• melllis

    April 2008

    Hittade ingen tråd för oss som gifter sig april 2008!!!

    För min/vår del del blir de långfredagen!!

    När gifter ni er??

    Och hur långt har ni kommit i planeringen??

  • Svar på tråden April 2008
  • 071023 2

    2007-08-09 13:52 Miss (snart mrs) A

    ursch jag vet! men jag kommer aldrig iväg...

    har hört att man ska be om att dom syr upp en vit klänning som man vill ha men inte säga att det är till bröllop för då tar dom mer betalt... fånigt kanske, men det kanske funkar! Eller så är det skitsnack.

  • Miss (snart mrs) A

    Hihi, jag känner igen känslan. Och ska man kolla kläder till bröllop gäller det ju att man är på rätt humör Lycka till i alla fall!

    Bra tips med att undvika att nämna bröllop. Kan nog tänka mig att det stämmer - det är ju likadant med brudbuketten. Så fort man nämner bröllop i en blomsteraffär så lyser dollartecken i expeditens ögon. Jag har tur som har en tjejkompis som ska göra min bukett, synd bara att hon inte kan sy min klänning också

  • Nataluskan

    ÅÅ kul lite nykommlingar på denna tråd.
    Nu är vi hemma igen efter en veckas semester på Österlen, så vackert det var och ja allt var kanon.
    Vi kommer återvända dit helt klart och jag kan varmt rekommendera alla att åka dit!

    JAg har inga klänningsproblem då jag kommer få min uppsydd av en sömmerska jag hittat här på BT.
    I veckan nu ska vi till en guldsmed och kolla om de kan göra min ring
    Inbjudan ska vi börja snickra på också nu i veckan.
    Vi planerar att skicka inbjudningarna ganska snart då vi vill komma åt de billiga flygpriserna..eftersom vi också ska gifta oss utomlands

    Natalie

  • Nataluskan

    Puhhh vi är ute i sista minuten...iallafall känns det så när vi igår ringde till polen för att kolla olika alternativ för middag/festen.
    Ojoj så nu inväntar vi 4 st offerter, en har inkommit som låter bra men jag skulle nog vilja ändra lite.. ja vi får se vad de andra offerterna ger..

    VAd hittar ni andra på?

  • Miss (snart mrs) A

    Härligt med semester på Östelen, där är så otroligt mysigt.

    Är det en sömmerska som är nära? Vad ska det kosta att sy upp klänningen? Jag letar själv sömmerska eftersom jag funderar på att sy upp min klänning så alla tips tas gärna emot!

    Hihi, april är verkligen ingen bröllopsmånad... Hur många är vi egentligen i den här tråden, 4? Jag har varit på semester så det har inte blivit något planerande alls.

    Men jag har pratat med en av mina tärnor som blev jätteglad och gärna ville vara min tärna så det känns superbra. Ska ha en till så henne frågar jag nästa gång vi ses.

    Det börjar också bli dags att fixa med inbjudningarna, jag älskar att pyssla så jag har gjort en del provinbjudningar som min kille ska få titta på när han kommer hem.

    Klänningsletandet får vänta lite tills nya kollektionerna kommer in i september.

  • Miss (snart mrs) A

    Jag har gjort en liten sammanställning:
    Mellis - 5 april (bröllop långfredagen)
    April08 - 26 april
    12 april - låt mig gissa... 12 april
    Natalie99 - 5 april
    Miss(snart mrs) A - 19 april
    Ramlösa??

    Var ska alla gifta sig? Natalie99 vet jag ska gifta i Gdansk i Polen och April08 i Ängelholm. Mellis, har ni bestämt om det blir hemma eller på någon mysig strand?

  • Nataluskan

    Miss(snart mrs) A: Nja nära och nära jag bor i Södertälje och sömmerskan håller till i Solna så de är ju en bit.
    Min klänning kommer att kosta ca 4000kr att sy upp, då köpte jag 10m spets själv, men i det priset så ingår allt, jobbet, sytråd, siden, knappar ja allt.
    Men det är tydligen ett ganska bra pris jag fått har hört andra som betalt mycket mycket mer än så..

    Jag kändepå en gång så fort bröllop kom upp på tapeten att nej köpa klänning vill jag inte, jag vill ha den som jag vill, sen hade jag en bild jg hittat på nätet som klänningen kommer att sys efter med mindre ändringar efter tycke o smak.
    Men om du bor i Stockholmsområdet så kan jag rekommendera min sömmerska!!

    Hör av dig om du vill ha kontaktuppg så ska jag höra med henne om det är ok att jag lämnar ut dem!

    April som kan vara sååå vacker månad!
    Tänk bara påsk som de sista åren vart så fin..

    Hoppas inte tråden somnar in igen det var så trist

  • 12april

    Vi gifter oss i Vreta kloster utanför Linköping. Var där och tittade efter fotoställen bland klosterruinerna i veckan, det kommer att bli sååå fint! På fredag ska jag ut och leta klänningstyg med svägerskan som ska sy klänningen. Hoppas att vi inte hittar för dyra tyger bara..

  • Nataluskan

    12 april: Det låter underbart vackert
    Hoppas ni hittar nåt fint tyg, det finns MASSOR!

Svar på tråden April 2008