• helmin­a
    Äldre 21 Oct 08:55
    12690 visningar
    147 svar
    147
    12690

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 4

    Så var det dax för en ny tråd igen...

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 4
  • helmin­a
    Äldre 9 Jan 06:30
    #0

    apropå frimärken så går det ju att köpa på posten.se - där har de dom med hjärtan på. Lätt o smidigt. (jag ska också köpa dem;))

  • Jädiss­en
    Äldre 9 Jan 15:09
    #0

    Helmina
    Har oxå beställt frimärken

    Nu är brudbuketten,corsagen till brudgum samt bestman och en "bukett" till tärnan oxå klara!!! och det för bara 650kr
    Nästa lördag blir det "secret box" fotografering

  • trilli­ngBrud
    Äldre 9 Jan 17:57
    #0

    Oops, det var ju hit jag ville! Har skrivit på fel ställe tre ggr nu
    Jag har sååå långt kvar, 2008 (inget datum satt dock) Börjar vänja mig vid tanken att han verkligen friade till mig - efter TIO år!!
    Kämpa på nu, ni är ju strax "i mål" ;-D

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 9 Jan 21:39
    #0

    Jädissen

    Oj det var billigt! Var har du beställt dem? Jag var faktiskt o tittade på blommor idag, pratade med en jättetrevlig tjej som verkade väldigt duktig. Där skulle allt kosta ca 1200 kr, tycker det låter som ett ok pris, men ditt var ju ännu bättre... :)

  • Jädiss­en
    Äldre 10 Jan 08:14
    #0

    Stefans fästmö

    Priset kan variera beroende på vilken bukett man vill ha...Jag har valt en enkel "boll-bukett" med massor av röda rosor i olika nyanser,lite pärlnålar samt sidenband runt som hållare. den går på 500kr. Sedan räknar hon med 50kr/corsage och till tärnan gör hon en enkel ros med långt skaft och lite grejs...också för 50kr.
    Stället ligger här på Hisingen gå in på www.blommornahos.se så får du mer info om vart det ligger samt telenr.

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 10 Jan 09:59
    #0

    Jo det klart, jag vill nog ha en droppbukett, de är kanske lite dyrare, hon sa ca 800 kr. Beror ju vad man ska ha till tärnan oxå, jag frågade vad en tärnbukett brukar kosta o då sa hon 300 kr, men man kan ju ha bara nån blomma som till killarna, så blir det ju billigare. Det är ju enklast för mig att ha ett ställe i Kungsbacka oxå. Men tack för adressen, ska kolla runt lite mer innan jag bestämmer mig!

  • Centif­olia81
    Äldre 10 Jan 22:40
    #0

    Ååh vad roligt att det går så bra för alla
    Själv har jag fixat fotograf (efter massa ringandes hit och dit, då den fotografen vi ville ha viste inte från början, men nu kan hon. JIPPI!), bröllopsresa (i alla fall flygbiljetten), festlokal (vigsel på samma ställe), min klänning och slöja samt hans klädsel.
    Men det känns som det är massor kvar att göra... Men, men har en del tid kvar men jag vet inte vart de två senaste månaderna tog vägen för de bara försvann.

