• Bruden i Vasastan

6 oktober 2007

Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...

• Svar på tråden 6 oktober 2007
  • Andie

Saffranin
    tja barn kommer när dom kommer inget vi inte har planerat för men man vet ju aldrig.
    Och klänningen, jag har köpt toppen från Ellos finns bild på vår bröllopssida och kjolen har jag frågat om en vän kan sy eftersom hon är sömmerska. Kollade i affär men då skulle den kosta 7000:- och min klänning kommer gå på typ 700:-. Alltså ett riktigt kap!
    Och utsmyckning av lokalen tja jag behöver tips på hur man kan göra fint för vår lokal rymmer 300 pers och ser kanske inte allt för trevlig ut. Och vi vill ha mer än bara dukningen och blommor. Har ni funderat över detta och har tips?

Idag är det iaf 308 dagar kvar tills vi gifter oss

• Heidi L

Letar efter klänning då o då,på nätet i affärer hmmm det är svårt.Men får försöka hålla uppe modet det kommer väl !

Vad det gäller utsmyckning av festlokalen vet jag inte försöker hitta tips o ideer, mer än bara blommor o ljus, kommer någon av er utsmycka även typ stolar??

• Andie

Heidi L
    Jag vet att det har pratats i andra trådar om stolutsmyckningar. Tex att man hyr klädsel till dem som man trär över. Och på köp&sälj finns det en tjej som säljer sina som de hade på sitt bröllop. Men oftast brukar det ju vara någon form att typ rosett i färgtemats färger.
    Vi kommer dock inte att vara så avancerade. Men jag vill pynta lite i taket eller nåt sånt eftersom det inte ser så trevligt ut...

• Saffranin

Andie: Verkligen billig klänning! Lyxigt att känna en sömmerska. Blir ju oxå mer personligt... Jag tänkte nog hyra klänning och därmed försöka få det billigare.

Vår lokal för middagen är ett orangeri som sitter ihop med slottet och är rätt fin utan utsmyckningar så jag tror vi nöjer oss med blommor och dukning. Rätt lagom stor oxå, för 150 gäster och vi är ca 80.

• Andie

Saffranin
    Tja min klänning kan ju bli ännu billigare oxå, beror på om man kan fynda på tyget. Vilket jag hoppas lite på. Jag vill inte ha någon prålig klänning utan en stilren och enkel.

• Saffranin

Hejsan tjejer!

Händer nåt i bröllopsplaneringen?
    Vi ligger lågt över julen, men sen ska jag nog börja kika lite på klänningar. Spännande!

Försöker oxå övertala sambon att vi ska heta mitt efternamn framöver. Vet inte riktigt vad han EGENTLIGEN tycker dock för han skämtar bara bort det.

Funderar oxå på äktenskapsförord. Nån av er som ska skriva sånt? När måste man göra det och hur gör man då?

• malin&eric

Hej hej,

Kul med folk med samma datum. Ska nog sy upp min klänning i thailand. Någon som vet något om det?

• Saffranin

Välkommen Malin&Erik!

Hur långt har ni kommit i planeringen? Var ska ni gifta er nånstans?

Vi gifter oss runt Gbg och har bokat kyrka och festlokal, skrivit gästlista och lagt budget, bestämt toastmasters och tärna samt en kompis som ska sjunga. Letar efter den perfekta låten till henne och har gjort ett utkast till inbjudningskorten.

Har ingen erfarenhet av att sy upp kläder i Thailand, men man hör ju att folk gör det hela tiden och verkar nöjda! Skönt att kunna få det precis som man vill, men ändå billigt! När ska ni dit? Vet du redan hur din klänning ska se ut?

• malin&eric

Wow, ni har verkligen kommit igån. Vi bokade lokal i förra veckan och ska boka kyrka imorgon. Var ska ni vara?

Preliminär inbjudningslista är skriven och tärnor och marshalkar utsedda men sen så har vi inte kommit så mycket längre. Jag har varit och provat lite klänningar och kommit fram till ungefär vad jag vill ha. Det är svårt tycker jag. Vad ska du ha för klänning?

/Malin

• malin&eric

Och så glömde jag ju såklart att svara på hälften...

Vi ska till Thailand nu över jul och nyår (mamma fyller 50). Jag vill ha en tvådelad klänning med fyrkantig halterneck (typ tubtopp med halterneck på) och sen en kjol med mycket släp. Har kärat ner mig lite i "marängkjolarna" där tyget är uppdraget och veckat på många ställen, men vi får se. Jag har ganska begränsat modellval eftersom jag är 2 storlekar mindre i midjan än överallt annars. Blir lätt "puffig och alldeles för mycket bröst"-effekten. Provade en hjärtformad tubtoppsklänning. Huja!!! Typ "tager du dessa bröst...?". Inte riktigt vad jag vill ha i kyrkan...

Svar på tråden 6 oktober 2007