• Rikardsbrud

Septemberbröllop i Göteborg

Hej!
    Hittar ingent tråd för Septemberbröllop i Göteborg. Det hade varit kul att få kontakt med fler som gifter sig i september i Göteborg.
    Vi gifter oss den 8/9 i Råda kyrka. Några fler septemberbrudar i Göteborgsområdet?

• Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg
  • rolander

Hejje!

Hoppar också in här!

jonnisponnis: Vi gifter oss också i St:a Birgittas Kapell den 1/9! Antar att ni har 14-tiden eftersom vi gifter oss kl. 16!?

Vi har bokat restaurang, hotell, fotograf och bröllopsresa och våra kläder är ordnade!

Eftersom vi kommer att ha ett litet bröllop med närmsta familj och vänner väntar vi med inbjudningarna till juni. Min bror tar studenten i år också och vill inte dra för mycket fokus från hans dag så vi skickar dem efter det!

• Aussiegirl

mr&mrs:

Vilken kyrka blev det? *nyfiken*

• mr&mrs

Det blev Lundby G:a kyrka, väldigt genuin och såå fin inuti!

• jonnisponnis

rolander: Då vigs ju ni innan oss!! Vi gifter oss kl 17.00! Jag antar att det är den sista tiden för dagen..
    Vart ska ni ha festen? nyfiken...

• rolander

jonnisponnis: Vi kör hela bröllopspaketet runt klippan! Vi har middag på Sjömagasinet efteråt och sedan bor vi på Novotel över natten!
    Ska ni ha ett stort bröllop? Hur många gäster? Vi bjuder 15 personer till bröllopet, sedan kommer det troligtvis några fler till vigseln i kyrkan...

• jonnisponnis

rolander: Va mysigt erat "bröllopspaket" låter!! Jag var själv inne på sjömagasinet ett tag men det blev på tok för dyrt för våran budget...
    Vi ska ha festen på Lindholmsberget i en lokal som tydligen ska va ett gammalt stall o vi kommer att ha 60 gäster. Bröllopsnatten ska vi spendera på Gothia towers.

Vet du förresten hur lång vigseln är?? Jag har ännu inte varit inne i kapellet men tänkte snart åka dit å titta. Hoppas att det e lika fint som man hört...

• rolander

jonnisponnis:

Kapellet är hur fint som helst! Sött och alldeles lagom! Det ligger jättefint uppe på kullen med utsikt över hamnen och älvsborgsbron! Jag tror att det kan bli många fina foton därifrån!

Efter vad jag har förstått så varar vigseln mellan 20-30 minuter, självklart beroende på om man väljer att ha solister och psalmer och i så fall hur många...

Hur fick du nys om kapellet? Det verkar ju onekligen som att ni inte varit där... Det hade inte vi heller, men vi blev inte besvikna när vi väl åkte dit!

Ja, Sjömagasinet har vett att ta betalt... Vi var där och åt i somras och fastnade för stället direkt! Vilken service och VILKEN god mat! Vi har ju inte ett så stort bröllop så vi kände att det var värt det i alla fall! Sedan får vi hjälp av våra föräldrar också!

• jonnisponnis

rolander: Ja vi hoppas oxå på många bra foton runtomkring kapellet!

Jag var nog lite otydlig tidigare..Jag har aldrig varit inne i kapellet men måååånga gånger utanför. Har så länge jag minns velat gifta mig där! ( hur konstigt låter inte det då ?!)

• rolander

jonnisponnis:

Inte konstigt alls! Det är ju perfekt!

Vi kommer inte från Göteborg så jag hade inte hört talas om kapellet förrän jag läste om det på Sjömagasinets hemsida! När vi bestämde oss för bröllop tänkte vi direkt på Sjömagasinet och där har vi hittat tips om både kapellet och hotellet och så! Smidigt tyckte vi, slipper transport och så... Det kommer bli kanon!

Men jag tänkte fråga dig en sak... Hur ska ni göra med fotograferingen? När och hur? Vi tycker nog att det blir bäst att ta fotona innan vigseln, men så när jag kom i kontakt med dig här kom jag att tänka på att det kanske blir svårt... Vi vill ju ta fotna runt kyrkan, men om där hålls vigslar hela dagen kan det ju bli jättesvårt! Att inte vara ivägen och att inte ha folk ivägen... Har du tänkt något på det?

Oj, vad jag skriver...

• jonnisponnis

rolander: jag fick mig en liten funderare nu... men man skulle kunna fota runtomkring och vid kyrkan när vigseln innan precis börjar för då borde det ju va ganska tomt på folk!? Och innan det eller efter kanske fota vid Röda sten med havet bakom sig?!
    Har ni bokat fotograf och isf när hade ni tänkt börja? Vi bestämde oss för våran fotograf igår och vi ska börja fota ca 15.30.

Det e så kul att jag träffat dig här för nu vet man ju lite om vem det är som gifter sig innan oss !!

• rolander

jonnisponnis:

Ja, jag tänkte också något i den stilen... Vigseln innan borde ju hålla på kanske i 30 minuter om man har tur och då borde det ju vara ganska lugnt utanför... Jag är bara rädd att vi inte hinner ta alla foton vi vill! Men, men... Det är ju jättevackert i hela det området så "i värsta fall" får vi väl nöja oss med foton en bit från kapellet istället...

