• Rikardsbrud

Septemberbröllop i Göteborg

Hej!
    Hittar ingent tråd för Septemberbröllop i Göteborg. Det hade varit kul att få kontakt med fler som gifter sig i september i Göteborg.
    Vi gifter oss den 8/9 i Råda kyrka. Några fler septemberbrudar i Göteborgsområdet?

• Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg
  • Tess07

Hej Rikardsbrud!
    Jag ska gifta mig i råda kyrka den 1 september.Bor du i Härryda kommun?
    Har du hittat din brudklänning ännu?

• Fluffbullarna

Hej, kul med en sån tråd! Vi gifter oss den 1/9 i Slottsskogen. Klänning är köpt och lokal är bokad, vi har börjat göra en hemsida och bestämt ungefär hur inbjudningskorten ska se ut.
    Hur långt har ni andra kommit?

• Rikardsbrud

Hej Tess07 och Fluffbullarna!
    Vi bor just nu i Kålltorp, men har köpt hus i Frölunda och flyttar om ca 2 veckor. Vi får nog få flytten klar innan vi sätter igång ordentligt med bröllopsplanerna.
    Vi har bokat lokal. Kolmaden uppe i Delsjön. Jättefin stuga med timrade väggar och balkar i taket. Lokalen är lagom stor för oss som tänkt oss ha ca 60-70 gäster. Hur stor fest ska ni ha? Har ni hittat lokal?
    Jag har inte bestämt klänning ännu. Jag har hittat en som jag gillar, Kik brudtop plissé + balkjol med synligt tyll. Men jag har inte provat den så vi får väl se. Har också börjat spåna bland teman och färger. Vi vill ha vårt bröllop i lite lantligt enkelt tema. Jag är inne på mörkrött, grädde och guld i färgerna.

• Tess07

Vi har bokat råda hembygdsgård i mölnlycke!En mysig "lada" med timrade väggar.Det är så charmigt,tycker jag.Vi blir mellan 50-65 personer.
    Vad roligt att flytta till ett nytt hus.Jag förstår att ni har mycket att tänka på nu då.
    Jag har börjat att spana på klänningar,men inte provat några ännu.
    Vi velar lite angående färgtemat.
    Alt 1.Grädde,brunt,silver och rosa
    Alt 2. Grädde,brunt och grönt
    men "Rikardsbrud" erat tema låter väldigt fint med.
    Har insett att vi måste bestämma oss snart...

• Rikardsbrud

Råda hembygdsgård låter också väldigt fin. Vi har också funderat på den, men min blivande har flera kompisar som haft sin fest där så vi ville ha något annat, där ingen varit förut.
    Grädde, brunt, rosa och silver låter fint.
    Bor ni i Mölnlycke?

• Tess07

Hej "Rikardsbrud"!
    Ja,vi bor i ett litet hus i Benareby(Mölnlycke).Vi flyttade hit för 4 år sedan,har tidigare bott i mölndal.
    (Det är lite lustigt,min blivande heter med Rickard och vi ska gifta oss i råda kyrka i september.)
    Jag försöker som många andra att gå ned i vikt efter graviditeten...Jag vill inte köpa klänningen förrän jag har nått min målvikt.Men jag måste erkänna att det är väldigt tråkigt att banta...Och jag vill gärna köpa klänningen snart!!!Men den som vill vara fin får lida pin,heter det ju.

• Nides

Hej tjejer..
    En till här som gifter sig 1 september.
    Festen har vi på malins skafferi vid nya varvet.. ingen klänning ännu, kämpar för att gå ner i vikt... hahaha...

• Rikardsbrud

Lustigt med våra Rikard ja. Nä det är ju svårt att prova ut klänning om man inte är i den storleken man kommer att vara vid bröllopet. Så du har nyligen fått barn? Då kommer du säkert gå ner i vikt till bröllopet utan att behöva anstränga dig så mycket. Jag känner mig i rätt storlek, fast man skulle ju gärna var i lite bättre "shape" inför bröllopet. Får sätta igång och träna så smått nu. Det har varit så mycket förkylningar och dyl under hösten/vintern. Ramlade av hästen för 2 veckor sen också och har haft ont sen dess. Men snart får man sätta igång igen.

• Rikardsbrud

Är det någon som vet hur det funkar med blommor i Råda k:a. Får man dekorera själv? Vi har tänkt ha rosblad som strös på golvet av våra näbbar som går framför oss. Tror ni det är ok i Råda k:a?

Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg