April 2008
Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!
För min/vår del del blir de långfredagen!!
När gifter ni er??
Och hur långt har ni kommit i planeringen??
Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!
För min/vår del del blir de långfredagen!!
När gifter ni er??
Och hur långt har ni kommit i planeringen??
Hihi jo jag har bild på klänningen och inbjudan hmm det är nog mycket från huvudet skall se vad Calligraphen har...
Klänningen: www.alfredangelounitedkingdom.com/images/products/0/a23ec1b2-9412-46c9-83e6-1f2e0a7fccb0.enlargedNormal.jpg
Inbjudan:
www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PC=61263
Fast våra kommer ha "insticket" i kanterna, alla fyra hörn och underpappret är i vinrött och det övre i beige.
Vad tycks?
Riktigt snygg klänning..
Tyvärr skall man i den katolska kyrkan inte visa axlarna som brud/kvinna har jag fått veta..så en sån klänning hade jag inte kunnat ha.
Kanon fin det borde inte vara några problem att sy upp en sån.
Åh, snyggt! Snygga färger också. Det är så himla svårt, det finns ju miljontals olika snygga idéer. Men jag jobbar vidare helt enkelt sp fpr vi se vad det blir tillslut. Våra inbjudningar ska inte gå ut förrän efter nyår så vi har ju verkligen tid på oss.
Egentligen ska man väl inte visa axlarna i denprotestantiska kyrkan heller, men det är inte så många som bryr sig längre. Min mormor däremot skulle nog tycka att jag inte är riktigt anständig om jag har bara axlar i kyrkan...
Som gäst har jag alltid haft täckta axlar i kyrkan men som brud känns det som att klänningen är viktigare Jag tror också som du säger att de gamla restriktionerna börjar lukras upp lite.
Jag kommer nog ha slöja i kyrkan så då täcker man ju lite. Har dock inte riktigt bestämt mig än, det är riktigt svårt.
Hur kommer din klänning se ut 12 april?
Den kommer att vara lite medeltida/sagan om ringen-aktig med låånga trumpetärmar, troligen transparenta med mönster broderat på. Samma transparanta tyg ska vara över kjolen så att det blir ett litet släp av det, men det ska gå att ta bort så att det bara blir undertyget kvar.
Den kommer att påminna om den här
www.yosa.com/catalog/html/romantic.html
fast snävare kjol.
Med snävare kjol tror jag att den kommer bli jättefin, och sen vet jag ju att det finns ett transparant spetstyg som ska användas till något
Roligt att ha något annorlunda, vad ska din blivande ha?
Vi har inte riktigt bestämt än.. Vi är lite inne på att han också ska ha något medeltidsaktigt, men det är svårt att hitta något som ser bra ut. Annars får han ha vanlig kostym och så har vi varsin likadan cape.
12april vilken cool klänning..
Miss (snart Mrs)A: vi vill ha väldigt väldigt enkla trycksaker och dels kan vi göra dem själva eftersom min blivande jobbar med sånt,så då passar man på att ta dyrt fint papper och fina kuvert och så, företaget betalar så inbjudningar, program och tackkort kostar oss inte ett öre
Det där med traditioner är ju annorlunda idag men jag har valt som jag gjort med tunikan över min klänning dels för att jag vill ha släp, dels för att det är tunikan som skall "göra" den till en brudklänning och dels jag har lite komplex för mina armar
Åh, trevligt med inbjudningarna - det är ju så himla dyrt med papper och allt som ska vara till.
Klänningen var jättefin, och med tunikan slår du ju två flugor i en smäll om du känner så med dina armar.
Jag ser fram emot april när alla har gift sig och det börjar bli dags att dela med sig av foto
suck måste ta mig tid att börja kolla på klänningar..... svårt att hinna med allt då man har småttingar!
skall på bröllop till helgen skall bli så kul.
Är det någon som skall göra egna inbjudningskort eller köper alla??
Någon mera än jag som skall kämpa bort några kilon?? Är så godissugen men som tur vara vinner längtan av att nå matchvikt igen =)