Lite surt att sambon jobbar kväll den här veckan, det hade blivit så mycket gjort annars.
    Måste kolla vår "Att fixa lista" och se om det är något jag kan bocka av.....

  • Andie

    lillamillan
    Vi verkar ha piggat på oss av oss själva. Vi kör med Vicksrub som kommer från apoteket.

    Idag har vi massor att fixa.
    Först ska vi fixa sista skivan till musiken.
    Sen ska vi diska och städa lite.
    Efter det så hoppas vi att de första gästerna kommer. (min ena syrra med familj)
    Sen ska vi till prästen.
    Och sen hoppas vi att min andra syrra och hennes familj kommer.
    Sen får jag typ slänga i mig lite käk.
    Och sen springa till en kompis för sista provningen av klänningen.

    Det kommer dock att dyka upp nåt skulle jag tro. Galet.
    Jag vill också att det ska vara fredag.

    Men lovar vi varandra tjejer att efter helgen och när vi ha tid skriva om våra bröllopsdagar här??

  • vinrödapar

    Nu är det svårt att jobba man kan inte riktigt koncentrera siga på vad man pratar om på jobbet. Nu är väll allt fixat utom arr det känns som nåt är fixat och att man ska glömma något. ikväll ska jag sitta i fotbad och morgon FREDAG ska vi städa och sedan ska jag göra mina naglar och sedan se lokalen lämna ner alla grejor sedan säjer jag godnatt till min blivande och åker hem till min mamma och min barndomssäng.

    Självklart måste vi höras efter hur vi hade det på vår stora dag, jag hör av mej efter bröllopsresan.

    Andie vad gjorde din blivande svärmor för trevligt med dej sedan vart det samtidigt som din blivande fick svensexa?

  • vinrödapar

    Bara 3 dagar kvar Vad är ni mest nervösa för...?

    Jag i kyrkan för alla blickar och uppmärksamheten blir så rörd och generad att jag inte vet vart jag ska titta, när vi går in och ut och när min blivaNDES BROR sjunger. På festen uppmärksamheten och när vi ska dansa.

  • jenbp

    Wiiiiiiiiiiiii!!

    Nu är det bara två dagar kvar! Kommer inte att hinna in här mer, men LYCKA TILL alla 6/10 brudpar

    Kram

  • lillamillan

    IMORGON gäller det!!!!!!!!!!

    Igår kväll var jag med mamma o grannen i lokalen och fixade (sambon jobbade ju kväll).
    Vi kom hem strax efter 23.
    Idag är det lite shopping av mat och dryck o lite annat kvar och om en stund ska vi åka och hämta min barndomsbrevkompis på flyget :)

  • Saffranin

    Imorgon gifter vi oss! Helt otroligt.

    Vi är lediga idag och ska packa alla grejer och köra till slottet.
    Köpa lite sista minuten-grejer som lunch till imorgon och försöka hinna träna på valsen.
    Jag är helt klart mest nervös för valsen, men eg spelar det väl ingen roll hur det går.
    Ikväll kommer min tärna och hennes pojkän samt marsalken hit för att sova över. Magnus och jag kommer att sova ihop sista natten oxå.

    Lycka till imorgon!
    Jag kommer såklart oxå in efter bröllopet.

    Kram

  • vinrödapar

    Ja valsen kan man undra hur den ska gå dessutom kommer ju alla vilja dansa med bruden, så jag får ju dansa mycket. så här dags om 25 timmar sitter jag och gör med iordning.Hur ska lilla jag bli så vacker???
    Idag ska vi städa inför gästerna som ska sova här och sedan ner till lokalen med alla saker och sist ska jag göra mina naglar.

    Har ni tittat runt något på sidorna bredvid och sett vad alla oroar sig för tänk att vi satt där en gång och vart nästan gråhåriga....

    Önkar ingen grattis eftersom det betyder otur, men stort lycka till till er. kram

  • lillamillan

    UUUUUUUUUnderbar dag

    men jag lägger inte upp så mkt text här

    Det enda som höll på att gå åt pipan var att blombutiken där vi beställt blommor inte hade öppnat kl 10 som dom skulle o vi skulle hämta blommorna då.
    Kl 10:45 hade fortfarande ingen kommit o då lessnade vi på att vänta (dom hade försovit sig)
    så jag fick bryta mig in....

    Annars gick allt väldigt bra, jag var inte nervös i kyrkan bara förväntningsfull....
    Underbart var det

  • lillamillan

    nu finns ett par bilder av alla som tog under gårdagen i mitt galleri...

  • malin&eric

    Fullträff!
    Och vilket väder vi fick!

    Allt gick som en dans, inklusive brudvalsen (med lyft och allt, we-hey!) Några mindre missöden med prästen som råkade säga fel namn och min syster som svimmade under vigseltalet i kyrkan men vad är ett bröllop utan lite dramatik? Var mest glad att det inte var jag som svimmade eller sa fel

    Skitkul verkligen. Så skojigt att träffa alla och jädrar vad snygg man var! Hoppas alla ni andra också hade en underbar dag.

  • lillamillan

    Jo nog var det en underbar dag....

    Det var en sån härlig känsla inuti. jag var aldrig nervös bara förväntansfull och pirrig.
    Jag kände mig tokfin och 3 av våra vänner fotade oss utomhus i en park och sedan utanför och i kyrkan, dom gjorde ett fantastiskt jobb!!!

    Sedan var det även en "amatör" fotograf med egen studio som tog kort på oss på förmiddan och jag har på känn att han kan ha fått till rätt fina bilder han med.
    Men dom har vi inte sett ännu...

    Mathias var SÅ nervös innan vigseln då vi var i kyrkan, men jag njöööt verkligen.
    Då vi gick in till ingångsmusiken så sken jag som en sol och tittade på alla gästerna som kommit...
    Då vi kom till de främsta bänkraderna så sat Moa där, vår snart 4 åriga dotter och hon grät...lillgumman.
    Hon log men ögonen var blanka och tårarna rullade ner för hennes små kinder.

    Jag kramade om henne och gav henne en ros som jag hållit intill min bukett.

    Jag lyssnade noga på vad prästen sa, och när hon läste upp vår dikt som hon sett på vår bröllopssida då grät hon med.
    Jag hade svårt att hålla rösten stadigt när jag skulle säga mina löften men annars gick det ju bra:)
    Moa var så duktig och kom och hämtade min bukett och höll i den tills vi var klara med ringväxlingen
    då kom hon tillbaka med blommorna och gav oss var sin stor kram innan hon skyndade iväg till mormor som satt och väntade på främsta raden.

    och att sedan gå ut till
    LOVE OF A LIFETIME var helt underbart.
    Först stod vi still där framme och lät alla fota oss och sedan när refrängen började så gick vi (jag med ett stort leende) ut.

    Vigseln var så mycket underbarare än vad jag föreställt mig
    Jag trodde att jag skulle vara jätte nervös men jag bara bubblade av lycka.

    Det var så härligt och jag kände mig så fin:)

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3