04 augusti 2007
Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
Augustibrud
Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
Augustibrud
Ja! 4 augusti här också!
Vi har bokat lokal och kyrka. har kontaktat live band som ännu ej vet säkert om de kan. Gästlistan är klar och inbjudningskorten är nästan klara-skall skriva ut text på inlagan! Tärnor och bestman klart och brudnäbbar klart. Färgtema bestämt, blomarrangemangskrukor inköpta och lite andra dekorationer påbörjade. Menyn är så gott som klar-ej dock klart hur det blir med cateringen som skall stå för vissa delar.
Ja mycket har vi-jag , tänkt på men det är långt ifrån klart. De jag känner som gift sig säger att jag skall ta så mkt som möjligt nu efter hand för det blir alltid körigt på slutet! Lycka till alla!
Jag har insett att det är dags för mig att hitta en klänning, åker från USA den 31 Maj och ska jag ha med mig en härifrån måste den beställas snart..5 månaders lev. ungefär..
Ni får jätte gärna komma med kommentarer ang de här två klänningarn.. Vem gillar ni bäst? Har tyvärr ingen bild när jag provar den första av dem då de inte tillät det i butiken...tyvärr..
www.aza.se/images/stories/rahmanfram.jpg
www.aza.se/images/stories/img_6177mindre.jpg
I kväll ska vi träffa vår toastmaster och madame för att prata igenom lite saker. Skönt att få veta lite hur saker ska läggas upp.
Vi ska också gifta oss den 4/8. Mitt problem är att få min M2B att bli engagerad. Det känns som att han tror att vi kan börja om 5 månader. Jag försöker att inte prata så mycket med honom och kollla mycket själv men ¨nånstans måste han ju bli engagerad också. Hur ska jag göra?? När vi pratar om det slutar det ofta i en ekonomisk debatt där jag blir ledsen och han blir sur. Vi hade världens diskkussion om vigselringen igår där han tycker att det inte behöver kosta så mycket. Jag har tittat på ringar under 10000. Närmare 5-7000 men han tycker det är mycket. Jag försöker förklara att för mig så är det dels en kvalitetsfråga i och med att den ska hålla hela livet plus att den betyder mycket för mig (den betyder inte så mycket för honom utan det är löftena osm gör det). Det kan jag köpa men i ringen ligger ju symbolen för våra löften och det är ju det som är en av de få saker som man bär med sig varje dag som ett minne, bilder visst och så men det har man ju inte på sig varje dag. Hoppas det inte är för snurrigt. Jag blir så ledsen för det känns som att han inte lägger samma värde ei det hela som jag gör. Det är inte en vanlig fet det handlar om som man fixar på ett par veckor. Det är en kärleksfest som man vill minnas hela livet och som man kan berätta om för förhoppningsvis barn och barnbarn och som man kan minnas tillsammans om många om. Hur ska jag få honom att förstå det utan att pusha alltför mycket?? Han tycker att jag pratar alldeles för mycket bröllop men det faller sig för mig naturligt då vi ska på 3 bröllop i december plus där jag ska vara tärna på ett av dom plus att många av våra vänner ska gifta sig nästa år eller året därpå. Försöker förklara även det men det går inte in. Är så ledsen just nu. Sorry var tvungen att ventilera lite.
Har förresten för att knyta an till tråden bokat vigselförättare då vi vill ha en speciell och fixat lokal. Klänningen är även bestämd då min syster ska sy den och har en liten så hon vill ha gott om tid på sig. Det är det som är bestämt. Jag önskar jag hade gjort lite mer men som sagt vill inte stressa honom.
Sorry att det blev lite gnälligt men som sagt behövde skriva av mig. Hoppas vara lite mer uppåt sen för denna tråden vill jag följa.
Kom gärna med tips på hur jag kan involvera honom på ett diskret och icke påtvingat sätt.
Lycka till ni andra i er planering. Är det någon förresetn här som ska gifta sig i Skåne?
snäckan80
Ja du det är inte lätt att få killen intresserad. Min kille tycker med att jag pratar för mycket om vårt bröllop men vi tjejer är ju så:)
Jag försöker få killen att delta lite genom att låta honom komma med lite ideer. Lyssna till vad han tycker. Vi har kommit överens om att kolla runt lite tillsammans på hans kläder men han ska få avgöra själv och de får bli en överraskning till mig vad har väljer. de fick honom att bli mer intresserad i alla fall.
