• mian73

Blir jag någon gång hans hustru??

Jag börjar så smått misströsta att jag någonsin ska bli fru...
    Jag har alltid önskat mig ett fint bröllop med mannen jag älskar. Jag vill på något sätt att det ska vara vi.. tillsammans, ha samma namn, höra ihop. Att han är min och jag är hans på något sätt, på allvar. Mannen har jag redan hittat...för 14 år sedan!!!
    Han vet att jag vill gifta mig med honom. Vi har två barn tillsammans och har bott tillsammans i 12-13 år. Problemet är att han hela tiden undrar vad det skulle göra för skillnad att gifta sig. Vi har det ju bra ändå enligt honom. Jag har försökt förklara för honom att det är känslan av att det är vi på riktigt, att vi har gjort våra val. Jag vet att han älskar mig över allt annat och när vi diskuterat detta och jag frågat honom hur han ser på livet om kanske 20 år så är han säker på att det är med mig han lever. Jag kan då inte förstå varför han inte vill gifta sig med mig. För mig känns det som att, ja men då är det väl bara att köra då om han ändå vill leva tillsammans med mig. Har hintat flera gånger att om skulle han fråga får han ett ja direkt. Vi var tom barnfria på en weekend-resa utomlands och vi hade det såå mysigt. Jag tänkte att kanske nu...men nej då. Försöker att inte tjata om det men det gnager inom mig så jag tänkte att på BT kan man alltid få stöd. Vad tror ni? Är det kört för mig?

• Svar på tråden Blir jag någon gång hans hustru??
  • mian73

Oj, här går det undan när man är borta i några timmar.

Ni har så många kloka råd och det är precis som ni skrivit ovan att det viktigaste för mig är att få bli hans fru och inte att jag får det största bröllopet i världen. Det vill jag inte ha heller. Det enda jag känner att jag absolut vill är att ha ett bröllop med de närmsta inbjudna så jag får känna mig som en prinsessa för en dag tillsammans med min man och dela det med de jag älskar. Sedan kan jag gärna ha en mindre informell fest där alla kan slappna av och ha roligt. Jag känner mig själv ganska bortkommen och spänd på fina middagar och så vill jag inte att min bröllopsdag ska vara. Hoppas att detta går vägen. Planerar just för hur jag ska lägga upp kvällen när barnen har lagt sig. Det måste ju bli lite festligt för vem vet...han kanske svarar JA!

• PennyJenny

Jag håller tummarna för dig!!! :)

• mian73

JIPPIIIIIIII!!!!!!!
    Han svarade: JA, självklart på mitt frieri. Det var som vi trodde att han ville inget hellre än att gifta sig med mig bara han slipper stå inför hundra gäster i kyrkan. Nu ska vi hitta en lösning som passar oss båda. Nu har jag inte tid att skriva mer men var tvungen att berätta att jag kommer att bli gift...Hurra!!!

• Saltakatten

Grattis!

Det var kul att höra!

• Nessan

Så roligt! :) Grattis!
    Vad viktigt det är med bra kommunikation i en relation! Skönt att ni kunde prata och komma fram till nåt tillsammans! Lycka till med den kommande planeringen!

• Snart_FruL

Grattis Mian! Vad roligt att det löste sig så bra!

• Karis Annelie

GRATTIS! VA SKÖNT!!!
    en skön grej, som vi funderar på att göra, är att sticka utomlands och gifta er. Lägga pengar på en riktigt lyxig kärlekssemester istället! :)

• Joleen

Stort grattis Mian!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• **honey**

GRATTIS! Jättekul att höra :) :) :)

• PennyJenny

Jättekul att höra! Grattis! Ni kommer säkert hittat en lösning. :)

• Petra74

Grattis Mian!
    Lycka till nu!!

• mian73

Tack allihopa. Nu är det bara att sätta sig och gå igenom alla andra bra trådar med tips på allt från klänningar till inbjudningar till mat till...PUH!!!

• Hemlig brud 07

Grattulerar! Så kul. Jag har varit i samma sitts som du. Vi har varit ett par i 13 år och han har vägrat om och om och om igen. Men när jag förstod - riktigt förstod - att han inte ville stå där inför alla i kyrkan. Så kom vi fram till att göra det hemligt och helt utan vittnen vi känner. Det blev bara vi och nu är jag fru.

• brud  nästa år

Vad kul Grattis till dig När ska ni slå till då? Jag var i samma sits som dig men till slut kom vi fram till att gifta oss.

• mian73

Vi har inte riktigt kommit fram till när det blir. Så fort som möjligt men det tar ju lite tid med allt som ska fixas. Tror att det blir så att vi gifter oss tillsammans utan gäster och att vi sedan möter dom på en festlokal för en riktig fest. Vi får se...allt är så nytt ännu så vi har inte hunnit planera mer.

Svar på tråden Blir jag någon gång hans hustru??