• Fru The

Vår dag 070707... #4

Försökte skriva i våran tråd, men den var stängd för svar, så nu öppnar jag en nu. Välkommen alla gamla som nya bekanter!

• Svar på tråden Vår dag 070707... #4
  • Lillstumpan

glad tjej: Var har du beställt den?

• Fru The

jo det är en del att göra efter nyår! Vårt första och mest besvärliga problem är väl kyrkan. Inte kyrkan i sig, utan personalen som inte vill medverka i en homo-välsignelse. Inte ens vaktmästaren är villig att öppna kyrkan!!

Så just nu är vi verkligen glada att vi har en annan präst som tar hand om vår konservativa församling i vårt ställe.. Man undrar smått vilket århundrade man lever i förstås.

Som lesbisk möter man på mycket strider... Börjar vänja mig och ibland är det riktigt kul!

• glad tjej

lillstrumpan:

Jag beställde den på melly.se. Det är en tjej som gör handgjorda smycken. Om du går in på sidan så ser du min tiara, modell 0306.

The:
    Vad tråkigt med sådana fördomsfulla människor.

• La Joya

Hej The!
    Jag är en heterosexuell tjej som inte förstår att vår värld inte kan fatta att kärlek är kärlek oavsett vem som älskar vem! Vi är många som bryr oss, kanske i det tysta, men kämpa på så mycket du orkar. Jag är med i din och andras kamp för det som är på riktigt. Känner inte så många lesbiska men desto fler bögar. Jag håller med om din undran när det gäller vilket århundrade vi lever i. Stå på dej, jag är en av dom som tycker att kärlek är det viktigaste oavsett vilken typ. Och dessutom: Är inte kärlek alltid kärlek?!
    Kram från Soffan

• blåpärlan

Hej.

Jag hänger med på listan om det är ok.

Stockholm:
    carina6, Västerhaninge kyrka 15,00
    helenrik, Hässelby villastadskyrka 15.00
    Lasky, Stadshuset 15.30 eller i Österåkers kyrka( vi har inte bestämmt oss)
    Anmaria, Hammarby kyrka 14:00

Kungälv:
    The, Ytterby kyrka 15.00

Dalarna:
    Dalabrud -07, St.Skedvi kyrka 14.00

Jönköping:
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Malmberget:
    BlivandeFruFrida, Allhelgonakyrkan ca.13.00

Eskilstuna:
    Blå Pärlan,Torshälla kyrka 16.30

• glad tjej

Nu har jag äntligen fått boka tid i kyrkan så nu kan jag också skriva med mig på listan.

Göteborg:
    glad tjej, Älvsborgs kyrka 15.30, fest på varmbadhuset.

Stockholm:
    carina6, Västerhaninge kyrka 15,00
    helenrik, Hässelby villastadskyrka 15.00
    Lasky, Stadshuset 15.30 eller i Österåkers kyrka( vi har inte bestämmt oss)
    Anmaria, Hammarby kyrka 14:00

Kungälv:
    The, Ytterby kyrka 15.00

Dalarna:
    Dalabrud -07, St.Skedvi kyrka 14.00

Jönköping:
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Malmberget:
    BlivandeFruFrida, Allhelgonakyrkan ca.13.00

Eskilstuna:
    Blå Pärlan,Torshälla kyrka 16.30

• Lillstumpan

glad tjej: Den är jättefin!!!!!!

The: Stå på dig!!!! Jag har många vänner som är lesbiska och de har problem med en massa saker i samhället. Det gäller att stå på sig. Min storebror är homosexuell och jag vet hur jobbigt han har det.

God jul

• Fru The

Tack alla!!

Jo, står på oss gör vi. Men det är jobbigt och energikrävande med alla strider över allt. Den som påstår att man är homosexuell för att man vill ska verkligen fundera. För vad gör att just jag i så fall vill möta fördomar och strider överallt? Det räcker ju bara säga att man är sambo och få frågan om vad HAN heter...

Om ni vill ha ett tips, så fråga i så fall om den ni träffar har en partner, eller vad heter DEN? Lämna små och lite obetydliga dörrar öppna så lämnar ni också utrymme till andra att vara den de är.

För det hade varit skönt att för en dag slippa rätta alla HAN till HON när jag säger sambo. Lika skönt att inte ens behöva säga sambo, utan flickvän. Och dessutom innebär inte min sexualitet att alla kan fråga ut hur/vad jag gör i sängen!!.. *suckar djupt*

Trött på hetero-normen!

Förlåt!.. Behövde bara spy lite.. Oftast har jag väl rätt bra, men enkelt är det inte.

• Dalabrud-07

Åh, är så glad! I går berättade mina föräldrar att dom vill hjälpa till, ekonomiskt, så vi får det bröllop med fest som vi vill ha.
    Detta var definitivt inget vi hade räknat med, så vi ser det bara som en bonus.

• Fru The

Dalabrud-07

Åh vad roligt för er! Önskar också ibland att vi skulle få den hjälpen, men det kanske kommer eller så klarar vi oss ändå.

Får passa på att önska alla en god fortsättning!

• irin

Tjohoo!! Gjorde världens kap igår!!!
    Champagneglas för 1 krona styck!!!
    På ÖB. Nu slipper vi ha tråkiga plastglas!

• Dalabrud-07

irin - grattis! Jag såg annonsen jag också, men vi har redan köpt plastglas.....

Svar på tråden Vår dag 070707... #4