• Bruden i Vasastan

6 oktober 2007

Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...

• Svar på tråden 6 oktober 2007
  • Saffranin

Hejsan!

Har legat rätt lågt med planerandet ett tag. Än så länge bara bokat kyrka, festlokal, bestämt toastmasters och tärna samt ungefär hur inbjudningskorten ska se ut (det blev hemmagjorda efter en del velande). Funderar oxå fram och tillbaka på vilka solosånger man ska ha i kyrkan, men jag lyckas aldrig hitta den där helt perfekta låten. Förslag?

Är det nåt annat man borde börja fundera på?
    Kläder och sånt har jag verkligen ingen koll på alls så diskussioen så det där med jacka/paraply känns väldigt långt borta.

• Saffranin

Föresten, Andie, suverän hemsida!!
    Får lite prestationsångest

• Heidi L

Hej !
    Jaa just nu har vi inte gjort så mycket, det vi har gjort är bokat kyrkan o festlokalen, kollat lite på kläder men det är bara så himla svårt tycker jag, planerat inbjudningskorten vi kommer göra dem själva, sen har vi tittat lite på bordsdekorationer försökt tänka ut vad man ska ha på borden osv. Just nu känns allt lite svårt står lite still. Tärnan är ordnad men inte marskalken har inte frågat han än.
    Har ni föresten pratat med era föräldrar än??Vet släkterna om att ni ska gifta er?? Våra vet inte om det än:) hjääälp känner jag lite. Ser inte riktigt fram emot att prata med mamma om vilka som blir bjudna osv.Vi tycker nog olika i den saken=(

Tack för tipsen tjejer om det nu skulle regna =)!!

• Heidi L

Glömde skriva en sak vilken fin hemsida ni har Andie!

• Saffranin

Hej!

Heidi L
    Vi har berättat för våra föräldrar och typ alla andra oxå när det blir. SÅ svårt att inte säga till folk när man tänker så mkt på det själv. Tänkte dock försöka hålla lokal och sånt hemligt tills inbjudningarna skickas ut.

• Andie

Saffranin : Väl en låt som betyder mycket för er. Tex första låten ni hörde eller dansade till osv. Välj en låt som är personlig för just er.
    Tackar! Sidan uppdateras som sagt ganska ofta (kan bero på att jag är internet freak, ops sa jag det högt )

Heidi L
    Vi behövde inte prata med min m2b´s släkt de fick reda på att vi bokat kyrka ändå, lite snopet så där men det gör inget. Fast det har redan blivit lite rabalder vem som sak bli bjuden och inte. Och det konstiga är att inte ens vi är helt 100% i den frågan... Folk och bröllop går inte ihop som det verkar....
    Men vi har sagt det till våra föräldrar och det var lixom inget chock besked för dem att vi ska gifta oss. Har egentligen bara fått en negativ respons och det är från en internet-vän som verkade tycka att det gick lite fort mella oss...
    Och tackar, kul att du gillar sidan!

• Saffranin

Hoppsan, hittade nästan inte tråden... dags att vara lite mer aktiv kanske.

Andie
    Problemet med låtar är ju att det måste vara en låt som är lätt att sjunga oxå (vår kompis ska vara solist) och ingen av "våra" låtar är tyvärr så lättsjungna. Har ni bestämt vad ni ska ha?

• Andie

Saffranin
    Om killen vi vill ha som solist hör av sig till min m2b så blir det en musiker & gymnasiekompis, (m2b är utbildad musiker) Så vi kanske har lite större utval på låtar vi kan välja, då lätt el. svår sjunget inte är lika stort problem för vår del.

Angående låtar så har vi några på lut. Några som betyder saker för oss & som jag tycker har fina texter. Vi är alternativa rockers så det lutar mot en låt som heter Today men en amerikansk kille som jag inte kommer på vad han heter just i skrivandes stund.

Vad ska ni ha för musik stil i övrigt på bröllopet/festen?

• Heidi L

Hej! Tänkte höra med er har ni någon bra tips på vart vara på bröllopsnatten i Stockholm??? Gjärna ett rum med jacuzzi eller liknande!! Hoppas det går bra med er annars!!!!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden 6 oktober 2007