  • Jädiss­en
    Äldre 11 Jan 11:44
    #0

    GRRRRRRRRR!!!!!!!!
    Måste få skriva av mig lite...Har precis pratat med min tärna som även är sångartist och ska sjunga på vårt bröllop. Att hon ska sjunga är mest för att det känns taskigt att inte fråga henne då jag tror att hon blivit lerdsen om vi inte frågat. Men vi kommer även att hyra in två andra killar med gitarr för en hyffsad peng som ska sjunga o spela. Först frågade jag om hon kunde tänka sig att bli kompad av gitarr men icke-hon hyr in sin pianist för nästan tusen kronor......Sedan så har vi några favoritlåtar som vi tycker om en av dom ska killen med gitarr sjunga och den andra tänkte jag att hon skulle göra men icke-"det händer inget i låten" ok, jag köper det,hon vet iom hon är artisten....jag föreslår en annan duett men icke"den känns för mycket dansband och att vem som helst kan sjunga den"(att älska dig med S.clamp)....
    Nu föreslog jag "You are my everything" men den är svår att göra som duett säger hon då....Jag börjar tröttna.
    Hon kommer med förslag som inte säger mig ett smack! Jag vill ha en sång som jag kan relatera till,som vi tycker om,som betyder något.......Hon vill ha en sång som visar hur duktig hon är!Det är ingen audition hon ska på!!!!!!!!!
    Det är dessutom hennes bröllopspresent till oss....
    F*n, spara dom tusen lapparna och ge dom direkt till oss så kan dom VI betalar sjunga...dom andra har inga problem med de låtar vi säger till dom....
    USCH!!!!!!!!!!!!
    Jag vet att jag snart lugnar ner mig och att det eg inte är något större problem...MEN just nu är jag arg!!!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 11 Jan 14:13
    #0

    jädissen

    Vad tråkigt!! Klart ni ska ha låtar som betyder nåt för er, annars kan det ju vara! Kan du inte ge henne en lista på låtar ni kan tänka er, o be henne välja någon av dem? Alltså inte föreslå en i taget, utan mer "Någon av de här låtarna vill vi ha, punkt!" Och om hon vägrar sjunga någon av dem, borde hon ju fatta att ni hellre väljer nån annan... Hoppas det löser sig!!

  • Kärlek­sfeber
    Äldre 11 Jan 14:21
    #0

    Hallå, ville bara säga att jag lever och nu är tillbaka i planerartagen.. om någon ens har saknat mig ;) Jag har hittat en annan atelje som jag tycker verkar toppenbra som jag vill ska sy upp min klänning. Är era klänningar färdiga, köpta??

    Pyssetroll, vart har du tagit vägen??

  • helmin­a
    Äldre 11 Jan 21:28
    #0

    Jädissen
    Fy vad trist med din kompis. hoppas verkligen att det löser sig... *håller tummarna*

    Kärleksfeber
    Klart vi har saknat dig! Välkommen tillbaka :D
    Min klänning ligger utklippt i delar hemma hos mina föräldrar...
    Nästa krafttag för min del när det gäller planering o dyl blir när jag har lov i feb. tills dess hänger jag här för lite inspiration mellan läxläsningar...

  • Centif­olia81
    Äldre 16 Jan 21:46
    #0

    Jädissen;
    klart att du ska vara delaktig i vilka låtar ni väljer. Det är ju ditt bröllop!
    Hoppas ni kommer på någon bra lösning sins emellan, men jag förstår helt din frustration!

  • Pysset­roll
    Äldre 16 Jan 21:51
    #0

    Jag är här! Men mest i passiv form just nu. Har legat väldigt lågt ett tag nu, känns som att det är så långt kvar (men det kanske det inte är!?. Har dock bestämt men inte köpt klänning, köpt skor och bestämt och nästan bokat bröllopsresa.
    Får väl sätta igång ordentligt snart men det känns som att min C-uppsats måste sättas först just nu.. :-P

  • Jädiss­en
    Äldre 17 Jan 10:24
    #0

    Jag är glad igen
    Vi har inte kommit fram till någon truddelutt ännu men jag överreagerade...Tror man gör det nu när det är mindre än...9 veckor kvar!
    Ja,ja...inbjudningarna är skickade och ringen är hämtad TJOHOOOOOOOOOOOOO.....

  • Centif­olia81
    Äldre 17 Jan 21:34
    #0

    Jädissen;
    vad skönt att det känns bra! då är ju det som det ska

  • Jädiss­en
    Äldre 19 Jan 10:25
    #0

    Ojojojoj....nu är jag nervös....
    Ska fota "secret box" bilder i morgon på morgonen....

    Meddelar på måndag hur det gick
    Trevlig helg på er alla!

  • helmin­a
    Äldre 19 Jan 12:46
    #0

    Det börjar närma sig stängning av denna tråden tror jag. Tog på mig att fixa en ny.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2048058.html

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 4