50 personer känns litet
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
hejsan!
Vi bestämde från början att vi ville ha fullsatt kyrka ( känns mer mysigt då) och vi hade inte så många att bjuda och min man hittade en kyrka som var väldigt mysig och vi frågade hur många som fick plats i den och de sa max 55 personer så¨var det "klart" vi bjöd exakt 55 personer och det var bara en familj som tackade nej och två familjer som lämnade barnen hemma -5 personer och sen ville några kompisar till min mamma komma och kolla hur vackra vi var i kyrkan så de smet in och det var så vackert inne i kyrkan, känns mäktigt att se alla där som är där för VÅRT skull! Mmmm 2 år sedan!
Just det ja, hade ju tänkt fråga TS, om det nu va tråkigt på festen, är du säker på att det var antalet gäster eller helt enkelt bara vilka gäster det var som orsakade det? ;)
50 personer är helt ok. Festen blir vad man gör det till och man kan ha precis lika roligt med 50 personer som med 100.
De flesta bröllop jag varit på har vi varit mellan 80-120 personer. När jag så kom på ett bröllop med knappt 50 personer var det bland de trevligaste bröllop jag varit på.
Jag tror inte antalet är avgörande utan vilka och vad som händer under festen. Men det är klart det kan vara en häftig känsla med många människor som man gillar samlade en och samma dag.
vi har bjudit in 57 och sen ska bjuder in andra vänner till festen efter middagen
Vi ska ha ca 40 gäster, vi bjuder inga "onödiga" utan bara våra vänner och släktingar vi umgås med relativt ofta.
Nu har dock en del tackat nej, vilket gör att vi kommer att fråga ett par kusiner till om de vill komma (mycket möjligt att de tackar nej, inte så kul att bli reservinbjuden, men vi hoppas att de blir glada att de får komma istället!) samt att ett par av våra kompisar kanske tar med sina väldigt nya respektive.
Vi hade 56 gäster (60 bjudna)och jag tycker det var svårt att hinna med att prata med alla, 100 gäster hade varit omöjligt. Om man inte vill att det ska kännas lite kan man tänka på att välja en kyrka och festlokal som är mindre (det gjorde vi vilket resulterade i proppfull kyrka och nära kontakt med gästerna på festen) Sen valde faktist vi bort släkten framför vänner. Av alla släktingar (mostrar fastrar och kusiner), hade vi bara med de vi umgås med på festen. Dock kom flera till kyrkan. Vi kände att placeringen av gästerna var viktig och lade ner mycket tid på den då vi ville att alla skulle ha någon de kunde tänkas ha något gemensamt med i närheten att prata med. Sen blir festen vad man gör den till, lite spex och lekar lättar alltid upp det hela.
Lycka till
Oj! Vårt bröllop måste ha varit det tråkigaste någonsin! Vi hade bara 14 gäster, så vi var 18 st sammanlagt.
Vi kommer bjuda 44 personer. Då är det släkt och vänner. När vi valt ut vilka släktingar som ska bjudas har vi tänkt på vilka som vi umgås med och har något att prata med. Vissa av mina kusiner har jag inte träffat på 10 år. Varför ska man bjuda dom bara för att få många gäster? Det kanske är status att ha många gäster? Jag hoppas att vi kommer få en jättetrevlig fest med dom som vi verkligen vill umgås med.
Vi bjuder knappt 70 pers.
Låter lite på TS som att bara för att det känns tomt med 50 pers så ska man anstränga sig för att bjuda fler...? Låter konstigt i mina öron.