Vi som ViktVäktar!
Jag har beställt ViktVäktarnas CD-rom nu, så här ska räknas points & gå ner i vikt! Jag har ca 13 månader på mig att gå ner 20 kg. Någon/några som vill följa med mig? Kämpa, peppa, stötta!
Jag har beställt ViktVäktarnas CD-rom nu, så här ska räknas points & gå ner i vikt! Jag har ca 13 månader på mig att gå ner 20 kg. Någon/några som vill följa med mig? Kämpa, peppa, stötta!
Annelie: ååhh vill med!!! Vi har ett helt år kvar Skulle gift oss i år, men det kom en liten sötis i maj i stället
Så det är ju lika bra & mer
Vart ska ni åka? Åker ni med barn? Får man se på eran dukning? Vi ska ha rosa eller lila & lime med vitt som bas..
Hur går det för er?
Vart beställer jag denna cd-rom? Känner mig väldigt taggad av inläggen här =)
Sen undrar jag över viktväktarnas frysta mat, är det lungt att äta den då jag ofta kommer hem sent och hinner inte göra lunchlåda till jobbet? De innehöll ca 5 points allihop?
Gå in på deras hemsida jag sökte på viktväktarna på google
Hittade til sidan, men va dyr skivan är.
Ingen som inte använder sin eller så som vill sälja =)
Hej tjejer! Har läst er tråd till och från och jag kommer att starta med vv snart.
Har gått där förut och vet att de har en jättegod grönsakssoppa som man kan göra som bara är 0 points. Den innehåller bland annat tomater.
Någon som har det receptet och vill dela med sig?
Har tittat i mina tidigare papper från vv men inte lyckas hitta den.
Italienska soppan
Antal points: 0
Antal portioner: 2
4 dl passerade tomater
6-8 soltorkade tomater
1 gul lök
1 dl färsk basilika
2 vitlöksklyftor
salt, svartpeppar
ev. vatten
Dela de soltorkade tomaterna och lägg dem i blöt i de passerade tomaterna ca 10 min. Hacka basilika och lök, pressa vitlök. Fräs lök och vitlök i lite vatten och tillsätt sedan tomatpasseringen. Låt koka några minuter och smaka av med basilika, salt och peppar. Tillsätt vatten om konsistensen är för tjock.
Jag gillar själv inte soppan så mycket. En av mina favorit viktväktar-recept är en supergod Kycklingpaj. Receptet finns på min blogg: bambi.bloggagratis.se (sök på Kycklingpaj)
Hej och tack för receptet!
Dock är det inte den jag är ute efter utan en som jag också tror innehåller paprika och grejer.
AHHH! jag blir så arg på mig själv att jag inte kommer ihåg den, gjorde den jämnt för när jag ätit upp alla mina points.
Men eftersom jag gillar basilika och soltorkade tomater ska jag definitivt prova ditt recept.
Annars är min absoluta viktväktar-favvis tortilla-lasagne, den är såå himla god.
FÖRR ska det ju stå
Jaha.. va synd, jag trodde verkligen att det var det receptet!
Du får gärna dela med dig av receptet på tortilla-lasagnen! :)
Hej hej!
Jag är oxå viktväktare och har faktiskt lyckats gå ner 10 kg sedan i påskas (början av april, typ). Jag är stolt över mig själv!
Ett tips för er som vill hitta vv-recept är att gå in på viktvaktarna.se och klicka er sen vidare in på forumet så kan säkert nån där hjälpa er!
Lycka till!
Recept på tortilla-lasagne kommer här:
4 personer
4 kycklingfileér
1 burk champinjoner
1 gul och 1 röd paprika i strimlor
1 gul lök, hackad
1 burka tacosås (mild)
1 påse tacomix
1 msk vetemjöl
1 dl mjölk
8 tortillabröd
2 dl riven mager ost
Gör så här:
Strimla kycklingen och bryn den i lite olja. Ta upp och lägg åt sidan. Fräs sedan svampen, paprikan och löken utan att det tar färg. Blanda ner kycklingen och rör ordentligt.
Strö över taco-kryddpåsen och vetemjölet. Rör ordentligt.
Häll sedan på taco-såsen och mjölken och låt det hela koka ihop några minuter.
Under tiden, strimla tortillabröden i remsor. Blanda sedan tortillabröd och kycklingröra i en form.
Avsluta med riven ost på toppen.
Grädda lasagnen i ugnen på 200 grader tills den får färg.
Servera med en hemmagjord pizza-sallad.
7 1/2 points per portion.
Smaklig måltid!
Obs! Man kan även göra denna med köttfärs, beräkna på ungefär 400-500 gram och gör likadant som med kycklingen.
Oj, det lät supergott!
Vi gjorde hemmagjord pizza ikväll (vikväktarrecept), det är himla mumsigt också!
bambi.bloggagratis.se
Hej!
Jag köpte (eller snarare min far som sedan gav den till mig) MP5, viktväktarnas dåvarande enda program för hemmaanvändning. Där står nästan allt, men jag tänkte höra om någon vet hur man räknar ut hur mycket points man får av viss träning. Jag har en träningscykel som visar hur mycket jag har förbränt, kan man på något sätt räkna ut hur många points det är?
Lycka till! :)
Elkurr: ja det kan man. Det du ska vet är din egen vikt, tiden för träningen + om träningen är hög/mellan/lågintensiv. Det där med intensiteten är upp till dig själv att bedöma. Men låg = de kan prata samtidigt som du tränar, mellan = du svettas och får ta i, hög = omöjligt att prata, du svettas mkt och man orkar inte hur länge som helst. Det finns en "nyckel" som säger hur många points du har förbrännt. Jag fick en sån på ett möte... vet inte hur man kan få tag i den annars.
Hej Allihopa,
Alla ni som kämpar med att gå ner i vikt. Vad har ni för mål (längd, vikt). Vilket BMI vill ni hamna på???
Kämpa på nu flickor!!!
Dessie: jag startade på 76 kg (är 165 cm lång) och har gått ner ca 10 kg på 4 mån. Jag skulle vilja gå ner till 60 kg, men egentligen är inte kilona det allra viktigaste, utan att jag känner mig nöjd med mig själv! Jag är jättestolt över att jag varit så duktig, men känner mig ännu inte helt tillfreds med min kropp...
Du själv då?
gaaahhhh jag kan inte, detta med att räkna verkar så svårt? Jag har inte börjat än.. inser att ja måste in i vardagen innan jag kan ens tänka på detta.. är inte hemma än heller. I stugan..
Fröken Fiffi:
Jag startade på 75.5 (165 cm lång) i början på maj. Väger idag ca 64, men känner nog att jag skulle vilja ner till 60-61 kg. De sista kilona är dock så svåra....
Jag känner att jag har svårt att hitta en balans. Antligen är jag verkligen hård och äter bra och tränar mkt, eller så blir det näst intill frosseri....Har svårt att sluta helt enkelt.
Hur gör du för att hålla vikten, eller gå ner???
Kramisar