• LydiaLinn

50 personer känns litet

Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?

• Svar på tråden 50 personer känns litet
  • LydiaLinn

Jag känner mig lite klokare efter ha läst många bra inlägg på den här tråden. De bröllop som varit tråkiga som jag varit på berodde nog på att personerna som var bjudna var tråkiga... Nu när jag tänker efter. Ofta var de gästerna mest släkt och verkade inte alls vilja parta loss lite. På två 50-personer bröllop dog festen platt runt 22:00 men som sagt: det är nog inte pga antalet inbjudna...

Jag kan inte riktigt hålla ner inbjudna till färre än 100, trots risker att man inte hinner med alla... Det är så svårt att dra gränsen.

• NinaHq

Hej!

Vi var 52 personer på vårt bröllop och det var helt perfekt. Det blev en familjär stämning där alla fick tid att prata med varandra och göra nya bekantskaper.

• mattesbrud06

Vi hade bara 40 gäster på vårt bröllop!

Men i och med den "lilla" skaran kunde vi bjuda på övernattning till samtliga gäster och en brunsch dagen därpå.
    Vi kostade även på oss en stor båt som tog alla gästerna från/till kyrkan och som serverade förfriskningar ombord...
    Detta var helt perfekt upplägg för oss och vi fick otroligt positiv respons från våra gäster efteråt.

Tror inte man ska hänga upp sig på om det känns för litet eller stort...gör vad som känns bra och rätt för ert bröllop.

• midsummer

Vi kommer att bli 20-26 pers och det känns lagom för oss.Vi har oxå lyckats hitta en perfekt lokal storleksmässigt så det inte kommer kännas tomt.

• LydiaLinn

Mattesbrud: det låter jättefint... Vi har också tänkt få in en båtresa med förfriskningar eftersom vi vill gifta oss i Skärgården.

Kanske ska se över vår inbjudningslista... Men det är så svårt att välja bort folk! Ändå har jag försökt vara realistisk.

Man vill ju ha en familjär stämning helt klart... Inte för stort.

• Petra74

Vi kommer bara att bjuda våra familjer eftersom vi känner att vi inte vill ha något stort. Det blir vigselcermoni och middag på resturang.

• mattesbrud06

LydiaLinn

Vi gifte oss också i skärgården...vart gifter ni er?

• LydiaLinn

Vi har inte valt ställe än... Vill hitta ett ställe som tar 100 gäster, har billigt boende i närheten, har buffé (för att hålla nere kostnaderna), som är fint och helst lite gammaldags, tillgängligt med båt (helst färjor så att de som inte vill övernatta kan ta sig hem på kvällen)

ja... har du några förslag? Var gifta ni er?

• Ansu

Vi kommer att bjuda 29 st och då bli vi 33 st med vår egen familj.

Jag har varit både på jättestora bröllop med 150 gäster och små bröllop med bara 40 gäster och jag tycker nog att de mindre bröllopena har varit de finaste, varmaste och mest stämningsfulla.

• mattesbrud06

LydiaLinn

Vi gifte 5/8 förra året.. i Norrtälje.
    Vi hade välkomstdrink, middag, fest och övernattning på www.engelbrektstunet.se
    Båten åkte från ET till Vätö kyrka och sedan tillbaka till ET igen efter vigseln... där hade vi brudskålen i trädgården och sedan middag och fest inomhus i 2 olika byggnader.

Stället ligger precis vid vattnet likaså kyrkan...men jag vet inte om du är på jakt efter ställen i Sthlms närhet?
    Jag tror att det blir för dyrt med färjor härifrån till Sthlm så då är nog egen bil eller chartrad buss det som gäller tror jag?
    Du kan se bilder på vår hemsida hur det ser ut där och hur det var för oss...
    www.marielouiseomattias.brollopshemsida.com
    Hoppas det hjälper dig med lite tips och inspiration...

• LydiaLinn

Mattesbrud: TACK för all information! Det låter väldigt mycket som det vi tänkt... Ska kolla bilderna. Jättegulligt av dig!

Svar på tråden 50 personer känns litet