April 2008
Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!
För min/vår del del blir de långfredagen!!
När gifter ni er??
Och hur långt har ni kommit i planeringen??
Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!
För min/vår del del blir de långfredagen!!
När gifter ni er??
Och hur långt har ni kommit i planeringen??
När jag ringde kyrkan så skrattade förresten vaktmästare jag talade med gott och förklarade att de inte ens hade någon bok för nästa år... Hehe, jag kan alltså ta det lugnt ett tag till =-)
Jag ska också gifta mig 19 april! Men ingen annan verkar vara kvar här... Vi har just börjat planera lite smått så jag delar gärna med mig och tar emot tips och idéer från er andra...
Halloj,
Nyss hittat hit.
Vi gifter oss 5 april, i Gdansk Polen, jag är halvpolska och min blivande ville helst av alla "rymma", men det fick bli ett gyllene mellanting
Här kan man se kyrkan vi valt
www.diecezja.gda.pl/modules.php&op=Parafia&par=354
Klänningen håller på eller ska sys upp av sömmerska, den kommer se ut ungefär såhär..
www.alfredangelounitedkingdom.com/images/products/0/a23ec1b2-9412-46c9-83e6-1f2e0a7fccb0.normal.jpg
JAg behöver massor med tips om festen, vad ska man hitta på?
Kul med lite aktivitet här igen! Jag känner just nu mest att det är frustrerande lång tid kvar.. Jag vill göra alla de saker som kanske bör göras mot slutet, dekorationer till kyrka och fest, tårta, brudbukett etc. Men jag får väl ge mig till tåls och bara fundera än så länge...
12april: Du kan ju leta inspiration.
Bilder och sånt.
Sånt kan ta upp mycket tid
Skönt att höra att det är fler än jag som vill sätta igång, jag känner mig lite otålig
Jag har hittat världens bästa klänning på Vera Wangs hemsida men tyvärr blir det lite för dyrt så antingen syr vi upp den hos någon sömmerska eller så får jag hitta en annan klänning. Ska faktiskt på klänningsjakt i Köpenhamn i veckan och det ser jag verkligen fram emot.
Hur har ni andra gjort med tärnor, bestman och toastamster? Vi har båda bestämt oss för vem vi vill ha men vet inte riktigt när vi ska fråga dem om de vill... det kanske är för tidigt, det är ju trots allt 9 månader kvar till bröllopet men samtidigt vill man ju gärna ha någon att prata med och involvera sina bästa vänner.
Spännand med bröllop i Polen, kommer ni vara många gäster från Sverige som ska dit?
Alla säger ju att ju bättre man planerar destobättre blir det i slutänden.
Vi ska inte ha nån tärna/bestman.
Vi ska ha "ringbärare" bara.
Ja hur många kan det blir som åker från Sverige ner till Polen hmm ca 13 st tror jag och från polen är det ca5 st..sammanslaget tror jag det kommer vara ett 20 tal.
Det blir ett litet bröllop men ett sånt som vi vill ha, dvs köper det vi vill ha och ja allt..
Känns hur bra som helst såhär långt även om vi redan fått försvara våra val inför våra respektive föräldrar, men såär det väl antar jag
Låter som att ni kommer ha det hur bra som helst. Det viktigaste är ju att ni är nöjda, det är ju trots allt ert bröllop. Hoppas föräldrarna inte ifrågasätter så mycket utan bara är lyckliga över bröllopet istället
Jag har nog haft tur för vi har blivit väldigt stöttade hitintills, men det är ju några månader kvar så jag ska väl inte säga för mycket...
Nja våra föräldrar speciellt svärmor ska veta allt och kommenterar allt..
men jag har lärt mig att bita ifrån.
Miss (snart mrs)A: Hur ska ni ha ert bröllop?
Det är ju inte världens aktivitet på denna tråd men det kanske blir
Svärmödrar är inte alltid så lätt att handskas med
Jag har också förstått att april är en rätt så ovanlig månad att gifta sig på. Men det är bara mysigt, då slipper man ju trängas i kyrkan med fyra andra vigslar samma dag
Vi gifter oss i Skåne, kommer vara lite mer än 70 på bröllopet, vill inte vara för många men mer än så kan vi inte skära, det är inte lätt med många vänner på båda sidorna och hans stora släkt!
Lokalen där vi ska ha festen kan en del av gästerna sova över - vi tänkte att närmsta vännerna och familjen får stanna över natten och så har vi brunsch dagen efter.
Vi har en rätt så speciell lokal så vi kommer hålla allting hemligt fram tills dess att inbjudan skickas ut. Det känns verkligen spännande, det blir lixom vår lilla hemlighet i några månader till, det enda vi har gått ut med är daumet.
Vi är båda väldigt nöjda med vårt val, bröllop kan göras på hundratals olika sätt så jag är fantastiskt glad över att vi kommit överrens om något vi båda gillar.