• scoop

förlovning - ålder???

Hur gammal tycker ni att man borde vara när man förlovar sig?? Själv är jag 22.. är det för ungt?? Jag vill egentligen förlova mig men är orolig för att alla mina vänner skall tycka att jag är tråkig. Mina vänner är partytjejer, det är jag ofta med men jag dras inte till det livet som dem gör med nya killar varje helg...

Tack för svar

• Svar på tråden förlovning - ålder???
  • Fru Cinderella

scoop

Jag vill inte vara elak (Är själv 22) men om du oroar dig för vad dina "Party-vänner" ska tycka så kanske du inte är redo för att förlova dig!

Varför oroar du dig över vad de ska tycka, det är ju ditt liv, din förlovning och ditt (ert ;)) förhållande..

• discodivan

TYCKER man ska förlova sig när man träffat rätt karl/kvinna - inte uppnått en viss ålder - konstig fråga

• Berner

Jag var 17 första gången...giftemig med samma man och fick 2 barn, skilde mig, men vi var tillsammans i 12 år.
    Andra gången när jag var 30 och är nu ca10 år senare gift med honom sedan ca 6 mån.
    Gör det som känns rätt för dig!
    Dina vänner gör som känns rätt för dem?!

• Petra74

Tycker inte heller att 22 är för ungt. Jag var 23 och min sambo 25 när vi förlovade oss och vi blev inte tråkigare för att vi förlovade oss!

• brud  nästa år

Jag var 18 år när vi förlovade oss men kommera att vara 29½ år när vi gifter oss. Blev aldrig av inom ett år fast det var heller aldrig tanken.

• Clobberella

Jag tycker att man borde förlova sig i samband med att man börjar planera bröllopet. Förlovning är ju just ett löfte om att gifta sig.

• Lucia05

Vad spelar det för roll vad dina vänner tycker?

• föralltidhans

Nej, det är absolut inte för ungt.
    En vän till mig förlovade sig när hon var 18 och det tyckte jag inte heller var för ungt för de hade varit ihop så länge. Tre år senare gifte hon sig då 22 år gammal.
    Själv ska jag förlova mig i augusti och kommer då vara 24.

• Lilla Li

Jag tycker åldern känns oviktig. Folk får förlova sig när de vill. För mig kändes det dock inte rätt att förlova mig om vi inte skulle gifta oss inom ett år. Och det kanske man inte gör när man är 16... :) Vi förlovade oss när jag var 22, gifter oss när jag är 23.

• Lainan

Åldern spelar väl inte så stor roll, det viktigaste är ju att man älskar varandra och har planer på att leva ihop resten av liset.

Men seriöst, om du går och oroar dig för huruvida dina vänner kommer att uppfatta dig som tråkig etc om du nu förlovar dig, ja, då är du kanske inte mogen nog att förlova dig?

Svar på tråden förlovning - ålder???