• inezgj

04 augusti 2007

Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
    Augustibrud

• Svar på tråden 04 augusti 2007
  • maljor

jag har inte accepterat det heller utan försöker få henne att förstå hur ledsen hon gör mig men eftersom hon (enligt henne själv) inte skulle bry sig om vi gifte oss veckan före henne så går det inte in =(
    Och byter inte vi dag så kommer det bli så nära inpå varandra *suckar* va fan ska man göra?

• **honey**

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra sådant här mot sin syster! Som man dessutom haft jättebra kontakt med och hjälpt så mycket. Så j-drans ruttet...

Men ett vinterbröllop kan ju bli sååååå fint! Vart bor du? Finns det chans att det kan vara snö? Har alltid haft en liten dröm om att gifta mig på vintern med en massa snö, facklor mm... Inte så snösäkert på Gotland så den idén gick i stöpet ;)

Från o med nu hade jag bara visat min syster kalla handen i alla lägen, finns inte mycket som kan förlåta ett sådant svek...

• maljor

det är väldigt stor snöchans där vi ska gifta oss men i sånt fall är det ju bara 3 månader kvar och jag vet inte om vi hinner på den tiden... det är problemet... och sedan känns det som att det blir tajt med att skicka ut inbjudningarna oxå *morrar* ska ta mitt lilla snack med m2b över hur det blir

• Stefans fästmö

maljor

Gud vad jobbigt, vilken elak syster, eller elakt gjort iaf! Men kan inte ni "ta tillbaka" 7/7 då? Då får ni ju det datum ni helst ville ha, plus att NI gifter er först... Visst lite fånigt, men hon började ju...

Lycka till!

• Zeta-2007

maljor

åååååååhhhhhh vad arg jag skulle va!!!!

Kan inte någon annan prata med henne??
    T ex era föräldrar? Annars får du boka om ert bröllop så ni har det före henne och tala inte om det förrän inbjudningarna gått ut! Hellre ett bröllop i juni, än efter henne säger jag bara *morr*.

Lycka till!

• Melleni (4/8-07)

maljor

Hoppas vekligen att de löser sig. säg i från ordentligt. Vad säger era föräldrar om detta då? Kan inte de prata med henne. Ni har ju planerat eran dag ni och jag hoppas verkligen att ni får den.

Ger dig en kram, du behöver nog det.

• maljor

tyvärr så förstår inte mamma då hon inte har några syskon och inte tycker att det är en så stor dag och pappa har jag ingen kontakt med... däremot så håller alla andra med mig på den här punkten men det hjälper ju inte när hon inte förstår =(

ska vi byta datum så kommer det bli till nu i februari och dit är det ju bara 3 månader så jag vet inte hur det kommer bli... ska ringa och försöka prel boka kyrkan imorrn iaf men hoppas på att hon tänker ta sitt förnuft till fånga...

melleni> tack, det behövs verkligen just nu..

• snäckan80

Maljor-
    Hur har det gått??

• maljor

konfronterade henne igår med att hon borde visa oss hänsyn med att bestämma sig snart och att det var respektlöst av henne att göra såhär mot oss så nu är hon skitförbannad på mig och vägrar svara överhuvudtaget så nu vet vi inte om hon tänker ställa in (som hon hotade med när jag sa åt henne att bestämma sig) eller om det blir den 7 eller 21 =(
    Försöker febrilt få allt klart nu ifall vi bokar om till februari...

visst är det roligt med syskon ibland? =(

• snäckan80

Jo visst är det roligt med syskon. Förstå mig rätt nu, har hon gjort så här innan? Har du någonstans kunnat ana eller varit nervös för att tänk om...? Vissa personer när man funderar visar ju ett visst mönster i vissa lägen, vad gäller beteende.
    Har ni bra kontakt annars?

Tänker på dig.

• maljor

vi har haft jättebra kontakt fram tills nu... och det som är problemet är att hon är dålig på att planera medan jag kanske överplanerar ibland... men hellre det vid såna här tillfällen än att bara hoppas på att det löser sig.
    Har ju försökt hitta en lokal till henne under i stort sett hela planeringen just för att hon inte "orkar" eller "hon vågar inte" osv men annars har det aldrig varit något tillfälle när det har varit sån här planering så att man har kunnat se tendenser åt det ena eller andra hållet.

Tycker inte att det är konstigt av mig att vilja att hon väljer ett datum efter oss eftersom hon inte har något planerat istället för att tränga sig in precis framför oss... och hon kunde åtminstone ha pratat med mig först... det är väl det som får mig sååå himla besviken på henne =(

• **honey**

maljor -

Kan du inte prata med hennes blivande då? Han kanske svarar och lyssnar på dig iaf...

I det här läget hoppas jag nästan på att hon ställer in (taskigt men med tanke på hur hon beter/bettet sig så är det inte synd om henne precis).

• maljor

han har inte ett dugg att säga till om... inte ens färgen på sina egna kläder till deras bröllop får han välja själv så det är nog ganska hopplöst.... vill inte att han ska få skit för nånting han inte kan påverka ändå =(
    Min m2b har försökt prata med henne oxå men hon vill inte svara honom heller..

Vill inte att hon ska ställa in deras bröllop utan hade mer än gärna hjälpt henne ytterligare om hon bara bett om det istället för att boka om datumet (japp sån är jag, vill hjälpa där jag kan även fast folk tycker att jag inte ska).

ja ni... vill bara krypa ner under täcket nu och hoppas att allt är förbi snart =(

•  bruden från småland

hej hopp

hur är de med alla i ruskiga hösttider???

vet inte om jag frågat innan men när ska ni skicka era inbjudningskort

senila jag

• Stefans fästmö

maljor

Stackare, lider med dig... *styrkekram* Hoppas det löser sig för er, snart!

bruden från Småland

Vi har inte bestämt än, men det lutar åt att vi skickar dem i mars, med OSA 4 juni. Sen kommer jag nog säga till typ alla i förväg (de flesta vet redan...) så de kommer ihåg det när de börjar tänka på semestern...

• snäckan80

KOmmer nog skicka våra feb mars med tanke på semesterplaneringar plus att vi har gäster från england så de också har god tid på sig att planera.
    Ska ni göra era själva?
    Vi ska göra det i alla fall. Det blir avsevärd skillnad kostnadsmässigt mot om man beställer vilket är trevligt för budgeten plus att de blir mer personliga tycker jag.
    Har ni några tips på bra papper och stämplar osv i såna fall?

• Stefans fästmö

Jag har köpt klänning!!!! Tjoho!! :D :D Det blev den jag pratade om för några veckor sen, när jag hade provat flera andra klänningar o sen provade den igen så kände jag att det var helt rätt! Och m2b har oxå köpt kläder, en ursnygg frockcoat i brunt!! Vi var så fina tillsammans när vi provade, hans väst o pastrong matchade mönstret på min klänning perfekt...! :D

Vad härligt det känns, det är verkligen en stor sak att bocka av!!

• Melleni (4/8-07)

har glömt bort denna tråd tyvärr

Svar på tråden 04 augusti 2007