En nära vän till oss ska ta våra foton! Vi är jätteglada för det! Hon är väldigt duktig och genuient intresserad av fotografering och i år har hon gått en fotoutbildning på en folkhögskola! Dessutom blir det ju bra mycket billigare än att boka en "proffsfotgraf"... Jag hoppas på att kunna börja fotografera vid 14!

Jättekul att ha träffat dig också! Alltid bra och skönt att höra hur det går för andra! Och så får vi ju kanske en skymt av varandra om knappa halvåret!!

Hur långt har ni kommit med allt annat?

• skruttilutt

Hej
    Jag ska också bli septemberbrud. Den 15:e i Gamla Lundby kyrka. vi är lite sent ute och har ännu inte hittat den ultimata festlokalen (de bra vi hittat har varit bokade). Börjar bli lite lätt stressad. Vi vill ha en lokal som rymmer ca 80 pers. Helst ska man kunna ha cateringmat och ett måste är att man kan ordna med eget vin. vi vill helst ha en lokal med lite stil, typ kristallkronor, inte hembygdsstuket. Är det någon som har något tips?

• jonnisponnis

skruttilutt: välkommen till tråden !! Angående festlokaler så finns det några gamla trådar här på BT med bra tips så kolla in dom.

rolander: såhär långt har vi kommit; kyrka, solist i kyrkan, festlokal, fotograf, frisör, färgtema och klänning är klart. Cateringfirman ska vi till nästa vecka och om allt känns bra blir det den ( Hisingens hembeställning ).
    Inbjudningskorten räknar jag med att skicka ut i mitten av april. Ska göra dom själv och anar att det kommer ta tid med alla stämplar och embossing osv... Får ta den tid som blir över, med andra ord när mina två söner har lagt sig på kvällen...

Hur ligger ni till med allt då?

• rolander

jonnisponnis:

Vi är helt klara med kyrka, restaurang, hotell, bröllopsresa, fotograf och sambons kläder! Klänningen hämtar jag, upplagd och klar, tillsammans med underkjol imorgon! Hår och smink gör jag själv, ska bara handla lite nya produkter när det närmar sig. Material till inbjudningkorten är köpt, men jag har inte börjat på dem än. Vi har pratat med en liten manskör (8 killar) som ska sjunga i kyrkan, men inte bokat till 100% ännu...

Ska ni ha tärna och marskalk?

• jonnisponnis

rolander: Va roligt att hämta klänningen så att den e färdig!! Vet själv inte än om jag måste lägga upp min, tänkte kolla det längre fram. Har bestämt att klänningen ska få hänga orörd i garderoben ett tag till men jag måste säga att det e svårt att hålla tassarna borta...

Va fint det lät med en manskör. Jag är rädd för att när våran solist, som även är våran vän, ska sjunga så kommer tårarna att rinna som bara den!! Man vill ju inte heller försöka tänka på nåt annat.

Ja, tärna blir min syster och marsalk min blivandes bror. Hur ska ni ha det?

Du nämnde att ni inte var från gbg, kommer dina gäster inte heller härifrån då?

• rolander

jonnisponnis:

Ja, det där med tårar kommer bli ett "problem"... Jag kan börja gråta bara av att tnka på själva bröllopet!

Min bästa väninna sedan många år kommer att vara tärna och min blivandes bästa vän kommer att vara marskalk (det är förövrigt hans respektive som ska ta våra foton!)

Jag är från Halmstad från början och sambon är från Norrköping. Vi flyttade hit för 2,5 år sedan då jag började plugga här och nu är vi fast! Alla våra gäster kommer från Halmstad/Norrköping, mycket därför är vi inte så många heller!

Ska bli kul att prova klänningen färdig nu! Jag köpte den av en tjej som är 178 cm lång, själv är jag 156 så den kommer troligtvis kännas mycket bättre nu!

• Ullen80

Jasså du brud 070707, Spekeröd säger du. Känns som Stenungsund är litet. Du kanske även bor här i Spekeröd?

Hur ska ni göra med dekoration av byggdegården. Blir ju nyfiken då vi ska vara på samma plats några månader senare.
    Om du vill får du gärna maila mig så kan vi prata mer bröllop och fest.

ulja80@hotmail.com (Ulrica)

• jonnisponnis

rolander: hur var klänningen när du provade den?? nyfiken...

Nu har jag lämnat bort min till svärmor som skulle laga den lite. Köpte den på rea så det fattades lite pärlor o knappar här o var. Men jag måste nog prova den snart, gjorde det senast i oktober och då satt den lite tajt...måste ju se om det behövs en sträng diet fram tills bröllopet...!?

• rolander

jonnisponnis:

Jag hämtade upp den precis innan de stängde så jag hann inte prova den då... Och nu kom vi precis hem från fjällen där vi varit ett par dagar så jag har faktiskt inte hunnit prova den ännu! Men uppläggningen såg fin ut och jag har fått en liten upphängning bak på kjolen som jag tror kommer vara värd sina pengar!

Men jag måste prova den snart, väntar bara på att få vara ensam med den när min blivande inte är hemma!

Vad skönt att ha någon man känner som kan fixa sådant! Hoppas att det blir bra!?

Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg