50 personer känns litet
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Jag har varit på bröllop där det var 50 gäster, tyckte det kändes litet och lite tråkigt faktiskt. Vad tycker ni? Hur många gäster bjuder ni eller skulle ni vilja bjuda?
Oh! Då måste jag ju se reprisen i em (kl 17)!
Pumpalot
Jag är VÄLDIGT nyfiken på en sak: hur länge sedan var bröllopet? Har du och din man fortsatt att hålla vikten sedan programmet slutade?
Personligen tycker jag Skippers råd kan vara alltför extrema för att någon ska kunna leva på det viset någon längre tid.... Vore väldigt intressant att få höra din åsikt!!!!
(Ursäkta TS att din tråd blev lite kapad!)
Marskatt: Nej alltså på torsdag sänds det. Den 22:a. Därför har det inte sänts någon repris än. ;)
Aha! Såg bara att det stod längst ner om reprisen... Läste nog lite slarvigt...
NuFru bröllopet var den 23 feb. Självklart lever vi inte exakt efter skippers råd, tror ingen klarar av det varje dag, 365 dagar om året.
Men vi tänker på vad vi stoppar i oss, vi har längre inget behov att äta de sakerna vi tidigare suktade efter och vi mår mkt bättre.
På veckorna försöker vi att vara ganska hårda med vår diet för att kunna unna oss något extra på helgen.
Och ja.. kilorna minskar fortfarande, inte lika snabbt men på ett mer mänskligt sätt.
Sen är det ju såklart viktigt med träning med, många verkar tro att man kan gå ner massor på att endast ändra kosten och det kanske stämmer till en viss mån.. Men inte 10kg på 8 veckor kanske. (detta är INTE vad jag gick ner, bara ett exempel)
Apropå viktnedgång i samband med träning och kostomläggning. Min sambo är på intet sätt överviktig, men har lite mage som han vill få undan, samt få mer definierade muskler. Han tränade inte så hårt och åt "vanlig" mat. När han började träna hårdare och oftare utan att över huvud taget lägga om sina kostvanor så gick han ner 5 kg på en månad! Tycker jag är lite kul. :)
--- har inte läst alla inlägg utan svarar endast på TS---
Om 50 personer känns mycket eller lite beror nog en hel del både på lokalen och på människorna som är där. Är det min tysta och försiktiga släkt skulle det kännas lite, men räknar man i stället på våra jämnåriga vänner så skulle det nog bli betydligt mer livat och därmed skulle antalet och kännas större än i familjefallet. Det är nog inte heller bra med en för stor lokal där gästerna "drunknar".
Vi har inte spikat gästslistan än men kommer att hamna på 60-65 personer.
Pumpalot
Ska bli kul att se er på TV!
Jag förstår inte varför man tror att det är kvantiteten som gör det roligt på bröllop???? Det är väl kvaliteten snarare??? Sen beror det väl på hur man är som person. Personligen kan jag ha väldigt roligt på egen hand ( ) , med en kompis, med 20 personer och säkert med 100 personer också. Vi har bjudit 50, hade säkert kunnat bjuda 50 till, men vi vill bara ha gäster med som vi umgås med.
Har varit i bröllop med 50, 70 och 110 gäster. Det med 70 gäster var det tråkigaste efter min smak, och det berodde på typ av gäster, typ av lokal och typ av underhållning, inte antal gäster. Själv bjuder vi ca 60 gäster och håppas 50 kommer, tror det blir lagom til våran lokal.
Pumpalot
Tack för ditt svar! Kul att ni har lagt om livsstil och mår bättre!!!!
TS: ska inte kapa tråden mer nu!