• scoop

förlovning - ålder???

Hur gammal tycker ni att man borde vara när man förlovar sig?? Själv är jag 22.. är det för ungt?? Jag vill egentligen förlova mig men är orolig för att alla mina vänner skall tycka att jag är tråkig. Mina vänner är partytjejer, det är jag ofta med men jag dras inte till det livet som dem gör med nya killar varje helg...

Tack för svar

• Svar på tråden förlovning - ålder???
  • scoop

hej igen..

En ny fråga.. om man nu känner att det är mannen i ens liv, så kommer man nog att mötas av många kommentarer om att man är för ung för att veta det..

• A:s wife

scoop
    nej, inte vad jag minns. och när vi berättade i höstas att vi skulle gifta oss utbrast folk "ÄNTLIGEN!!"
    andra tycker viserligen att vi är unga som gifter oss nu, men jag tror att det mest ligger avundsjuka bakom. det är nämligen bara ogifta kvinnor i 40-50årsåldern som sagt det.

• scoop

alltså det med festandet i sig är inte ett problem, det vet ja at jag vill fortsätta med tillsammans me mina vänner.. det är bara det att dem har en annan syn på killar och sex... är rädd att de skall tycka att jag är tråkig...

• rocketqueen

Vad man än gör möts man av kommentarer, varför bry sig om man redan tänkt igenom saken och bestämt sig för att det är det bästa man gör? Man slipper aldrig undan kommentarer...

• scoop

A:s brud

Va skönt att alla är glada för er.. GRATTIS

• rocketqueen

Om de tycker att du är tråkig, så vad gör det? Det betyder ju inte att de inte vill vara med dig...du får väl motbevisa dem! Om du är så rädd för vad dina kompisar ska tycka trots att du inte gör något speciellt negativt mot dem, hur bra vänner är de då?

• scoop

hej nej jag vet.. jg vet ju inte ens om de kommer att reagera negativt.. vi har varit vänner sen 10-års åldern så de lär ju inte direkt göra ngt drastiskt

• ¤Flickan¤

Tycker inte alls att 22 år är för ungt.. Kommer själv vara i den åldern när förlovningen sker.

• jocelyn

Strunta i vad kompisarna tycker! Du är väl samma person oavsett om du har en ring på fingret? Jag har då inte bytt ut min personlighet efter att jag förlovade mig...

Lycka till!

• Elisabet hjärta Christian

jag var 22 och min sambo 24. det är inget kostigt eller tidigt med det alls. Nu tre år senare ska vi gifta oss

Svar på tråden förlovning - ålder???