Vi som ViktVäktar!
Jag har beställt ViktVäktarnas CD-rom nu, så här ska räknas points & gå ner i vikt! Jag har ca 13 månader på mig att gå ner 20 kg. Någon/några som vill följa med mig? Kämpa, peppa, stötta!
Jag har beställt ViktVäktarnas CD-rom nu, så här ska räknas points & gå ner i vikt! Jag har ca 13 månader på mig att gå ner 20 kg. Någon/några som vill följa med mig? Kämpa, peppa, stötta!
Becoming mrs F: tack för peppningen!! WOW att du har gått ner så mycket! Jag är rädd att jag ska äta för många points utan att veta om det liksom. Att jag räknar fel i middagens mat osv
Saga med Nova:
Förstår va du menar. Jag löste detta genom att äta ganska "ren" mat, t.ex en burk tonfisk (3 points) , potatis (valfri mängd 3 points), några matskedar Keso (1 point) och grönsaker (fritt). Om du lagar för flera är ju bara att dela totala pointsen på portionerna. Desstutom så äter ju dom flesta samma mat flera ggr i månaden och då lär man sig hur många points ens favvo-mat innehåller. Du kommer att bli en hejare på att räkna ut pointsinnehållet bara genom att se maten!
Om jag märker att jag börjar gå upp i vikt så går jag direkt tillbaka till 18 points per dag och på så sätt har jag hållit i vikten i 6 år. Stort lycka till!!Du kommer att fixa det här och känslan när du når målvikt är obeskrivbar
tack så jätte mycket för peppningen!! GULD VÄRT! kram
De jag har svårast för redan nu är att få i mig med massa grönsaker. och jag vet inte hur jag ska kunna bli bättre när jag börjar med VV. men man kan ju hoppas att jag blir på att äta de nu..
Lakrisbat: så känner jag med Men idag & igår har jag skött mig, men inte efter points, har inte börjat än. Är så skraj att räkna fel.. jag tror jag ska köra lite efter tallriksmodellen, då kan det inte bli fel liksom...
Min vv-CD kom efter två dagar (det stod att leveranstiden var 14 dagar) så nu är jag igång! Har som sagt varit med i vv tidigare och vet hur det funkar, annars är det inte så mkt information på skivan faktiskt. Det känns iaf jättebra, tränar mkt så vikten minskar snabbt vilket ger en extra sporre. Ska inte gifta mig förrän i augusti nästa år men då mamma ska sy klänningen gäller det att ha nått matchvikten i god tid.
Om någon har frågor eller funderingar om hur det funkar på pointssystemet så är det bara att fråga :)
Lycka nu till tjejer men tänk på att skönhet ligger i betraktarens ögon.. Några kilon hit eller dit är det bara vi själva som ser..
zorrogirl: får jag be dig skriva hur en dag med mat kan se ut för dig?
Saga med Nova
Jag tycker en dag som su skrev upp till mig med olika mat såg bra ut. Man måste äta, frukost, lunch o middag. Det är de viktigaste målen om dagen.
Så nu är jag gift också. Gifte mig i lördags 21/7!!!!
Annelie75: GRATTIS!!!! Vill du berätta? kram
Saga med Nova
Åh dagen, kvällen kunde inte ha blivit bättre. Det var varmt, soligt väder också. Vigseln började 16.00 i kyrkan. Jag var uppe från 7:30. Alla våra närmaste vänner och släkt var där 27 st. Maten var underbart god. Vi valde buffé och rött eller vitt vin till maten. Vårt färgtema gick i rosa och vitt.
Helt underbart. Nu åker vi på smekis en vecka. När gifter ni er?