• Suffeli

Vad kostade era vigselringar??

Hejsan!

Hur mycket satsade ni eller tänker ni satsa på era vigselringar? Vi funderade på en som kostar 8000kr, är det budget eller är det helt passligt? Skicka gärna bild på era val av vigselring om ni valt.

Tack!

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??
  • LydiaLinn

kan du ge några tips på hur man prutar på ringar 26maj??

• 26maj2007

vi har köpt mia diamanter via www.kaplans.se

köpte min stora sten briljant på 0,42 E River vvs för 10300:- inkl frakt och deras provision på 18%. stenen är värd 22000:-. de små stenarna 0,025x8 tw vvs + lite guld för för 3000:- och är värd 6000:-. Sen har vi en hel del guld sen innan till våra ringar.

• LydiaLinn

Tack för bra tips! Det är definitivt ett alternativ! Jag har tänkt mig en vigselring med många mellanstora diamanter och en förlovningsring med en stor rosa sten (vet inte vad såna heter?) med lite diamanter osv omkring den...

Perfekt att kombinera själv!

• guldplutt

min ring kommer att gå på 12.000:-. Det tycker jag är sjukt mycket pengar, men efter en hel del research så fick jag inse att för att få det jag ville ha så kom jag inte billigare undan. Det blir en ganska så enkel ring i vitt guld, 4 mm bred med en 0,25 carats sten i en upphöjd V-fattning.

• Bruden blå

guldplutt

e ringen inköpt redan? för annars så är jag helt övertygad om att ni kan komma ner rätt regält i pris. vill du ha tips?

• guldplutt

den är redan under produktion - den blir specialdesignad för att se ut precis som jag vill ha den. stenen ville vi köpa genom den guldsmeden vi valde för att vi vet att han är duktig och pålitlig och kommer att hitta en fin sten till oss. Tyvärr hade vi inget guld att använda, annars hade vi ju kunnat spara in lite där.

• Bruden blå

guldplutt
    oki, ja det är kul att göra egna ringar. hoppas den blir precis så fin som du vill ha den.

• Suffeli

Bruden blå

Hur kan man ta ner priset på vigselringar?

• Pickles

Jag väntar med spänning på min vigselring som jag beställt hos A-Lennart i Västerås.

Rött guld med 0,49ct TW/vvs. Den kostar ca 10000kr (har fått totalpris med lite justeringar mm på andra ringar)
    För mig är det tokmycket pengar men jag resonerar som Majan2007. Det är en gång i livet.
    En liknande ring hos Schalins med W/vs kostar runt 12000kr så jag är nöjd med mitt pris från Lennart + att jag får exakt den ringen jag vill ha.

• Troll-P

Våra förlovningsringar kostade tillsammans 8'000:-
    Fick då ett ungefärligt pris på vigselringen 6'000:- Nu funderar jag dock på att ta en större sten än ursprungligen. Tur jag har nästan ett år på mig!

Våra ringar är/kommer köpas på Guldvarufabriken. Förlovningsringen har helt raka kanter, är ganska hög, matt i rödgul och min ring har två små diamanter längs ena kanten. Vigselringen kommer vara en smal, blank vitguldsring med en "platta" som sticker ut. Plattan kommer passa som en pusselbit in i förlovningsringen (som alltså måste göras om). På plattan kommer antingen fyra små stenar eller en stor sten finnas.

Finns bilder på liknande ringar på deras hemsida. www.guldvarufabriken.se

Svar på tråden Vad kostade era vigselringar??