• scoop

förlovning - ålder???

Hur gammal tycker ni att man borde vara när man förlovar sig?? Själv är jag 22.. är det för ungt?? Jag vill egentligen förlova mig men är orolig för att alla mina vänner skall tycka att jag är tråkig. Mina vänner är partytjejer, det är jag ofta med men jag dras inte till det livet som dem gör med nya killar varje helg...

Tack för svar

• Svar på tråden förlovning - ålder???
  • Blivande fru Eriksson

Jag var 22 när jag förlovade mig första gången (efter 2mån), gifte mig när jag va 23, skilde mig när jag va 35,5. Nu har jag förlovat mig i år och gifter mig också i år och blir nu 37.

• fröken inga

Jag var 20 när jag förlovade mig. Är 23 nu och gifter mig i juni.

• SlottsBrud2008

Jag och mitt ex förlovade oss när jag var 19. Det tog slut efter ca 2 år tillsammans med som Mayasbröllop säger: Jag ångrar det INTE! Just då var det rätt. Han var den rätta just då.

jag var 20 när jag och min m2b förlovade oss efter 3 veckor tillsammans. Jag kommer vara 22 när vi gifter oss och visst, jag har fått några "men är ni inte lite väl unga", men det är folk som inte känner oss särskillt väl.

Så nej, jag tycker INTE att 22 är för ungt. Verkligen inte...

• Offis

Jag och sambon förlovade oss när jag var 20 och han 19 (hade då varit tillsammans i 2 år). Vi gifter oss i februari och kommer då vara 24 respektive 23, så nej, jag tycker inte du är för ung

• Berner

Rosesarered
    Själv förlovade jag mig första gången som 17 åring, men sedan gifte jag mig med honom och fick 2 barn.(Skild vi 29)Förlovad vi 30 Numera gift.

För mig var och är förlovning ett löfte om giftemål. Kan också vara ett tecken på att man vill något med relationen.

Fjortisförlovningar var ett roligt uttryck och stämmer så bra på styvdottern, trots att hon passerat 19.
    Man mognar ju olika ...
    Vid 19 hade jag flyttat hemmifrån, hade körkort och var sååååå sugen på barn, men de kom först vid 23 och 25 års ålder.

• chihiro

jag va 20 när jag förlovade mig det är nu 4 år sedan Ingen som har reagerat direkt på det. Förlova dig när det känns rätt för dig det är det som är viktigast.

• B1LLy

jag förlovade mig efter 6 månader-jag 25, han 24.
    å i sommar ska vi gifta oss!

• evani

Förlovade mig 1:a ggn när jag var 18, förhållandet sprack när jag var 23. Vid 25 förlovade jag mig 2:a ggn, och gifte mig året därpå, med en ny kille. Nu, 3:e(!) ggn gillt, är det bröllop i midsommar med min nuvarande sambo! Är 31. JAG var definitivt för ung för att binda mig när jag var 18, och tog inte det på allvar. Var dock stolt att visa upp ringen, men det var ett pissigt förhållande som jag ångrade!

• jessa76

Förlovade mig vid 19, det höll i 4 år.
    Vi var sambo och hade bestämt oss att vi skulle gifta oss vid 25...Det förhållandet höll inte...
    Men! Jag ångrar ingenting. Om det känns rätt så är det rätt, låt ingen annan få dig att tvivla. Åldern är inte det väsentliga, utan era känslor och att ni har rätt inställning till vad det innebär att leva tillsammans.
    Det som är viktigt är även att vara i samma "villa-volvo-vovve-barn"-fas, alltså att ni har pratat om när/om ni vill ha barn, hus, etc så att ni är i samma fas.
    Anledningen till att det sprack mellan mig och min ex-sambo är just att han ville ha barn och hela paketet direkt/så snart som möjligt medan jag ville vänta till efter 30....Alla är olika och det är ok men det kan bli svårt om du och din kille har helt olika inställning (typ om du vill ha barn NU och han vill vänta 10 år...)

Lycka till!

• matildas

Jag är 18 och har varit förlovad i lite över en månad, vi gifter oss till hösten!
    Det är nog inte på åldern det hänger utan på hur mogen man är, tycker jag!
    För mig är förlovning/giftermål något som ska hålla hela livet, för man lovar ju varandra evig trohet.
    Vi har varit tillsammans i snart ett år, så visst kan vissa människor tycka att vi har lite bråttom och så!
    Men jag tycker nog man ska följa sitt eget hjärta, så att säga! Göra det som känns rätt för en själv och inte bry sig i vad andra tycker :)

Svar på tråden förlovning - ålder???