6 oktober 2007
Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...
Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...
Hejsan!
Andie
Skumt att folk räknar med att bli bjudna och till och med kommer med antydningar om det! Svårt att komma på nåt bra svar... vilka var det som frågade? Gällde det dem själva eller andra gemensamma vänner? Om det inte gällde dem kan man väl säga som det är? Folk måste ju kunna acceptera att inte bli bjudna.
Min tänkta tärna bor i Stockholm och verkade inte bli så jätte-överväldigad över att jag valde henne. Sen jag sa det har vi inte pratat om det alls och det känns lite konstigt. Känner att jag kanske borde ha valt nån annan, men det är ju lite svårt att ändra sig nu. Tror jag kommer att kolla på brudklänning med min m2b, låter skoj att göra det med sina tärnor dock... kanske borde tänka om?
Som jag skrev där uppe så är jag 26 år, läkare och bor i Göteborg. Har varit förlovad med min sambo sedan 17/7. Först att gifta oss i gänget och ingen av oss har ens varit på nåt bröllop.
Saffranin
De som frågar och halvt tjatar är en kompis till min svägerska, hon är lite halv knepig och tror hon är en del av min m2bs familj på nåt sätt. Hon är bara jobbig. Har hänvisat henne till vår bröllops sida där det står ett svar på denna fråga som jag och min sambo har knåpat ihop.
De som gör antydningar är min arbetskamrater... och dem funderar vi på att bara bjuda till vigseln hur som helst grejjen är ju den att en tant tror hon ska få vara med på middagen... För visst jag har pratat lite bröllop på jobbet... men mest bara för att de frågar...annars försöker jag ju undvika det så mycket som det går...
*suck* och det är ju hela 366 dagar kvar idag! Och de har redan börjat?! Hur kommer det att bli när det är 6 månader kvar?
Hej ! ursäkta dröjsmålet men nu något är jag här i alla fall, har fått boka kyrkan nu!!!!! e såååå glad, vi hade två kyrkor som vi hade spanat in, den första vart inget med, de kunde inte lova förrän i mars, april om vi skulle få kyrkan så vi tog inte den.
Jag o min gubbe kommer från värmland men ska gifta oss i stockholm, släkten o familjerna bor där nästan alla i alla fall.=)
Heidi L
Varifrån Värmland? Jag är från Karlskoga från början. Kul att ni bokat kyrka föresten! Känns mer på riktigt då!
Andie
Faktiskt rätt ofattbart att folk tänker så. Jag räknar inte ens till 100% med att bli bjuden på bröllop till de allra närmaste. Man vet ju aldrig hur litet bröllop nån tänkt sig.
Välkomen hit Heidi L!
Saffranin
Som sagt folk verkar bli som galna när det är bröllop på g! Fattar det inte. Och jag gillar inte att behöva säga nej, just nu kan jag ju säga att vi inte har kommit så långt... trots att jag i mitt huvud är ljusår där ifrån!...
tjejer idag är det 365 dagar kvar!!!!!
:d :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d
hej
jag joinar er tråd. hade funderat på 27 oktober, men 6 oktober kanske det blir
Jag bor i stockholm men ska gifta mig i hemstaden Östersund. Vi har faktiskt redan satt en budget. Vi har två sparkonton som vi ska slå ihop och ha som budget. Sen får vi anpassa oss efter den
hur långt har ni kommit i planeringen?
Vi ska gifta oss borgerligt i rådhuset, och för tillfället letar vi festlokal.
Saffranin
japp håller med=) sen var det det att vi hade redan bokat festplats så det började kännas lite jobbigt på något sätt=)men nu är det .Jag är föresten från årjängstrakten.
Andie
japp det var ett ÅR kvar i går ooooo vad man längtar!!!!
välkommen Jämtlandstaus !
Vi har en sparkonto till bröllopet är inte helt klara med.har satt en buget på ett ungefär. Vi kommer ha ett kyrkligt bröllop har bokat kyrka o festlokal.Hoppas att det går bra med festlokal letandet!!
Välkommen Jämtlandstaus!
Hur mkt har ni räknat med att bröllopet ska kosta? Läste nån annan tråd om det och insåg att vi kanske svävar helt i det blå... Har satt en budget på 180 000 (80 gäster). Bruden i Vasastan, ni ska ju oxå vara på ett slott. Vad tror ni att det kommer att gå på?
Heidi L - tackar -)
Saffranin - vi har satt en budget på 65000kr för ca 80 personer ink allt utom resa. Vi hade väl egentligen från början tänkt ha budget på mellan 80-100. Sen kom en liten dotter emellan och vi känner att det finns mycket annat att lägga pengar på. Vi kommer gifta oss i Östersund (min hemstad) där det är lite billigare med lokaler och i viss mån det mesta.
Vi kommer nog ha varmrättsbuffé med sittande förrätt och efterätt om nån förstår vad jag menar. Vi kommer åka till tyskland för att köpa vin och öl och sprit, och jag hoppas på att kunna hitta en sjysst klänning begagnat eller på rea.
Jag jobbar dock som produktionsledare, så planering och budgetering är mitt gebit, och jag har otaliga tryckkontakter och andra duktiga leverantörer, så jag hoppas på att kunna utnyttja dom lite