04 augusti 2007
Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
Augustibrud
Vi ska gifta oss om lite mindre ann 10 månader.. 04 augusti ar den stora dagen.!! Vem mer ska gifta sig då?? Hur långt har ni kommit med planering?
Augustibrud
jo det tycker jag oxå och hon tycker att jag är löjlig för att jag blir ledsen när hon planerar att göra detta =(
maljor
Va tråkigt för dig. Kan du inte prata med henne då? Kan hon inte gifta sig efter er eftersom ni redan har planerat denna dag?
hon vägrar lyssna på mig. Dessutom vill hon ju gifta sig före oss eftersom hon har stulit en hel del ideér från mig så att ingen ska tro att hon har gjort det utan att det är vi som härmat henne...
Är så elakt.. har ju kommit på ideér på hur deras trycksaker mm ska se ut. Har letat fram saker som hon har velat ha (underkjol, tiara, olika klänningar) men hon vill ha MIN tiara och hon har tom velat låna saker som vi har köpt!!
Hej tjejer!
Här är en 070804 brud till :) Kull att se en tråd om vårat datum som är igång :)
Tja, trodde vi hade rätt mycket fixat men verkar som många är längre komna i planeringen än oss.
Saker som är klara:
Klänning (bställd, kommer i januari)
Underkjol
Smycken
Tiara utkikad men ej inköpt, samma sak med slöjan
Mannens kläder bestämda, han e otroligt snygg i frack så det blir det :D
Bokat restaurang, klurar på menyn och vinval
Kyrkan bokad
Frisör bokad x2, vet inte riktigt vem jag vill ha än
Brudbukett vald men får se om man har råd med den
Färgtema klart, håller på med inbjudningarna så smått
Gästlistan nästan helt klar
Budgeten lagd, dock lite dyrare än vad vi räknat med från början så nu ska vi försöka skära ner den lite. Väldigt svårt det där, har redan skärt ner på vissa kostander såsom hemgjorda inbjudningar mm
Band prel bokat, visste inte när de skulle ha semester nästa år. Lite komplicerat att gifta sig mitt i högsäsongen :)
Nu hade vi ett budget möte igår. Puh vad dyrt det blev. Ändå har vi lokal och klänning som vi inte behöver betala för. Plus att bröllopsresan inte är inräknad. Får nog ta en weekend och åka på honeymoon som en årsdag eller nåt. Ett problem är också att det blev fantastisk mycket gäster och då har jag ändå skurit lite. Strax över 100 gäster och 6 barn. Jag tycker det är mycket men inte min m2b han vill att så många som möjlligt ska vara med.
Vi får nog se över den en gång till men det är skönt att ha en bufget i alla fall. Har nu fixat toastmaster och toastmadame också. Skönt.
maljor- hade ni beslutat er för bröllop först? Dålig stil tycker jag. Extra dåligt att stjäla era idéer.
Vad säger hon om det? När fick ni reda på det?
maljor
Ush vad arg jag skulle va, Inge illa menat men vad har du för en syster. Så gör man bara inte.
vi bestämde samtidigt först att vi ville gifta oss den 7/7 utan att den andra visste om det så när syster berättade att hon skulle gifta sig då så sa ju jag självklart att vi hade planerat det datumet oxå.
Men så ville hon väldigt väldigt gärna ha det datumet så då bytte vi till den 4/8 (efter att först ha frågat så att det var ok trots att det är en månad emellan).
Jag har tjatat och tjatat på henne nästan hela året om att hon måste börja boka eftersom hon har väldigt specifika krav (den lokalen har ful utsida så den vill jag inte vara i etc) men så har hon skitit i det ändå fram till förra veckan. Nu är allt fullbokat så då bokar hon den 21/7 istället utan att fråga mig vad jag tycker om det trots att hon vet att vi har allt bokat (allt från kyrka till trubadur).
Igår eftermiddag ringde hon och bara sa "bara så du vet så har vi bokat den 21 nu eftersom jag inte har hittat nån lokal än den 7". Förklarade då för henne att jag inte ville att hon skulle gifta sig så nära inpå vårt bröllop eftersom stordelen av gästerna kommer vara på båda bröllopen. Tyvärr så skiter ju hon i det och nu vägrar hon säga om det verkligen blir den 21/7 eller om hon tänker ha kvar sitt planerade datum den 7/7.
Blir det den 21/7 så vill vi nämligen byta till nu i februari men det börjar bli lite brådis i sånt fall *suckar*
Varför ska hon vara så elak när jag har försökt hjälpa henne i snart 1 års tid med planeringen (även om hon inte har lyssnat på mina råd)?
maljor -
Gu va tråkigt. Särskilt när det är ens egen syster. Tycker du allt kan ställa ett ultimatum till henne, att meddela vilken dag det blir senarst den... så att ni kan ändra ert datum i så fall. Att ha två bröllop inom samma familj på två veckor måste väl ändå hon också förstå inte kommer att fungerar så bra.
Hade det varit min syster som gjort det din syster gör mot mig hade jag nog "svartlistat" henne för ganska lång tid framöver...
hon bryr sig inte ett dugg om det där... sa att vi tom fick fundera på om vi tänkte komma på hennes bröllop om hon gör såhär mot mig och hon har fortfarande inte hört av sig till mig. Känns jobbigt att det ska behöva gå till såna saker när man har haft kontakt varje dag fram till nu =(
ska höra med m2b ikväll när våra gäster har gått hem om vi ska boka om allt så jag kan göra iordning inbjudningskorten eftersom det bara är 3 månader kvar sånt fall...
känner mig så fruktansvärt sviken av min syster när jag har lagt ner hundratals timmar på att försöka hjälpa henne samtidigt som jag har planerat mitt eget bröllop =(
maljor
Kommer ihåg att du har nämnt om din syster på tråden förut. Jag tycker det är väldigt tråkigt. jag hade bara inte accepterat det. Bröllop är trots allt något väldigt stort och ni har valt och planerat er dag efter era önskningar de ska ingen få förstöra tycker jag. Ush vad arg jag skulle ha varit. Eller jag känner mig lite arg på rikigt faktiskt. ush fy fan...