• Rikardsbrud

Septemberbröllop i Göteborg

Hej!
    Hittar ingent tråd för Septemberbröllop i Göteborg. Det hade varit kul att få kontakt med fler som gifter sig i september i Göteborg.
    Vi gifter oss den 8/9 i Råda kyrka. Några fler septemberbrudar i Göteborgsområdet?

• Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg
  • Tess07

Hej!
    Jag igen
    Vet någon vad de olika hotellen tar för en minnesvärd natt runt om i göteborg.
    Jag kan ju ringa runt själv men jag tänkte höra med alla trevliga "chattare" först.

• Tess07

Nytt försök på denna tråden.
    Jag undrar om någon har erfarenhet av någon av prästerna i råda kyrka.Jag vill gärna ha någon lättsam,skojfrisk präst på våran vigsel...

• Rikardsbrud

Jag har varit på bröllop där Stefan Hiller är präst. Han har varit väldigt bra. Fast han är kanske inte den där skojfriska precis. Jag vet att det finns en kvinnlig i Råda som är väldigt lättsam och skojig, ska bara ta reda på vad hon heter...
    Det är nog väldigt olika vad hotellen tar för en natt. Vi tänkte kolla med Hällsnäs. De har såna mysiga sjöstugor man kan bo i.

• Linum

Jag gifter mig i Råda kyrka den 6 oktober i år. Är det någon som vet hur det står till på pianofronten? Är det ett bra piano som står där?

Rikardsbrud: Min 30-årsfest hölls på Kolmaden! Hur bra som helst!

• Rikardsbrud

Min fästman spelade piano på bröllop i Råda k:a i augusti 2005. Han var lite nervös för han märkte när han provspelade att en tangent ville hänga sig hela tiden. Man kan ju hoppas att de bytt ut pianot sen dess.
    Kul att höra att ni var nöjda med Kolmaden. Vilken månad var det? Jag är lite rädd att det är bäckmörkt när man ska ta sig därifrån på natten?

• Linum

Jag hade festen i början av april. Det är klart att det är mörkt, men det finns lampor på alla husen, och längs gången kan man ju alltid sätta facklor eller marschaller. Det är ju inte så mycket skog precis runtomkring, så det blir aldrig becksvart.

Det var så praktiskt att vara där, eftersom vi bor i Kallebäck. Det var bara att rulla hem när man ville!

Tack för infon om pianot. Får nog åka dit och provspela det innan, så att inte min kompis får panik ; )

När jag pratade med Råda hade de ingen kantor, så jag fixade en egen. Hur har ni gjort?

• Rikardsbrud

Oj, det har jag tagit för givet att de hade. Bäst att kolla om man får tag i någon annan då.

• Tess07

Till alla septemberbrudar!
    När har ni tänkt att skicka inbjudningskorten?
    Till alla hjärtans dag,kanske...Eller är det för tidigt?

• Nides

Jag tänkte skicka ut mina i slutet av maj/början av juni... Och vill ha då svar tillbaka i slutet av juni. Tyckte det verkade lagom...

• N I N N A

Hej
    Hänger på här, vi gifter oss den 1 sept. Än så länge har vi bokat kyrka o festlokal (jonsered ka och Ordenshuset i Jonsered) och så har vi även bokat bröllopsnatt (Gothia towers) och bröllopsresa (hit: www.kemerresort.com/en/ ).
    Har börjat fundera på vigselring och ska snart ut på klänningsjakt. Inbjuningskort ska jag snart börja göra också, vet ungefär hu de ska se ut. Funderar nog på att skicka dem i början av juni eftersom det är semestrar sen.
    Och så ska vi bestämma oss för cateringfirma o lite annat... Phu!

Svar på tråden Septemberbröllop i Göteborg