• Suffeli

Vad kostade era vigselringar??

Hejsan!

Hur mycket satsade ni eller tänker ni satsa på era vigselringar? Vi funderade på en som kostar 8000kr, är det budget eller är det helt passligt? Skicka gärna bild på era val av vigselring om ni valt.

Tack!

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??
  • Joleen

discodivan:

tycker att din mans ring är så fin! vart fick ni tag i en stjärnformad diamant?

• discodivan

tack - ja han e så nöjd

ebay gemstoneking heter säljaren - de brukar ha blåa oxå

• Starstruck

vi har beställt våra och jag lääängtar till att få hem dem!
    Min ring kostar dessvärre 16,500 kr och min blivandes ca 2000 kr(då han vill ha det enklaste och inte störande modell). men vi har beställt dem genom en kontakt som guldsmed så vi får dem mkt billigare än vad de vanligtvis kostar.

jag har bara bild på min ring just nu...den kommer att vara i 18 K vitguld och ha en 0.5 ct princessdiamant (TW/VVS)

www.diamondsonweb.com/shopping/zoompic.pl&metal=WG14K&shape=

välj den princessformade diamanten.

• FrkF

Min kostade 9500, men tack var en 25% rabattkupong i senaste Amelia Brud & Bröllop fick vi ner den i ett mer humant pris.

• Thunberg

Min ring kommer att kosta ca 10 000. Ringen är trots allt det man kommer att ha kvar hela livet o förhoppningsvis bära lika länge. Jag tycker att du ska satsa på den ring du tror att du verkligen kommer att trivas med.

Kolla dock runt ordentligt på nätet innan du bstämmer dig. Jag hittade den jag vill ha för 5 000 mindre än i butik. Samma ring samma fabrikat (schalins).

• Brud 4 augusti

Vi betalar drygt 5.000:- för ringar till oss båda, han får en slät guldring 4mm bred och jag en 4mm bred guldring med 7 diamanter. Detta tycker jag är lagom, då jag jobbar inom vården och han är elektriker så tycker inte vi det är lönt att köpa ringar för flera 10.000 tals kronor, då vi inte kommer våga använda dom då... Ä jättenöjd med min ring, känner inte alls att vi fått snåla eller nåt, de speglar hur vi är, enkla människor som inte vill ha massa jätte *blingbling* då det bara skulle bli konstigt på oss... vi ska köpa våra på jempguld.se, där sparar vi in hela min m2b´s ring mot om vi skulle köpt dom hos vanlig guldsmed i stan..

• maljor

Thunberg

Jag betalade mindre för min scalinsring på Guldfynd än vad den kostar på nätet

• Honey Boo

Våra förlovningsringar kostade 7000:- tillsammans. Min sambo ska inte ha ngn ny ringa när vi gifter oss, bara jag. Den ringer går på ca. 12000:- Vi valde ring utan att titta på priset (i stora drag), valde mellan en ring för 5000:- och den jag valde. Det är en sak man ska bära hela livet och då måste man känna att man valt något man verkligen tycker om, annars tycker jag det är utkastade pengar.

Många tycker det är mycket pengar, vi har valt att spara och knåpa ihop pengarna till vårt bröllop så vi kan få det som vi vill! Kosta får det göra en sådan hör dag, vi gifter ju oss trots allt bara en gång i livet!

Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??