• melllis

April 2008

Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!

För min/vår del del blir de långfredagen!!

När gifter ni er??

Och hur långt har ni kommit i planeringen??

• Svar på tråden April 2008
  • Miss (snart mrs) A

aaah, brunch... inte brunsch

• Nataluskan

Åhh haft besök under weekenden.
    Min m2b:s bror med familj OCH svärmor som höll soh ganska lugn och vi berättade också att vi skall gifta oss, det visste ju svärmor men inte min sambos bror och sambo.
    O svägerskan blev rörd över att få gå på vårt bröllop, dvs inte alls all den skit som svärmor hävft ur sig...kul att ens tilltänkta gäster redan nu blir rörda

April som är en sån vacker vårmånad, tänkt påsken brukar ju falla in i april och det som brukar vara så vackert då- speciellt i skåne, min sambo har sin mormor där vi brukar vara där ofta..ok nästa år faller den redan i mars men ändå.

Låter superspännande med en annorlunda lokal, hoppas få höra mer om denna framöver

• Miss (snart mrs) A

Så glad jag blir för din skull! Man ska vara glad åt bröllop och det måste vara en lättnad att få så positiva reaktioner!

Vi hade först tänkt gifta oss i oktober men jag tyckte att det var för långt bort så det blev april, idag är jag jättenöjd med beslutet.

Jag hoppas att fler hittar hit snart annars får vi väl slå ihop oss med marstråden

• Nataluskan

hihi ja det lär nog komma fler vart eftersom det tror jag.
    April är ju en sån vacker månad

Vi hade tänkt mars innan men flyttade fram en månad för att vara säkrare på att vi inte behöver fotas i snöstorm..

Det var en stor lättnad att m2b´s bror och fru reagerade som de gjorde, ojoj så skönt
    JAg letar bilder på frisyrer just nu, man kan ju fastna framför datan i flera timmar när jag väl sätter sig...

• Nataluskan

Imorron bitti åker vi till Österlen på semester så skönt vi har hyrt en stuga där i en vecka, när vi kommer hem skall vi dra igång tillverkning av inbjudningarna och skicka ut dem och besöka en juvelerare/guldsmed vi fått tips om.

HA det gott!

• 071023 2

Jag hittade en tråd för april! Kul

Det är inte så länge kvar. Hur går det med planeringen för er?

Har ni valt klänningar och när ska man göra det?

• 12april

Jag var inne och kollade på klänning, och de sa att jag kunde vänta tills de fick in sina nya klänningar i oktober... Men min svägerska ska sy den åt mig så att jag får drömklänningen Vi håller på och funderar över modell och tyg och allt. Vi har ringt till några olika cateringfirmor som vi har fått rekommenderade pga deras vana vid glutenintollerans, men ingen har kunnat säga något definitivt innan semestern är slut.. Och så har vi sett ut den perfekta platsen att foograferas på, men inte bokat fotograf..

• 071023 2

jag letar efter nåt enklare till stranden eftersom jag ska gifta mig utomlands, någon som har några tips?

• Miss (snart mrs) A

Åh, trevligt med lite aktivitet igen =-)

Jag har lite klänningsproblem. Var ute och kikade lite för ett par veckor seden men hittade inget jag ville ha - fick dock också tipset att återkomma lite senare i höst när de nya kollektionerna kommit in.

Jag funderar starkt på att leta upp en sömmerska som kan sy upp en klänning till mig, då får man ju den prcis som man vill ha den.

En enklare klänning till stranden borde ju vara perfekt att hitta nu under sommaren men tyvärr kan jag inte komma med ett enda tips för jag har inte haft tid att vara ute och shoppa på riktigt länge.

• Miss (snart mrs) A

I övrigt går planerandet sådär, ligger lite på is nu under sommaren och sen ska både jag och min kille ut och resa med jobbet så det kommer nog inte igång igen förrän in på hösten. Men jag tvivlar på att jag kommer kunna hålla mig så länge. Jag får nog sätta igång och pyssla med olika sorters inbjudningar så jag har lite färdiga förslag när min kille kommer hem igen

Hur har ni gjort med era inbjudningar? Beställt eller gjort dem själv? Eller är ni som jag i planerinsgfasen fortfarande?

Svar på tråden April 2008