• Suffeli

Vad kostade era vigselringar??

Hejsan!

Hur mycket satsade ni eller tänker ni satsa på era vigselringar? Vi funderade på en som kostar 8000kr, är det budget eller är det helt passligt? Skicka gärna bild på era val av vigselring om ni valt.

Tack!

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??
  • Bruden blå

Suffeli

det finns många sätt. olika försäljare, köpa på nätet istället för i affär, schalins ringar är ju ett ypperligt exempel där, exakt samma ring kan va tusenlappar billigare på nätet än i någon av dom stora kedjorna. detta för att nätbutikerna inte har samma lokal och personalkostnad.
    sedan kan man designa sin egen ring. stenar kan man köpa själv och låta en smed tillverka ringen, finns flera säljare som är bra, tex kaplans och diamantia skulle jag själv rekomendera om man vill köpa egna stenar.
    kan ju bara ta min egen ring som exempel som troligen skulle kosta bra mycket mer som färdig än vad den nu kostade oss.
    för våra 10 000 fick jag ju en vitguldsring i toppkvalitet med 13 stenar
    1st 0,21ct w.vs1 princesslipad
    4 st 0,06ct tw.vvs
    8 st 0,02 royal blue safirer.
    Man kan lämna in eget skrotguld och på så sätt minska kostanden.
    man måste givetvis göra pris och kvalitets efterforskning innan man köper.

• LydiaLinn

Bruden Blå: vad betyder det att stenen är princesslipad? Är den lite fyrkantig då? Jag tror det är en exakt sån jag vill ha, kan bara inte namnet på den...

• Bruden blå

LydiaLinn
    exakt, princesslipad är en fyrkantig slipning.

• pralm

Min kostade 1800 kr det var den enda jag ville ha! :)

• twentyfirstofapril

Våra ringar är egendesignade, går på 5900:-. De är 6 mm breda, min har 10 st princessdiamanter som jag redan hade, samt att vi lämnat in 35 g guld á 110:-/gram.

• Nanna3000

Min vigselring kommer att kosta minst 16500, med då kommer den att vara gjord i platina (speciellt valt för dess hållbarhet) med en sten i antingen prinsessslipning eller flanders slipning (är fyrkantig med rundade hörn och underdelen är slipad enligt vanlig briljantslipning för att behålla glittert som annars försvinner lite vid vanlig prinsess). Ev funderar jag på att ha en rosa diamant istället för vanlig vit men ärligt talat så har jag inte riktigt vågat kolla ev kostnad för detta. Min m2b kommer förmodligen att få en slät platinaring som då kommer gå lös på en ca 10 000.
    Visst är det dyrt men vi anser att ringarna är det viktigaste av hela vigseln.

Vad våra förlovningsringar i titan kostade har jag ingen aning om eftersom han fixade dem i smyg till frieriet (och ärligt talat vill jag inte veta :) ).

• Rebban

Budget hit och budget dit.. Gillar ni ringarna så ska ni ju ha dem.. Det sitter ju ändå ingen prislapp på ringen när ni väl gift er

• elvira78

Förlovningsring 39.000:- Vigselring 7.000:-

• 26maj2007

Troll-P

lite nyfiken på vilka ringar det är.

själv ska jag ha en som påminner om den som är på rad 5 längst till vänster.

Min blivande ska ha en ring som påminner om den som är på rad 7 längst till höger.

• förhoppningsis

min vigselring kostar 21000 men då våra förlovningsringar var så billiga så sparade vi ju in en bra slant där

• Sommarbröllop 07

Min förlovningsring kostade ungefär 4500kr och min vigselring kommer att kosta 12000kr.

• summer bride

Min vigselring kommer att kosta mellan 15-20.000 kr

• Lapinette

Hoffsan ser nästan ut som min vigselring. Trivs jättebra i den och är glad över mitt val (snart varit gift i 1 år). Har den tillsammans med en slät ring som har en diamant. Kostnaden för min vigselring har jag för mig låg på ca 12 000 kronor (fast i euro då den köptes utomlands) och har 9 diamanter.

• Troll-P

26maj2007
    Min förlovningsring ser nästan ut som den i mitten på rad 5. Fast den är i rödguld, lite lägre och har två små stenar längs med kanten.

Exakt hur vigselringen kommer se ut vet jag nog inte förrän jag måste beställa den :D

• 07-06-16

Min ring kostade ca 8000 kr. Vilket är mer än jag trodde att den skulle kosta när jag började titta.

• jagärsåkär

Närmare 30 000.

Det känns som mkt pengar men vi tycker det är värt det

Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??