• Rikardsbrud

Septemberbröllop i Göteborg

Hej!
    Hittar ingent tråd för Septemberbröllop i Göteborg. Det hade varit kul att få kontakt med fler som gifter sig i september i Göteborg.
    Vi gifter oss den 8/9 i Råda kyrka. Några fler septemberbrudar i Göteborgsområdet?

• Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg
  • Rikardsbrud

Linum:
    Tydligen har de ett jättebra digitalpiano i Råda k:a. Så din kompis kan vara lugn.
    Vi fick just bekräftelsen från Råda k:a för vigsel den 8 sep. Där står att vigseln kostar 2500 kr (som vår hemförsamling betalar), varav 500 kr är för organisten. Är inte det samma sak som kantor?

• skördefest07

Hejsan! Vi gifter oss i Landvetter kyrka 8/9. Försökte först boka Råda kyrka men alla bra tider var bokade. Festen har vi på Råda Hembygsgård, Mölnlycke. Den går i "skördetema" med mycket naturlig bordsdekoration av grönsaker och frukt.

Råkade bilda en ny tråd med samma rubrik tidigare när jag skulle svara...

• CHP

Hej!

Vi gifter oss den 29 sep i Sjövik. Nu gifter ni ju er tidigare i sep såg jag,ch men ja tycker de är lite tidigt o skicka ut inbjudningar till alla hjärtans dag. Men maj får man nog räkna me iaf för sen i jun börjar ju sem mån för en del...

• Ullen80

Bor visserligen utanför Gbg, i Stenungsund. Men gifter mig 15/9 hemma i min trädgård.

Till Fluffbullarna -
    Även vårt bröllop kommer att gå i färgerna rött och guld. Men är orolig för att allt kommre få en julstämmning och det vill jag inte. Hur tänker du kring detta?

• mr&mrs

Hej på er!

Vi ska gifta oss 29 sep och har precis bokat Stensjöhills Herrgård för mottagningen. I helgen har vi ordnat barnvakt (har en liten kille på 15 mån) och ska ut på kyrkjakt .. såg att Lindome var bokad :)

• Brud 070707

Ullen 80 trevligt med ytterligare en brud från Stenungsund här på forumet. Så vart bor du i vilken trädgård ska jag spana på den 15 september?

• jonnisponnis

Hej!
    Ansluter till tråden... Vi gifter oss den 1/9 i S:ta Birgittas kapell och har mottagningen i Teater Aftonstjärnans festlokal. Jag hade tänkt att få ut mina inbjudningar i slutet på mars..det e ju så svårt å veta när man ska skicka dom..

• Ullen80

Till Brud 070707
    Om du har vägarna förbi Spekeröd den 15/9 kan du spana i trädgårdarna i Harås.

Kommer ha festen på byggdegården. Ska du gifta dig i kyrkan? I så fall vilken?

• Brud 070707

Ullen 80
    Vi ska gifta oss i spekerödskyrka och sedan ha festen i spekerödsbygdegård den 7 juli.

Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg