• Suffeli

Vad kostade era vigselringar??

Hejsan!

Hur mycket satsade ni eller tänker ni satsa på era vigselringar? Vi funderade på en som kostar 8000kr, är det budget eller är det helt passligt? Skicka gärna bild på era val av vigselring om ni valt.

Tack!

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??
  • lindza

Min kostade 3600:- då är det 16 st 0,13c river diamanter.

• Mattas

Min kommer att kosta 1500:-. Jag har inget eget guld, utan köper guld hos smeden. Det blir en helt slät ring i guld, och 3st stenar á 0,2ct styck. Jag är nöjd. Får den precis som jag vill ha den.

• elora

Köpte en handsmidd ring direkt från smeden, den är i järn med en guldcirkel runt en briljant. Mycket nöjd :D
    Tillsammans med guldringen blir det enormt fin lyster ihop. Och den tål ett och annat...inte nåt jag har för att glänsa med utan den lever med mig :D

Totalt kostade makens (endast järnring) och min med sten 3200 kr + 500 kr för storleksändring i efterhand...

• Fru Cinderella

Våra ringar går på 5100kr tillsammans.

Min en titanring med 6 st 0,01 ct diamanter på sidorna 4100kr
    (OBS. Bilden är med 8st)

Hans en titanring, enkel blank 1000kr

groups.msn.com/LadyCecilia/brllop.msnw

• Lilla Li

Min kostar 2660 kr. :D T.o.m. billigare än förlovningsringen - trots att det är 7 diamanter i!

Den blev "billig" av flera anledningar:
    - Vår guldsmed har alltid 20% rabatt på förlovnings- och vigselringar
    - Vi var ute i god tid och fick därför ytterligare rabatt
    - Diamanterna är inte särskilt "fina" eller vad man ska säga, jag förstår inte poängen och har aldrig varit mycket för bling bling

Så jag är helnöjd. :P Får en svagt rundslipad men i övrigt slät vigselring, 3 mm bred i rött guld. Mitt på ligger en nedsänkt rad med 7 diamanter tätt ihop.

• discodivan

köpte 3 ringar med d vvs1 0.35ct på varje för 5000kr sålde den ena för 5000kr, hade en svagt champagnefärgad diamant si2 som jag fyndat på ebay för 500kr som jag satt fast mellan de 2 kvarvarande ringarna - arbetskostnad 800kr

så totalt 1300kr för 1.20ct
    groups.msn.com/libenhedwahlbom/minasmycken.msnw&PhotoID=304

• Lena+Mattias=sant

drygt 3600 för vigselringar till oss båda

• Joleen

hej,

vi har beställt våra förlovningsringar som jag designat själv och de ska vara klara inom en vecka. De kostar 10 000 kr sammanlagt då vi lagt in 10 gram eget guld.

Vigselringarna har vi inte riktigt bestämt än men jag kommer att designa dem själv också och jag tror att min kommer kosta ca 10 000 kr och min m2b´s ca 5 000 kr.

• discodivan

ja just det gubbens oxå

hade köpt en guldring till honom på ebay för 1000kr en stjärnformad diamant 0,12ct 1000kr topkvalitet, sen lämnade vi in ringen och extra guld och gjorde om alltihop så totalt 3900kr för en 8mmm 16g ring

Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??