04 augusti 2007
Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
Augustibrud
Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
Augustibrud
bruden från småland
Då lönar de nog sig att köpa. ring runt och kolla så får du se.
Snäckan80
Min blivande har förklarat att han är rädd för att bli trött på att planera om vi sätter igång redan nu med full fart. Däremot håller jag på en del och blandar in honom när jag behöver hans hjälp. Bara häromdagen så var det ju "bara" 9 månader kvar och då tror jag att det gick upp ett ljus för honom att det är dags att sätta igång snart... Samtidigt vill ju inte jag heller göra honom trött på bröllopsplaneringen långt innan bröllopet så det är ju en ganska svår balansgång..
Problemet med ringen är ju svårare tycker jag, priserna du nämner är ju inte särskilt höga tycker jag.. Kanske kan ni kompromissa om det. Det finns kanske någon post i budgeten som du kan tänka dig att sänka för att kunna köpa ringen som du vill ha?
Vi ska också gifta oss i Skåne. I Hovs kyrka utanför Båstad.
Du skrev om chokladfontän med frukt. Det låter jätteintressant! Hur funkar det? Vad kostar det? Har du koll på det redan?
Lycka till med mannen...
Melleni (4/8-07)
ska göra de har jag tänkt..
vem tar ni med er när ni provar klänning
jag tog med min killens lillebror tjej.
kolla in vilken bra sida
www.itek.se/allshops/kat/069.html
Nu har jag köpt klänning!!!! Känns lite nervöst....men bra också.
Tyvärr fanns den klänningen jag ville ha bara på den affären som det var minst servicemedvetna på..
Gudinnan
Vad roligt!! Jag provade en underbar klänning igår, tänker mycket på den just nu... Det var bara andra affären jag varit inne i så det känns lite tidigt att bestämma sig helt, men den var väldigt fin o på rea!! Fanns en ursnygg frockcoat till m2b oxå på rea... Vi ska in om några dar igen o kolla några andra affärer, o helst bestämma oss rätt fort så de inte hinner försvinna! Vore ju perfekt o hitta på rea...
Melleni & Bruden från Småland
Vi kolar faktiskt tillsammans, ska inte vara hemliga med vad vi har köpt. Jag vill gärna ha m2b som smakråd, han har så bra smak, o jag vill ju att han ska tycka klänningen är lika vacker som jag! :) Sen ska han inte ha klassisk svart kostym utan ljusare, o så känns det viktigare att vi matchar varandra. Så därför letar vi tillsammans. Annars skulle jag ta med min syster eller en bra tjejkompis som säger vad hon tycker!
Tack för alla svar. Tog tag i det i söndags kväll och förklarade lugnt och stilla varför jag tycker det är bra att vi börjar göra en grov budget och kolla upp eventuella alternativ och vad de kostar. Just för att se om det är ekonomiskt möjligt och om det är något soom vi kan skära ner på eller om vi överhuvudtaget behöver det. Han förstod och vi ska sätta oss ikväll. Sa även att jag inte vill känna att jag är jobbig när jag frågar om olika alternativ då det ska vara kul att planera dagen då det faktiskt är en dag som vi ska minnas med glädje och att det är en av de viktigaste dagarna i ens liv. Han lyssnade och förstod. YES! Däremot får jag nog lite mer problem med ringen men hoppas vi kan diskutera det på samma sätt ev ikväll.
Annika75.
Chokladfontän är en minifontän som man grovt beskrivet stoppar in chokladblock i som smälter och så rinner det som i en vanllig fontän ungefär. Sen kan man ha pinnar typ grillspett som man tar frukt på och doppar i den smälta chokladen. Vet ej exakta priser (vi vill hyra en). Man kan köpa på ebay vilket en del här på BT verkar ha gjort men det blir rätt dyrt då de flesta kommer från USA och då blir det frakt och ev en sån adapter. Skall se om det finns någon cateringfirma el restaurang som har det som man kan hyra av. Kanske ett chocolaterie.
vi ska gifta oss borgelrigt vid Vombsjön på en strand som det ser ut idag och ha festen i Vollsjö.
För chokladfontän
Kolla in
www.chokladfontaner.se
snäckan80
Vad roligt att höra! Hoppas det går bra ikväll då! Bra gjort att förklara det lugnt o sakligt, det är inte det lättaste när känslorna strömmar! Vi ahde oxå en diskussion i söndags just, jag vile kolal musik o han vilel kolal på fotboll, suck... Men han förstod iaf att det är bra att komma igång snart o att det är jobbigt för mig när han verkar prioritera fortboll framför vårt bröllop... Så igår kollade vi på kläder, som ni ser ovan! :D Vi sa att det o mat känns viktigast att bli klara med så vi ska satsa på det nu, sen ta en sak i taget... Tror det är bra oxå, att beta av en sak i taget o inte försöka göra allt på en gång.
Stefans fästmö
funderar oxå på att ta med min m2b när jag ska kika.. vi ska fotograferas innan kyrkan så han får ändå se mej innan vigseln så har han bra smak..
får väl se hur jag gör de näsrmar sig tills jag ska välja