• scoop

förlovning - ålder???

Hur gammal tycker ni att man borde vara när man förlovar sig?? Själv är jag 22.. är det för ungt?? Jag vill egentligen förlova mig men är orolig för att alla mina vänner skall tycka att jag är tråkig. Mina vänner är partytjejer, det är jag ofta med men jag dras inte till det livet som dem gör med nya killar varje helg...

Tack för svar

• Svar på tråden förlovning - ålder???
  • jagärsåkär

Jag är 26! Men inte officiellt förlovad, vi planerer bröllop direkt och ska bjuda alla vi känner men håller det hemligt in i det sista! Det är första gången jag planerar bröllop...

• Nyfiken gul , nu fru

första gången var jag 18 år o vi gifte oss ett halvår senare..

dock var skilsmässan ett faktum ett år senare (pga misshandel)

jag tyckte också det var rätt DÅ - men när man tittar tillbaka var det hela bara så fel så fel så fel.... man var för ung , för naiv och blåögd o trodde på rosor o romantik o Mitt Livs novell...

Träffade ny man och förlovade mig när jag var 27 - nu är vi gifta o jag fyller 30... nu är det rätt helt o hållet...

• matildas

Jag tror också det kan bero på vad man har för bakgrund.
    De flesta jag känner gifter sig vid en ganska ung ålder, eftersom det är ganska vanligt här var jag bor!

• M.O:s älskling

just nu känns det som att min sockerpaj tänker vänta tills jag blir 99 med att föra förlovning på tal:P

Men jag kanske har sumpat det, vad vet jag?
    I somras när vi var å badade så sa han: ska vi åka å kolla på ringar? å jag ba: vääänta här nu,,, vad menar du? sen blev jag jätteblyg å dök å sen var the moment gone lixom...

Jag va fjortisförlovad förut när jag va 14 så den här gången vill jag att det ska va på "riktigt" med frieri.

• MUmIntrOll3t

Hej, jag och min kille är snart båda 20 år gamla vi ska förlova oss nu till sommaren.

Jag tycker inte åldern har någon speciell betydelse utan vad man känner för varandra.

Känns det rätt för dig att ni förlovar er så gör det, du är ju samma person för det.

jag tror dom blir glada för eran skull.

Lycka till

• Tizzeltazz

förlovade mig när jag var 17 år men det förhållandet var...inte bra, plus att jag förlovade mig av fel anledningar.

nu är jag 25 år oc m2b är 29 år...
    den är en helt annorlunda upplevelse och känsla och den här gången är jag säker...!

• Snart mrs Eriksson

Vi förlovade oss förra sommaren, hade då varit tillsammans 4 år. Ska gifta oss nu i Juli.
    Jag är 23 (var 22 då) och han fyller 25. Förstår vad du menar med kompisarna, har själv kompisar i båda lägren. (gifta och har barn eller stadigt förållande) och Party tjejer... Verkar som om dom är glada för mig ändå, och det är säkert dina vänninor också! Det är vell inte tråkigt? och vad är egentligen för ungt när det känns rätt?

• Redneckbride

jag var 23,och nu 11 månader senare ska vi gifta oss.
    Vi förlovade oss 3/8 2006 och gifter oss 7/7 2007 och jag fyller 24 den 24/7 2007

• Celiine

vi förlovar oss 070707 och vi är båda 21 då....

• SofiaoMarkus

Jag förlovade ig när jag var 19, ingen som sa något om det även fast mina tjejkompisar e singlar å party tjejer!

• rocketqueen

Jag tycker att man "ska" vara så gammal att man kan ta ansvar för sig själv och veta vad man känner.

• Sofia08

Jag tycker det låter ungt, fast å andra sidan så tänkte jag nog likadant då jag var 22 Nu är jag snart 28 och gifter mig nästa sommar. Vi förlovade oss på julafton. Tänk efter före om det verkligen är det du vill. Det är lätt att vara kär och ivrig och man vill gärna ha allt med en gång! Risk finns att man några år senare inte har något mer att se fram emot. Då menar jag, förlovning giftemål och barn. Medan andra gifter sig ungt och det fungerar hur bra som helst. Men jag tycker man ska försöka vara ung så länge man kan. Men visst kan man förlova sig, det betyder ju inte att ni behöver gifta er inom ett år!

• Thezz

Jag och min sambo förlovar oss i sommar eller när vi åker till Thailand i noveber. Jag är 24 i år och han är 29.
    Det handlar inte om åldern utan hur mogen man är.

• SofiaoMarkus

Längtar....

MÅste man bli gammal bara för att man gifter sig? Bara för att jag gifter mig så kommer jag inte känna mig gammal, kommer fortfarande vara ung.. förstår inte ditt resonemang.
    Så länge man känner sig redo och vet att det är rätt så varför vänta!

• L&L

Hej. Jag var 19, skulle fylla 20 när vi förlovade oss förra året i maj. Vi ska gifta oss i höst. =) Han är ett år äldre. Ska bli väldigt spännande att få tillbringa livet tillsammas på riktigt. Vi har fått lite olika reaktioner från omgivningen. Men vi vet att det är varandra vi vill ha.

• Sofia08

SofiaoMarkus:

Nä, kanske jag formulerade mig fel. Det är klart man inte behöver "bli" gammal bara för att man gifter sig..haha. Det tänkte inte jag heller bli! Men jag tror att det är en fördel om man är lite äldre. Det är lätt att vara ung och ivrig!

Svar på tråden förlovning - ålder???