• Rikardsbrud

Septemberbröllop i Göteborg

Hej!
    Hittar ingent tråd för Septemberbröllop i Göteborg. Det hade varit kul att få kontakt med fler som gifter sig i september i Göteborg.
    Vi gifter oss den 8/9 i Råda kyrka. Några fler septemberbrudar i Göteborgsområdet?

• Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg
  • Rikardsbrud

Hej Nides!
    Knivigt det där med brudklänningen om man vill tappa lite vikt innan.
    Ska ni ha kyrkbröllop?

• Nides

Nej vi ska ha borglig vigsel, tror vi!
    VI har itne riktigt bestämt oss vart/hur vi ska vigas!! hahaha Bra va?

• Fluffbullarna

Vad era festställen låter mysiga! Jag har letat efter bilder på Kolmaden men inte hittat så många. Vi har preliminärbokat Gräfsnäsgårdens annex. Där får det plats 50 pers, så fler än så blir vi inte.
    Färgtemat verkar bli rött och guld, ev någon mer färg.
    Vi gifter oss borgerligt.

• Rikardsbrud

Vi hittade inte mycket på nätet om Kolmaden heller, men vi kontaktade skogsveteranerna och fick komma och titta. Vi bor alldeles intill så det gick smidigt. Jag är också inne på rött och guld. Det är fint. Vi funderar just nu på hur vi ska övernatta på bröllopsnatten. Någon som kan rekommendera nåt romantiskt hotell i Gbg, (gärna med jacuzzi på rummet)?

• Tess07

Hej Rikardsbrud!
    Jag fick barn för ca 9 månader sedan.Jag har väl skjutit fram det här med bantningen lite för länge,kanske.Nu har det gått 9 månader så nu måste jag ta tag i det ordentligt...
    Vi har en dotter på snart 3 och en pojk på 9 månader.Har ni några barn?
    Jag kan försöka ta reda på hur det är angående att smycka kyrkan med egna blommor.Jag har med funderat på det...

• Rikardsbrud

Vi har 3 barn, men inte gemensamma. Mina är pojkar 15 resp 6 år, min blivande har en tös som är 5. Det är underbart med barn och vi känner oss jättenöjda med hur vi har det nu och kommer (förmodligen) inte att skaffa några fler barn.

• Aussiegirl

Hej!

Ja, vi skall gifta oss den 29:e September i Lindome kyrka. Har precis börjat planera...

• Nides

Rikardsbrud:
    Gothia Towers har jacuzzi på rummet och även Hotell Wasa, som jag vet!

Vi fundrera på Hotell 11 ute vid eriksberg. De ska tydligen ha väldigt mysiga rum. och så får man tillgång till relaxavd.

• Tess07

Jag har ringt till råda församling och gjort en förfrågan om blomstersmyckning i kyrkan.
    Tjejen som jag pratade med sade att det beror på hur många som ska vigas den dagen.Om det är någon mer som ska vigas, måste man dekorera innan,samt de andra brudparen måste godkänna detta...Hon rekommenderade att man skulle dekorera mer på festen istället.Om man verkligen,verkligen ville så hade dom små koppar att stoppa blommor i...Det står alltid en vas med blommor framme vid altaret,sade hon.

• Tess07

Rikardsbrud
    Tre barn låter som en lagom skara tycker jag med.Vi kan nog tänka oss ett barn till i framtiden.Men nu har man fullt upp med att ta vara på det man redan har.

Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg