• Saga med Nova

Vi som ViktVäktar!

Jag har beställt ViktVäktarnas CD-rom nu, så här ska räknas points & gå ner i vikt! Jag har ca 13 månader på mig att gå ner 20 kg. Någon/några som vill följa med mig? Kämpa, peppa, stötta!

• Svar på tråden Vi som ViktVäktar!
  • Lakrisbat

Hej!
    Jag har fått min brevkurs och jag tänkte starta på måndag och se hur de går. jag skulle behöva gå ner 50kg men jag börjar med 30kg till vårat bröllop. De känns inte riktigt som amn kan gå ner 50kg på 1år.. Men vi får se hur de går..

lycka till alla andra...

• Saga med Nova

Lakrisbat: vill du vara i tråden å peppa så är du välkommen!

• Lakrisbat

Saga med Nova

Ja de kanske är något sånt jag kommer behöva tror jag.. tyvärr så jag jag sån som vill se att vågen går ner 10kg på en vecka men de vet jag att de kommer ju inte gå coh de är inte bra i längden heller..
    Men jag ska försöka... de är första gången jag ska testa VV tyvärr har dom sluta med grupper möten där jag bor så då testar jag de här och de kanske funkar..

• Saga med Nova

Lakrisbat: kommer gå jätte bra. För mig är det svåraste med points, att räkna rätt i maträtter osv.. men men. Jag ska fixa det!

• Lakrisbat

Saga med Nova

Mmm, de kan jag hålla med om nu när jag sitter och tittar igenom allt. Men jag hoppas på att de kommer gå bra. Men man vet ju inte.. Jag som bakar bröd själv såg jag att man måste sitta och räkna ut alla points och sen dela de på hur mycket bröd man har fått ut och nu allt vad de var...

• Saga med Nova

Lakrisbat: ja det verkar krångligt.. men vi ska fixa det! Vi får hjälpa varandra.
    Jag ska gå ner minst 25 kg.

• Becoming mrs F

Jag vill bara skriva och peppa er i er viktminskning! Jag skrev ett tidigare inlägg och berättade att jag gått ner 45 kg med hjälp av Viktväktarna så jag vet precis vad det är ni går igenom just nu. Mitt tips för att lyckas är följande: Spara 3-4 points varje dag om ni kan, promenera minst 30 min/dag och spendera sparade points på något riktigt gott på t.ex lördagar. Om det går åt skogen en dag så är det inte hela världen, kör 18 points följande dag. Ni kommer att lyckas!!

• zica

känns som om jag velar väldigt nu, körde cambridge men min mage klarade inte av det. Nu har så många vänner rekomenderat VV så nu tänkte jag ge det en chans...

Vart kan jag börja,...Kan någon förklara lite =)

• Becoming mrs F

Det var 6 år sedan jag körde Viktväkatarna och jag tror att en del saker har förändrats. Det bästa är förstås att gå på mötena, väga in sig och få all information där. Själv köpte jag Butiksguiden på deras hemsida. I den står vad olika livsmedel har för pointsvärde. Detta innebär att du kan välja själv vad du vill äta bara du håller dig till dom points du får äta per dag.

Tror att det är 18 points om du väger mellan 60-70 kg, 20 points om du väger 70-80 kg, 22 points om du väger 80-90 osv. Du får äta mer om du tränar( eller spara dom till helgen). Tror att det är 3 points extra om du tränar aerobics/gympa i en timme.

Rätta mig gärna om jag har fel, det var som sagt ett tag sedan min viktminskning.

Svar på tråden Vi som ViktVäktar!