• melllis

April 2008

Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!

För min/vår del del blir de långfredagen!!

När gifter ni er??

Och hur långt har ni kommit i planeringen??

• Svar på tråden April 2008
  • miaz77

29/4 skall jag stå brud är det tänkt.
    Vad långt alla har kommit med planeringen...... Är jag sen som inte har gjort något???? vet inte vart jag skall börja (förutom kyrkan, lokal såklart).
    Har en tre månaders kille så klänningar känns det som att jag får vänta med, hoppas ju att några kilon till skall bort innan april.

• miaz77

Trots att jag inte har gjort så mycket så tänker jag.... har en fråga ang färg tema.... kan man ha svart och silver i april??? eller känns det dystert? vad har ni för färger??

• Nataluskan

Miaz77: Välkommen till vår tråd
    Vi har färgteamat rött och beige på vårt bröllop, och egentligen inte en spikad röd färg utan alla möjliga nyanser.
    Allt från ljus hallonröd till mörkt vinröd.
    Men svart och silver kändes lite dystert, kan ni inte lägga in nån mer färg, typ limegrön, gult ja nån "krispig" färg om du förstår vad jag menar

Men ni har väl bokat kyrka och lokal?
    Tja du/ni kan ju börja kolla och se hur ni vill göra inbjudningarna, bestämma färgtema (som sagt), vilken mat, underhållning, bröllopsnattsboende, osv...

/Natalie

• Nataluskan

Miss(snart mrs) A:
    Mellis gifter sig på långfredagen den 5 april mend et är samma datum som vi och det är inte långfredagen det fattade jag inte??? Du har skrivit så i sammanställning...
    Vilket var kanon att du gjort...

• Nataluskan

Halloj,

Nu är snart inbjudan klar, nu har gubben min gjort ett prov och vi tyckte båda att den var fin, så i veckan skall han trycka alla och så ska de packas och skickas...
    Hoppas den ligger på "lådan" senast i helgen..

Natalie

• 12april

Jag hittade ett jättefint tyg som skulle passa jättebra som övertyg.... Transparant med lite mönster på... Kostade 998 kr/meter dock och det skulle behövas ca 4 meter av det. Plus undertyget och tyg till två mantlar så blir det liite för dyrt men såååå fint!

• Nataluskan

12 april: Vad roligt, liite för dyrt kan man leva med

• Miss (snart mrs) A

En till tjohoo! Välkommen Miaz77, och nej du är inte sent ute. Jag har knappt gjort något alls men nu ska det minsann sättas igång Angående färgerna är jag lika förvirrad som du är, jag älskar brunt och är helt inne på det, men jag kommer nog ha ljusgrönt till så då "vårar" jag till det lite. Visst är svart en mörk färg men samtidigt ska man ju ha det man gillar mest själv. Och svart+silver är ju skitsnyggt!

Som jag förstod det skulle festen vara den 5 april men de gifter sig långfredagen som är i mars... kan ha missuppfattat dock!

4000 låter som ett kanonpris. Jag bor tyvärr i Malmö så Stokholm blir nog lite väl långt att åka. Spännande att du vet hur klänningen ska se ut, du har inte några bilder att dela med dig av? Jag har också hittat en klänning så om det blir att sy så vet jag hur den ska se ut i alla fall.

12april - fräckt med ett transparent övertyg, det kan bli riktigt snyggt. Men 1000 kr metern är ju inte billigt, framför allt inte när det ska vara ett undertyg också. Men man gifter sig ju bara en gång

Själv blir det tygletande i Thailand (om jag syr upp) jag hoppas på att hitta något riktigt läckert där.

• Miss (snart mrs) A

www.verawang.com/bridal/

under Vera Wang collection och klänning nr 17 - lite få ändringar på den så har ni min drömklänning...

Spelade golf vid Vreta kloster för ett par veckor sedan och där är så himla vackert. Vilka bilder ni kommer kunna ta!

• Miss (snart mrs) A

Åh inbjudan, natalie99, du har möjligtvis inte några bilder att dela med dig av? Jag ska snart sätta igång men behöver fler idéer.

Svar på tråden April 2008