Inlägg från: vinrödapar |Visa alla inlägg
  • vinrödapar

    6 oktober 2007 forts. 3

    Hej allesammans!

    Jag instämmer för fullt med att göra om sidan vart bara krångligt, jag har inte lyckats byta tillbaka till min gamla signatur,då var det höstlövet nu heter jag vinrödapar.

    Nu har vi träffat alla vi ska träffa inför bröllopet och bestämt vart vi åker iväg efteråt. Det blev silja line båt till Tallin och spa därborta. Problemet nu är att mina tjejer planerade möhippa i helgen men att jag måste jobba denna helg och jag är bara timanställd och jobbar lite de kommande veckorna så jag har inte råd att de tar bort en dags jobb för mej. Ikväll när jag ringde och pratade med en av tjejerna om ingenting så var hon jätteupptagen med tvättstugan och upptagen resten av veckan. Ska de bli sura på mej och min sambo för att de inte måste ställa in möhippa för att jag måste jobba när de finns jobb.Är ledig alla andra helger fram till bröllopet?Vill inte folk ska vara ledsna på mej.

  • vinrödapar

    Andie!

    Tack för de orden de värmde,det är svårt när man behöver prata och inte kan prata med sin bästa vännina som är tärna. Man känner sig skyldig eftersom Min tillkommne visste om det och kanske kunde ha sett till att jag inte bokade in jobb då, men det är mycket annat man ska komma ihåg + att man inte kan säja nej till jobb. Det tråkiga nu dessutom är att min tärnas farmor gått bort + en vännina till vars farmor gått bort. Så nu har väll de fullt upp med det, och kanske struntar av två anledningar ordna en ny möhippa till mej det är det jag är ledsen för nu. Hur långt har du kommit i planeringen då vilket datum har ni? Vi har 6:e

  • vinrödapar

    Andie!

    Nu pratar inte tjejerna med mej alls inte ens svarar på sms. Har fått höra av min svärmor, min mor och syster att de vet att jag vet. OCh att det blir konstigt när jag inte säjer något. MEn när man misstänker något ska man inte låtsas som ingenting då utan avslöja de? Skickar sms men hör inget ändå. Hört att tjejerna jätteledsna att de lagt ner massa jobb och sedan gick luften ur dem att de inte tänker ornda någon ny möhippa för mej. Den en aär min tärna och den andra en tjej som är långsint tror att hon inte kommer tacka ja till bröllopet bara därför. Igår ringde mitt jobb och frågade hur jag ska ha det coh berättade att man inte får göra så när man är timanställd. De kunde bara ställt in de på dagen och tagit mej efterjobbet och gjort en sak och sedan kunde jag inte fått komma hem på natten till min kära utan fortsatt på söndan de som var dagsaktvitet. Inte avblåsa helt för att jag vill/måste jobba.De tror inte jag vill ha möhippa.

  • vinrödapar

    Anide!

    Vet inte har inte täkt på det sättet,är bara ledsen att man inte kan ringa och prata med sina vänner. Tyckei börjar du att man skulle avslöjat när jag fick reda på det? hur går det för din egen möhippa då? vart i sverige ska du gifta dej?

    du är toppen som jag kan bolla mina tankar med när man är ledsen och egentligen ska vara glad inför bröllopet; känns just nu som jag vill att min blivande och jag åker till kyrkan tidigare och gifter oss. Tack för att du finns just nu och ha en toppen dag så kan vi höras i eftermiddag ska försöka ringa min tärna då igen, nån gång måste hon svara när jag ringer just nu inte ens när min man ringer. Ska vi börja maila till varann istället för här?

  • vinrödapar

    Andie!

    Jo det är tärnans farmor som gått bort,begravning är imorgon. Men nu ringde en annan av tjejerna och sa att hon inte ville prata om möhippan, och att jag kommer ångra mej för resten av mitt liv. Tärnan och en tjej ska träffas om 2 veckor och gå ut och dansa och jag frågade om jag fick följa med, de har inte umgåtts förut förrens nu när de planerat tillsammans därför ska de gå ut ensamma, och vill inte ha med mej.Tråkigt när de är ledsna och håller sig undan, känner inte alls för att jobba nu, ska bli skittråkigt att gå till jobbet imorgon

    Jag har hört att man kan ha möhippa efter bröllopet enligt min mor säj till din tillkomne att de gör så för dej istället. Vad har ni kvar att göra? Vi har vigselprogramet bla. Ska vi maila varann på vanliga mailadressen istället?

  • vinrödapar

    Det är inte ens 1 månad kvar.....

    Isomras när jag var hos min svärmor så plötsligt sa hon till mej min sonhustru och då pirrade de till inne mej. Idag ska vi göra materialet till vigselprogrammet.och nästa söndag ska vi få se festprogrammet av toastmastern.

  • vinrödapar

    6 okt

    Vilken härlig dag du fick, blir riktigt avis. En vännina som har hållt med min möhippa har gaddat ihop sig med min tärna så. För de var ju tvungna ställa in möhippa när jag behövde jobba den lördan och då ville de inte göra något alls jag slutade 16.30 den dan och inget framöver heller, därför ska de två gå ut själva nu på lördag. De kunde ha gjort de sista de gjorde med dej spela det där spelet och något vi kööcentrumet innan man åkte hem till någon jobbar nära det. Nu kommer jag nästan ordna en egen möhippa, min blivandes mans tjej och en av servetriserna vi ska gå ut och roa mej en sista gång och jag tror hon kommer hitta på något fuffens också.Ska höra min min svägerska och en tjej till som ska komma på bröllopet. Bara 3 veckor kvar.

  • vinrödapar

    malin & eric

    Har du sytt dina egna skor hur har du gjort då,vilka har du sytt västar till?

    Min förneklade möhippa blir i helgen, så helgen blir det inte mycket gjort nu måste allt göras efter jobbet på vardagarna.

  • vinrödapar

    I lördags fick jag till sist följa med min tärna och en vänniná när de skulle ut och dansa. Vi träffades förtst hos vänninan och käkade mat sedan satt vi och pratade hon bjöd på turkiskt peppar som jag fick reda på dan därpå att vi skulle haft på möhippan,seda gick vi ut och dansa. Så nu har jag varit ute och dansat med tärnan innan bröllopet iallafall.trött var jag iallafall dagen efter.

  • vinrödapar

    Vad roligt ni har haft det med era möhippor önskar mina vänner var mer förstående. Tärnan och den hon planerat med när jag och min blivande avstyrde pga att jag måste jobba (är timanställd)vi åt mat hemma i helgen och gick sedan ut och dansade men inget prat om mitt bröllop. När de avstyrde dessutom har de sagt till de andra tjejerna att jag inte vill ha någon möhippa. De kan inte förstå att om man inte jobbar så mycket så en lördag betyder massos iplånboken när man gifter sig och har köpt hus. De tycker att då får man ta vänta med husrenoveringen och ta sina sparade till räkningar och tacka nej till jobb och ha möhippa istället.
    Lyckos er!Men min blivande får nog kan inte skriva om det är säkert om han läser detta.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3