6 oktober 2007
Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...
Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...
Haha, skojig beskrivning!
Jag har inte börjat kolla på klänning än så jag har väldigt dålig koll... Tänkte ta det efter jul och nyår.
Vi ska gifta oss i Västerlanda kyrka (typ vid Lilla Edet) och ha festen på Thorskogs slott. Bor du oxå i Gbg?
Japp, sen några år tillbaka. Kommer från mörkaste småland egentligen.
Vi ska gifta oss i Tyska kyrkan nere vid Brunnsparken och ha festen på Hotell Kusten i Majorna. Det ska bli kul.
Har ni kommit på något kul ställe att åka till på bröllopsresa? Har hört att det inte är så kul väder på vissa ställen just i oktober (orkaner och dylikt)
Va kul med nån mer från Gbg!
Vi bor strax intill Tyska kyrkan. Fin utifrån, men har aldrig varit inne. Slår rätt irriterande på natten dock
Hur många har ni tänkt bjuda?
Om du har provat klänningar redan så kanske du har koll på några bra affärer i Gbg? Känns som det nästan finns FÖR många!
Har inte funderat på resmål än. Vet inte om budgeten har råd med nån långresa och har pratat lite om att bara önska sig nån liten resa av våra föräldrar. Men samtidigt kanske man ska passa på när man väl har tillfälle.
Preliminära listan ligger på 74 pers. Vi får se hur många det blir.
Jag har varit i butikerna på linnégatan och de två på vasaplatsen. Särskilt den ena på vasaplatsen (vid hållplatsen) tyckte jag var bra. Väldigt trevliga expiditer och snygga klänningar. Mycket till uthyrning också.
Vi kommer bjuda ungefär lika många.
Får kolla in affärerna efter nyår! Har dock inte bestämt om jag ska gå med pojkvännen eller kompisarna...
GOD JUL på er föresten!
Saffranin
Äktenskapsförord skrivs mellan 3-5 månader innan själva dagen om jag kommer ihåg rätt. Vi kommer nog göra det men det har andra skäl än det vanligaste. Vet du vart man gör detta möjligtvis?
malin&eric
Hejsan och välkommen till tråden!
Passar på att önska God Jul och Gott Nytt År! :D
Tack tack,
God Jul och Gott nytt till alla!
Vi sitter och bläddrar i resekataloger och försöker hitta något trevligt resemål till vår bröllopsresa.
Vart ska alla andra åka?
Hejhej! Ny i månaden! Vet inte än vilket datum...bara att i vill ha ett höstbröllop. Men hjälp vad alla verkar ha kommit långt...får lite panik nu :/
en oktoberbrud a la 2006 glider in:
Andie - jurister hittar du bland annat via banken som kan hjälpa dig med privatjuridisk rådgivning. Vi fixade äktenskapsförord genom Föreningssparbanken/Swedbank. Smidigt och enkelt. 1850 spänn kostade det tror jag, inklusive allt.
Tackar Viktualia! Bra att få tips vart man ska vända sig...
Välkommen Cahe! Ingen anledning att bli stressad! Dels är det faktiskt LÅÅNG tid kvar och dels har vi nog inte kommit så långt som det verkar, i a f inte jag
Var ska du gifta dig? Kyrkligt el borgligt och vilken typ av festlokal?
Malin&erik
Har inte bröjat kolla på resor än. Vet inte om man ska satsa på en långresa eller ta en kortare när man redan lagt massa pengar på bröllopet och en längre senare.
Saffranin, Det börjar kännas sätt ok nu, min m2b o jag har pratat o funderat en massa nu i veckan på hur vi vill ha det så planerna börjar ta form! Vi ska gifta oss kyrkligt men har inte riktigt koll på lokal än. Är sedan 6 månader i USA men jag åker hem om en vecka så då får jag sätta fart på allvar =)
Gott Nytt År till alla!!