• scoop

förlovning - ålder???

Hur gammal tycker ni att man borde vara när man förlovar sig?? Själv är jag 22.. är det för ungt?? Jag vill egentligen förlova mig men är orolig för att alla mina vänner skall tycka att jag är tråkig. Mina vänner är partytjejer, det är jag ofta med men jag dras inte till det livet som dem gör med nya killar varje helg...

Tack för svar

• Svar på tråden förlovning - ålder???
  • Rosviol

Har inte läst alla andras svar, men jag kan svara för mig själv. Förlovade mig när jag var 19 och vi ska gifta oss i år. Har några riktiga "partybrudar" till vänner och dem blev jätte glada för min skull. Grejjen är att vår relation inte ändrades speciellt. Jag är nog en av dem som släpper loss mest när vi är ute. Och hittar på grejjer vi kan göra, drog med 4 av dem till Tallin och festade järnet. Om jag är ute på krogen så kommer min m2b och hämtar mig och jag hämtar honom i samma situation. Dock så är det jag som är ute mest, han är bara glad för min skull. Så jag ser inte alls det som ett hinder. Kan prata om bröllop och känslor kring det och dem lyssnar och försöker att förstå, även om ingen är i närheten av att gifta sig, eller ens förlova sig. Men alla ställer upp! De är ju mina vänner, och man har ju sina vä nner i vått och torrt, annars är de ju inte riktiga vänner.

• Lilla_Mina

Vi förlovade oss när jag var 22 och vi kommer väl att gift oss när jag är 29..Kanske...Inget bestämt ännu....

• rosesarered

Jag är 21 och förlovade mig i helgen:)

Har inte fått några kommentarer om ålder direkt..
    Vi har ändå varit ihop i tre år och bor ihop. Dom flesta har nog fattat att det är VI..
    Däremot kan jag tycka att det varit lite för ungt att förlova sig när jag var 18-19 år. Men alla gör som dom själv vill!

Jag har också några "partykompisar" som är singlar och befinner sig på helt olika livsstadium än jag själv. Men jag skiter faktiskt i vad dom tycker. Dom har ingen direkt erfarenhet av att vara i ett längre förhållande. Så dom vet nog inte hur det känns när man älskar och är säker!

• mjaumjau

Jag och min kille tänker förlova oss i vår/sommar, under sommaren fyller jag 21. Jag var nervös för vad folk skulle säga - i England (där vi bor) är det inget konstigt alls, men jag tror att folk dömer lite mer här kanske för att det är ovanligare numera. Men det är härligt att se att andra här också är i min ålder!

Om dina vänner inte förstår så har du ju fortfarande inte gjort något 'fel' och om de är just barndomsvänner förstår dem säkert att det är viktigt för dig och skärper till sig :)

• Mayasbröllop

Jag har redan varit förlovad 2 ggr.
    Först när jag var 15 och sen när jag var 21. Är inte tillsammans med ngn av dem nu.

Folk kan fråga mig om jag ångrar mig.
    Men det gör jag INTE.
    Det kändes rätt då, och jag älskade
    dem killarna mest i världen DÅ.

Följ ditt hjärta...
    Lyssna på din inre röst...

Nästa gång kommer jag dock att
    vara 26 och gifta mig inom ett år.
    Men det finns inga rätt och fel

• 4:e Maj

22 ar val inte sa ungt for att forlova sig? Kan tycka att tonnars forlovningar ar lite larviga da de sallan leder till giftemal vilket ar forlovningens innebord.

• Willesmamma

Jag var 17 år när jag förlovade mig med min sambo! Och nästa sommar kommer vi gifta oss! Tycket inte att 22 år så speciellt ungt för en förlovning! Så kör på;0)

• Berner

Min mans dotter förlovade sig efter ca 1 mån och bröt en månad senare...Hon är 19 år
    Bättre att tiga än säga: "Vad var det vi sa" eller...

• rosesarered

Berner,

ja jag kan också se "fjortisförlovningar" som lite oseriösa.
    Själv hade jag som 19-årig varit ihop med min pojkvän ett år och hade nog inte varit mogen för förlovning.
    Samtidigt så visste jag och han att det var ett seriöst förhållande.

Nu två år senare bor vi ihop och är förlovade. Är inte så mycket äldre än en nittonårig men jag känner mig ändå redo. Får ofta höra det av lite äldre personer att jag verkar mkt mognare än andra i min ålder.

För oss är förlovning dessutom ett löfte om äktenskap. Man kanske inte tänker så när man förlovar sig efter en månad som nittonårig?!?

Svar på tråden förlovning - ålder???