Men när de kommer till mig så tycker han att de är upp till mig men vi har lagt en budget på hela bröllopet som jag får följa efter:)
De är svårt att ge tips eftersom alla killar är olika. Och tyvärr är vissa killar inte alls intresserade. Då får man väl försöka se de positiva med det. man får man precis som man själv vill:)
snäckan80
Stackare, känner verkligen igen mig i dig! Vi bestämde datum redan i januari så jag har gått o tänkt på det läääänge, men det är först nu i höst som min m2b har blivit mer intresserad, o fortfarande måste jag "tjata" på honom för att vi ska bestämma nåt...
Det är svårt att ge råd, men förklara för honom att det trots allt är mycket att planera o göra, och att om ni inte börjar i god tid, så kommer ni får stressa på slutet. Kanske han ändå känner att det är bättre att ta det lite pö om pö än att "vara tvungen" att göra mycket på slutet?
Sen tror jag det är bra att prata om vad för fest man vill ha - handlar det om att han egentligen inte vill ha så stor fest, eller tycker han det är ok att du bestämmer allt? Kanske han tycker det känns bra om du sköter alla planering o bara meddelar honom - då måste du fundera på om det är ok för dig, o isåfall köra på det.
Försök få honom att åtminstone sätta sig ner så ni kan lägga upp de stora planerna, antal gäster, grov budget, typ av fest, etc. Sen är det lättare för dig att utarbeta förslag som du kan lägga fram för honom. Så har vi gjort, att jag kollar upp alternativ o presenterar några olika för honom, o så bestämmer vi tillsammans. Min m2b känner inte för att kolla upp alla olika alternativ, men han vill vara med o bestämma på slutet. Så det funkar för oss.
Lycka till, hoppas det går bra! Skriv gärna här o berätta, så kan vi diskutera tillsammans! Det är det som är så bra med BT... :)
snäckan80
du vet karlar min har inte heller varit så villeig för planering men nuhar jag fått fart på honom igen :)
hur går de för er andra då??
har ni valt klänning?? i växjö är de 16 v levaranstid så snart får man vääl börja kika runt, är fortfarande i dilemat om jag ska hyra eller köpa klänning..
hur gör ni??
Vi är helt överrens när det gäller festen. Vi ska ha en stor kärleksfest där alla känner sig bekväma ooch det ska inte vara stelt. Vi ska tex ha buffé som ett mingeltillfälle, vi ska inte ha tårta för ingen av oss är inga efterrättsmänniskor utan vi ska ha chokladfontän med frukter istället. Vi ska vara i hans mammas och styvfars sädesmagasin som är i ordninggjort för konstutställnngar osv. Så det ska vara ganska enkelt och avslappnat, det är vad vi vill och där är vi överrens. Vi har sagt att vi ska sätta oss på tisdagoch göra en grovbudget för att ha något att gå efter och där man kan se vad man kan stryka eller skära ner på. Det är bara det att jag kan knappt ta upp något förslag för han tycker jag är en hysterisk bridezilla då men det är ju det jag vil undvika genom att kolla upp och vara ute i god tid i och med att jag inte vill yra omkring hysteriskt i slutet. Jag vill inte ha ett gigantiskt bröllop det är inte det jag säger utan jag vill ha ett bröllop som passar oss och som vi kan minnas med glädje men han tar det som att jag vill ha det precis som i alla bröllopstidningar. Där letar man ju bara inspiration.
Sen är det nog ringen som är känslig för mig också, att den betyder så olika saker för oss. Han säger att i och med att jag vill ha en så dyr ring så kan han lika gärna ge mig visakortet ellr 7000 i handen. Nu har jag som sagt inte tittat jättemycket men dom som är i min stil ligger runt 5-7000. Jaja jag behövde nog ventilera och tack så mycket för att ni orkade läsa allt. Hoppas vi kan ta det lugnt och sakligt på tisdag. Detta grälet skedde när vi skkulle fira vår 1 åriga förlovningsdag vilket säkert spädde på min ledsamhet. Jag vill ju att det ska vara kul att prata bröllop inte att det ska kännas som en börda.
Tack igen för att ni orkar läsa.
bruden från småland
Jag har köpt min, kostade mindre än att hyra. men de beror på vilken klänning man vill ha. kolla runt vad de kostar att köpa och hyra så ser du. ibland kan man ha tur att hitta klänning på rea.
Melleni
jag funderar på att köpa vill bara ha en enkel klänning