50 personer känns litet
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Vi bjöd ca 60 stycken men som tur är har vi inte så stora släkter. Vi bjöd inte heller alla från släkten utan bara de vi umgås regelbundet med. 50 gäster tycker iallfall jag inte är så lite. Det räknas nog som ett medelstortbröllop. Men som någon sa tidigare så är det ju inte antalet gäster som det hänger på. Hellre få nära än fler perifiera gäster.
Jag tror att vår göstlista ligger på runt 55 personer. Och då får jag nog räkna med att vissa inte kommer.
Det känns lite lite, men vare sig min sambo eller jag har speciellt stora släkter. I min sambos släkt/familj är de bara 6 stycken med honom och på min mammas sida är vi bara 11 inkl mig.
Förvisso känns det kul att kunna bjuda in ALLA vi känner som vi vill ska närvara, vi behöver inte välja bort någon. :)
Vad bra att inte behöva välja bort nån! Det är nog min högsta prioritering
Beror på hur stor lokalen är. Trixet är att få rätt densitet. Lagom trångt, med andra ord.
Har ordnat många fester i min dar, och det första vi alltid valt är rätt storlek på lokalen.
I kyrkan spelar det ingen roll. Är väldigt pampigt i en stor kyrka även om det inte är fullsatt.
Ja vi får gå och känna efter... Jag planerar hela bröllop fr utlandet, men jag får väl ta mig hem till Sverige då o då och springa runt i lokaler... Det ska bli kul...
Vi har bjudit 24 vuxna och 8 barn, vilket är våra respektive familjer, låtsas morföräldrar, gudmor och nära vänner som vi umgåtts med under våra år tillsammans. Lokalen kommer precis att rymma dessa och tillåter vädret så kommer vi att vara utomhus lite också. Barnen kommer garanterat att liva upp och det blir nog mindre stelt och tråkigt då alla även känner andra gäster och inte bara har koppling till oss.
Vi blir nog max 50 personer och det blir lagom i vår lokal. VI ska var i en restaurang och den rymmer inte många fler än så bekvämt. Känns inte alls mindre festligt bara för att det är "färre" gäster! Känns det tomt så har man nog för stor lokal :)
Vårt första utkast av gästlista (då vi skrev upp alla släktingar och vänner som var tänkbara kandidater) omfattade runt 200 personer, inklusive barn. Sen var det bara att ta fram osthyveln. Eller rättare sagt macheten :)
Vi bjuder 85 personer (fler ryms inte i lokalen). Våra syskonbarn, 10 st, är bjudna, men övriga gäster är inte bjudna med barn.
Hade vi haft en större lokal hade vi gärna bjudit minst 20 gäster till....
Vi bjuder ca 30 så vi är som du säkert förstår MYCKET tråkiga! :D
jocelyn: Ja, den festen är nog över innan den börjat ;)